کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی اولین تویوتا کرولای کراس اور


کد خبر : ۸۸۳۶۵سه شنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰:۵۴۷۹۸۶ بازدید

تا به حال 50 میلیون دستگاه خودروی تویوتا کرولا تولید و به بازار جهانی فروخته شد اما از حالا به بعد کرولاهای جدید فقط سدان متوسط نیست و ...
معرفی اولین تویوتا کرولای کراس اورمعرفی اولین تویوتا کرولای کراس اور

تا به حال 50 میلیون دستگاه خودروی تویوتا کرولا تولید و به بازار جهانی فروخته شد اما از حالا به بعد کرولاهای جدید فقط سدان متوسط نیست و کرولای کراس اور به جمع این خانواده پیوسته است.

سال 1968،‌ زمانی که کرولا به بازار جهانی معرفی شد، قیمت بنزین گالنی 0.35 دلار [35 سنت] بود. درآمد سرانه مردم هم حدود 7,700 دلار اما حالا صحبت از خودروهای کراس اور، هیبریدی و برقی است. کرولا دیگر نمیتواند مثل سابق همچون نُقل و نبات بفروشد و عرصه های جدیدی به روی آن باز شده است.

اولین نسل کرولا مربوط به سال 1969 است که یک خودروی چهارسیلندر با 51 اسب بخار بود و به هیچ عنوان رقیب یا محصول قابل مقایسه با خودروهای عضلانی آمریکایی زمان خود نبود. حتی صفر تا صد آن 17 ثانیه برای امروز غیر قابل قبول است.  

اما طی این پنجاه سال کرولا در عمل به یک نام معتبر و مهم در بین خانواده ها تبدیل شده و حالا تویوتا علاقه دارد که این اعتباری که طی این سال ها به دست آورده در کراس اور همین محصول ادامه پیدا کند.

2ydkbu4n6wojbgus0gp.jpg

کرولا کراس از لحاظ اندازه از C-HR‌ بزرگتر و از راوفو کوچکتر است.

قیمت کرولا کراس از 23,410 دلار شروع می شود و با حداقل امکانات با عنوان تریم L‌ در معرض فروش قرار گرفته و نیروی قوای محرکه به چرخ های جلو اعمال می شود و اگر بخواهید که به هر چهار چرخ اعمال شود که در اصطلاح به آن AWD‌ هم می گویند در ترم های L، LE و XLE‌ تجهیز شده اند و قیمت خودرو را 1300 دلار افزایش می دهد.

از لحاظ اندازه کرولا کراس به اندازه مزدا CX-30 و شورولت تریل بلیزر است و از لحاظ قیمت هم بین این دو خودرو است.

همه ی انواع کرولا کراس از قوای محرکه ای بهره می برند که 2 لیتر حجم موتور آن است و توان آن 169‌ اسب بخار است. سامانه انتقال قدرت [گیربکس] آن اتوماتیک از نوع سی وی تی CVT است.

صفحه نمایش مولتی مدیای آن در تریم های ال، ال ایی 7 اینچ است و در تریم ایکس ال ایی 8 اینچ است. قیمت مدل ال ایی تک دیفرانسیل 25,760 و تریم ایکس ال ایی تک دیفرانسیل 27,540 دلار است.

در مدل های ال ایی و ایکس ال ایی پورت یو اس بی برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. در مدل ایکس ال ایی، صندلی های راننده در 10 جهت به صورت برقی قابل تنظیم است و برای زمستان به گرم کن مجهز است. در ضمن در چرم صندلی های آن از برند SofTex faux استفاده شده است.

در کرولای کراس هم سامانه ایمنی Toyota Safety Sense 2.0  به کار رفته است که از جمله امکانات آن سامانه های کمک به راننده، کروز کنترل وفق پذیر، سامانه ترمز اضطراری خودکار، ردگیری پیاده ها، حفظ بین خطوط، سامانه تشخیص علائم جاده ای، پرتوهای چراغ جلوی اتوماتیک،‌ هشدار نقطه کور روی تمامی مدل های و تریم ها نصب شده است.

تویوتا کرولای کراس از همین ماه در نمایندگی های این شرکت توزیع خواهند شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها