کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت از بانک مرکزی استقراض غیرمستقیم داشته است


کد خبر : ۸۸۵۶۷سه شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹:۵۴۳۹۴۱ بازدید

در شرایطی که دولت از مهار استقراض از بانک مرکزی طی 2 ماه اخیر (شهریور و مهر) سخن گفته است، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی ...
دولت از بانک مرکزی استقراض غیرمستقیم داشته استدولت از بانک مرکزی استقراض غیرمستقیم داشته است

در شرایطی که دولت از مهار استقراض از بانک مرکزی طی 2 ماه اخیر (شهریور و مهر) سخن گفته است، رئیس کل اسبق بانک مرکزی در توئیتی اعلام کرد که دولت با فشار به بانک ها و صندوق های آن ها برای جبران کسری بودجه موجب اضافه برداشت سنگین آن ها و در نتیجه استقراض غیرمستقیم از بانک مرکزی شده است.

همتی در توئیتی نوشت: «اعلام شد که از شهریورماه هیچ گونه استقراضی از بانک مرکزی نبوده است. خوب است بدانیم تامین کسری از طریق فشار به بانک ها و صندوق های آن ها نیز به اضافه برداشت سنگین از بانک مرکزی منجر می شود، که شده است. نتیجه، استقراض غیر مستقیم و بسط پایه پولی است. آمارهای پولی پایان مهرماه مشخص می کند!»به گزارش خراسان، روند تورم مهرماه نشان می دهد که نرخ تورم پس از 13 ماه نزولی شده است که می توان آن را ناشی از مهار رشد نقدینگی دانست.

اگرچه در صورت صحت ادعای همتی و در شرایطی که فروش اوراق برای جبران کسری بودجه افزایش یافته است، فشار به بانک ها و استقراض آن ها از بانک مرکزی می تواند موجب اوج گیری مجدد رشد نقدینگی و افزایش تورم شود که البته باید منتظر اعلام آمار های پولی بانکی مهر ماه باشیم تا مشخص شود ادعای همتی تا چه حد مقرون به صحت است.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها