کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس اندکی رشد کرد


کد خبر : ۸۷۶۰سه شنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳:۳۶۲۱۰۹ بازدید

شاخص بورس در پایان معاملات امروز با رشد اندک 66 واحدی، در ارتفاع 69 هزار و 608 واحد متوقف شد.

در پایان معاملات امروز بازار سهام تهران، شاخص کل با افزایش 66 واحدی به رقم 69608 واحد رسید و به روند نزولی روزهای گذشته پایان داد.

در جریان معاملات امروز ارزش داد و ستدهای سهام به کمتر از 65 میلیارد تومان رسید در حالی که طی ماه‌های گذشته ارزش کل بازار به  معاملات امروز از مرز 200 میلیارد تومان هم به راحتی عبور می‌کرد، اما این روند کاهشی ناشی از جو ایجاد شده مبنی بر انتظار در میان سهامداران است و نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران پس از رفع ابهامات رخدادهای بین‌المللی و مباحث بودجه سالانه اقدام به تصمیم‌گیری خواهند کرد.

بر اساس این گزارش روند مثبت تمام شاخص‌های منتخب بازار با کم‌رمقی دنبال شد و شاخص کل بورس با تأثیر مثبت شرکت‌های بانکی و خودرویی از جمله بانک ملت، بانک صادرات، سایپا،‌ ایران خودرو، بانک تجارت، بانک انصار و گروه بهمن روند صعودی در پیش گرفت.

بر اساس این گزارش شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، همراه اول، هلدینگ پتروشیمی تأمین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان با تأثیر منفی خود مانع از پیش روی بیشتر شاخص شدند.

در دادوستدهای بورس اوراق بهادار تهران شرکت‌های ایران ترانسفو، صنعتی بهشهر،‌ رادیاتور ایران، لیزینگ خودرو غدیر، سخت‌‌آژند، کشت و صنعت پیاذر، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، بیشترین افزایش قیمت را داشتند اما در مقابل شرکت‌های پارس سرام، کارخانجات قند قزوین، فنرسازی خاور،  بیمه ملت، پمپ‌سازی، محورسازان ایران خودرو و صنایع کاغذسازی کاوه بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند. در فرابورس هم شاخص کل با افزایش 7 واحدی به رقم 794 واحد رسید که گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پتروشیمی جم، بانک ایران‌زمین، بانک گردشگری و بانک دی بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

در این بازار بیش از 113 میلیون برگه سهم به ارزش 34 میلیارد و 445 میلیون تومان دادوستد شد و ارزش بازار اول و دوم هم به 65 هزار میلیارد تومان رسید. در این بازار نرخ انواع سررسید‌های اوراق امتیاز تسهیلات خرید مسکن با کاهش متوسط یک درصدی قیمت به محدوده 84 هزار تومان رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها