کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آلمانی‌های همیشه رقیب


کد خبر : ۸۸۴۹یکشنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲:۲۰۱۰۰۴۰ بازدید

اگر مطلب هفته گذشته را خوانده باشید یادتان هست که گفتیم خودروهایی هستند که در کشورشان تاکسی می‌شوند اما در ایران در ردیف خودروهای لوکس ...
آلمانی‌های همیشه رقیبآلمانی‌های همیشه رقیب

اگر مطلب هفته گذشته را خوانده باشید یادتان هست که گفتیم خودروهایی هستند که در کشورشان تاکسی می‌شوند اما در ایران در ردیف خودروهای لوکس قرار می‌گیرند. این هفته می‌خواهیم به سراغ این خودروها برویم.

بنز و ب‌ام‌و دو خودروسازی هستند که اگر جنگ مقایسه بین همه خودروهای دنیا به صلح منتهی شود، رقابت این دو خودروساز هموطن با هم تمامی ندارد. آنقدر تابلو مدل‌هایی را صرفاً برای رقابت با هم و عقب نماندن از رقیب می‌سازند که هیچ جور نمی‌شود رقابت بین آن‌ها را نادیده گرفت. ب‌ام‌و سری پنج و مرسدس‌بنز E کلاس دو خودرویی هستند که می‌توان آن‌ها را برای مقایسه با هم انتخاب کرد. اساساً سری پنج در سبک و سیاق محصولات ب‌ام‌و نبود و برای آنکه این بازه را در رقابت با بنز پر کند تولید شد.

البته که کارش هم خوب از آب در آمد و بعد از سری سه پرفروش‌ترین محصول ب‌ام‌و به حساب می‌آید. در مقابل بنز E کلاس یک محصول اورجینال است و به اعتقاد خیلی از ماشین‌بازهای بنز دوست، سرآغاز بنز سواری از E کلاس شروع می‌شود و کلاس C چندان حال و هوای مرسدس‌بنز را ندارد. برویم ببینیم این دو آلمانی چه حرف‌هایی برای گفتن دارند با این توضیح که مدل ۲۰۰۰ سی‌سی این دو خودرو مدنظر قرار گرفته‌اند.
 

BMW 5 Series & Merc E-Class new head lamps

Mercedes E 250 CDI interior

فراتر از یک ماشین

مرسدس‌بنز E کلاس بیشتر از دیگر مدل‌های بنز دستخوش تغییر و تحول شده است. این شرکت هر چقدر روی تغییر مدل‌های دیگر مثلاً S کلاس وسواس دارد، در تغییر مدل E کلاس با جسارت عمل می‌کند. با این حال حفظ یک المان در این خودرو به جنبه اصلی طراحی آن تبدیل شده است. چراغ‌های دو تایی جلو. این چراغ‌ها که از سه نسل قبل در طراحی E کلاس گنجانده شدند اکنون به نمادی از این خودرو تبدیل شده‌اند. چراغ‌های جفتی زاویه دار تنها دو سال در خط تولید بودند و اکنون از مدل ۲۰۱۴ که مرسدس‌بنز رسماً چراغ‌های LED را وارد طراحی خود کرد دیگر از چراغ‌های جفتی مجزا در E خبری نیست.

اگر چه کاسه چراغ در این خودرو یک تکه شده اما باز هم چراغ‌های جفتی را این بار با حاشیه LED از یکدیگر متمایز کرده‌اند. ظاهری که بیشتر از گذشته به سبک و سیاق طراحی مرسدس‌بنز می‌آید. روشن یا خاموش بودن چراغ‌های LED موجب می‌شود تا چهره جلو خودرو دو نمای کاملاً متفاوت داشته باشد. وقتی چراغ‌های LED روشن هستند خودرو حالتی تهاجمی‌تر دارد. به این می‌گویند استفاده هوشمندانه از LED و نه صرفاً برای رفع تکلیف. از مدل ۲۰۱۴ به این طرف طراحی E کلاس اسپرت‌تر شده است.

این برای کسانی که می‌خواهند این خودرو را بخرند مثل یک شمشیر دو لبه خواهد بود. اگر به دنبال وقار و سنگینی گذشته مرسدس‌بنز هستید باید گفت که به میزان اندکی این خصوصیت در مدل جدید E کم شده است. اما اگر قصد دارید تکنولوژی مرسدس‌بنز را روی یک خودرو با ظاهری اسپرت‌تر از گذشته تجربه کنید دقیقاً برای شما طراحی شده است. اضافه شدن ورودی‌های هوا به سپر جلو عامل اصلی ظاهر اسپرت در E کلاس جدید هستند. در مدل‌های قبلی برای داشتن این ورودی‌ها باید کلی هزینه کرده و یک کیت بدنه AMG خریداری می‌کردید. جلو پنجره خودرو نیز از حالت کاملاً کرومی بیرون آمده و با بازگشت لوگوی بزرگ مرسدس‌بنز به وسط آن وظیفه ایجاد سنگینی طراحی مرسدس‌بنز را به خوبی انجام می‌دهد.

انحنای ملایم روی درب موتور خودرو نیز جذابیت آن را بیشتر کرده است. اما زمانی که در خودرو را باز کرده و وارد آن می‌شوید، تازه بازی مرسدس‌بنز با روح و روان شما آغاز می‌شود. اگر در طراحی بیرونی وجه اسپرت مورد توجه قرار گرفته است، در طراحی داخلی E جدید لوکس‌تر شدن حرف اول را می‌زند. در مقایسه با مدل قبلی شما با طراحی داخلی پیچیده‌تری رو به رو هستید. چیدمان کلیدها چه روی داشبورد و چه روی کنسول تغییر کرده است. استفاده از سه متریال چوب، کامپوزیت و آلومینیوم کرومی در طراحی داخلی باعث شده تا حال و هوایی لوکس‌تر از مدل قبلی که در ایران بود داشته باشد. کیفیت مواد استفاده شده نیز در سطحی است که بعید است در ایران بتوانیم بالاتر از آن را پیدا کنیم مگر در بنز Sکلاس! سیستم تعلیق این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این سیستم تعلیق که با مجموعه‌ای از سیستم‌های پایدارکننده الکترونیکی هماهنگ شده است می‌تواند برای شما یک رانندگی مطلوب را ایجاد کند. فضای کابین عقب خودرو کاملاً جا دار است و با آنکه طول کلی خودرو از سری پنج کمتر است فضای بیشتری به سرنشینان عقب داده شده است.


BMW 5 Series & Merc E-Class new grille
 
BMW 520d interior

حالا شد یک ب‌ام‌و

ب‌ام‌و سری پنج تپل با بدنه حجیم را یادتان هست؟ بهتر است دیگر آن را فراموش کنید. مدل ۲۰۱۴ ب‌ام‌و سری پنج یک بازگشت بزرگ برای این مدل به دامن طراحی سنتی ب‌ام‌و به حساب می‌آید. اکنون می‌توان این خودرو را برای کسانی که در درجه اول ب‌ام‌و می‌خواهند و سادگی داخل سری سه را هم نمی‌پسندند، توصیه کرد. بدنه کشیده در مدل جدید بسیار بیشتر به حال و هوا و سلیقه طرفداران ب‌ام‌و خوش خواهد آمد. در طراحی جلو این خودرو نیز تغییراتی ایجاد شده که روح اسپرت دارد. با این حال عمق تغییرات به حدی نیست که به ظاهر جدی و مدیریتی این خودرو لطمه بزند.

قسمت پایین سپر سری پنج هم دارای طراحی ورودی هوا است! اما استفاده از نورافکن و زه‌های کرومی داخل آن موجب شده تا از وجه اسپرت آن کاسته شود. شاید برای اولین بار باشد که در دو خودرو همکلاس از مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و، وجه اسپرت ظاهر بنز بر ب‌ام‌و برتری یافته است. با این حال در نمای جانبی استفاده از خطوط عمیق نمای ب‌ام‌و را جذاب‌تر کرده است. در طراحی داخلی این خودرو با شکوهی که در بنز E کلاس مواجه بودیم، رو به رو نیستیم. هر چند سطح تزیینات داخلی و حتی استفاده از متریال‌هایی مانند چوب در هر دو خودرو تقریباً یکسان است، اما شیوه استفاده دو رنگ در E کلاس موجب شده تا ظاهری لوکس‌تر داشته باشد. با این حال در بخش‌هایی مانند کنسول وسط چیدمان ب‌ام‌و بهتر بوده و چشم‌نوازتر است. به خصوص استفاده از دسته دنده اختصاصی ب‌ام‌و در این خودرو که حس و حال بسیار خوبی در موقع رانندگی می‌دهد.

 در مجموع می‌توان گفت کیفیت متریال استفاده شده در مرسدس‌بنز کمی بهتر است. اما فکر نکنید که ب‌ام‌و سری پنج جدید در برابر مرسدس‌بنز E کلاس دست و پا بسته است. زمانی که شروع به رانندگی می‌کنید به فاصله کوتاهی هندلینگ این خودرو شما را شگفت‌زده خواهد کرد. با توجه به طول نزدیک به پنج متری خودرو احتمالاً انتظار یک هندلینگ معمولی را دارید اما سری پنج جدید به مانند یک خودرو اسپرت چالاک و فرمان‌پذیر است.از نظر شتاب هم عملکرد کاملاً برتری دارد. با این حال به مانند همه خودروهایی که هندلینگ خوبی دارند، سیستم تعلیق این خودرو در مقایسه با مرسدس‌بنز E کلاس خشک‌تر است.


BMW 5 Series & Merc E-Class rear



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها