کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران ویژه مهر 1400


کد خبر : ۸۸۶۷۸شنبه، ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹:۵۲۳۶۷۲ بازدید

متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در مهرماه ...

متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربنای واحد مسکونی معامله شده از طريق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران در مهرماه سال جاری 316.3 ميليون ريال بود که نسبت به ماه قبل 0.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایران جیب از بانک مرکزی، در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به حدود 5.5 هزار واحد مسکونی رسيد که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 29.8 و 36.8 درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در مهر ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.4 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریور ماه 1400 به ترتیب، 91.7،‌ 69.7، 56.6 و 43.7، 34 و 30.5 درصد بوده است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهر ماه سال 1400» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال 1400 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها