کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جایگزینی 1 میلیون کولر گازی فرسوده با کولر‌های راندمان بالا


کد خبر : ۸۷۶۳۷سه شنبه، ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳:۱۶۲۸۲۴ بازدید

با جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی راندمان بالا علاوه بر کاهش توان مصرفی، تولید کولرگازی در داخل کشور افزایش می یابد.

 مسعود خانی مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر، از انتشار نخستین فراخوان ارزیابی کیفی متقاضیان شرکت در طرح «تأمین یکصد هزار کولر گازی راندمان بالا و تعویض آن با کولر‌های گازی فرسوده» خبر داد.

به گفته  مسعود خانی، متقاضیان می‌توانند در مدت مقرر مدارک و مستندات را از طریق سامانه ستاد ایران بارگذاری کنند.  

او با بیان اینکه اسناد مذکور در سایت توانیر به آدرس https://ef.tavanir.org.ir قابل رویت است، تصریح کرد: جایگزینی یک میلیون دستگاه کولرگازی راندمان بالا علاوه بر کاهش توان مصرفی به میزان ۱۶۰۰ مگاوات در زمان اوج بار و صرفه جویی سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه ها، منجر به افزایش حدود ۱۰۰ برابری تولید کولرگازی در داخل کشور خواهد شد.

خانی ادامه داد: طرح «جایگزینی یک میلیون کولرگازی فرسوده با کولر‌های گازی راندمان بالا»  براساس مجوز شورای اقتصاد و در راستای استفاده از ظرفیت‌های ماده «۱۲» قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور انجام می‌شود.

مجری طرح بهینه سازی مصرف برق شرکت توانیر تصریح کرد: در این طرح کولر‌های گازی فرسوده مشترکان در مناطق جنوبی کشور با انواع بهینه و کارا جایگزین خواهند شد و فقط یک سوم هزینه آن به صورت اقساطی از مشترک دریافت و باقی مانده هزینه اجرای طرح از محل صرفه جویی سوخت حاصله و منابع داخلی صنعت برق به سرمایه گذار پرداخت می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها