کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک دهم استان تهران زیر چتر 3G همراه اول و ایرانسل است


کد خبر : ۸۷۲۷دوشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵:۱۷۲۸۳۲ بازدید

هیاهوی تبلیغاتی اپراتورهای موبایل بر سر راه‌اندازی 3G (نسل سوم ارتباطی) با توجه به تحت پوشش بودن تنها 10.5 درصد از استان تهران زیر چتر ...

هیاهوی تبلیغاتی اپراتورهای موبایل بر سر راه‌اندازی 3G (نسل سوم ارتباطی) با توجه به تحت پوشش بودن تنها 10.5 درصد از استان تهران زیر چتر خدمات 3G، ظاهرا فقط شعار و استراتژی خاص رقابتی در بازار اپراتورهاست.

نزدیک به چهار ماه از هفته دولت و اعطای مجوز اولیه به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای ورود به نسل‌های نوین ارتباطی از جمله 3G و 4G که هر کدام گویای استاندارد ارتباطی خاصی است، می‌گذرد اما همچنان پوشش این اپراتورها در زمینه 3G و بالاتر کامل نشده و به مرور توسعه می‌یابد.تا پیش از ورود این دو اپراتور غالب کشور در استانداردهای جدید ارتباطی، رایتل انحصاری بیش از دو سال روی 3G داشت و به نوعی بر این حوزه خیمه زده بود که نهایتا نیز نتوانست پوشش مناسبی را در کشور ایجاد کند.

نسل سوم (3G) و نسل چهارم (4G یا LTE) که این روزها بیشتر به جای خودنمایی روی آنتن موبایل، تبلیغاتش در صداوسیما مشاهده می‌شود دارای مزیت‌هایی چون انتقال اطلاعات با کیفیت بهتر، امکان استفاده از گوشی تلفن ‌همراه به عنوان دفتر کار سیار، امکان تبدیل گوشی تلفن‌ همراه به باجه بانکی همراه با قابلیت انجام کلیه عملیات بانکی، امکان توسعه آموزش مجازی در نقاط مختلف کشور بر بستر اینترنت پهن باند، امکان دریافت و مشاهده برنامه‌های تلویزیونی از طریق تلفن ‌همراه با کیفیت فوق‌العاده، امکان ارائه محتواهای صوتی و تصویری متنوع با کیفیت بالا و برخی دیگر از مزایا که مربوط به سرعت دیتا می‌شود، است.

پوشش اینترنت موبایل در کشور را به واسطه GPRS و Edge شاید بتوان سراسری عنوان کرد اما پوشش 3G و 4G با توجه به تازه بودن‌شان همچنان ناقص است و برخی مشترکان در برخی شهرها قادر به استفاده از اینترنت موبایل با سرعت بالا هستند.شاخصه استفاده از 3G و 4G هم پدیدار شدن علامت‌های H، H+، 3G، LTE و 4G روی نمایشگر تلفن همراه یا به عبارتی کنار علامت آنتن موبایل است.

مشترکانی که گوشی آنها قابلیت پشتیبانی از 3G و 4G را داشته باشد با قرار گرفتن در محدوده پوشش این نسل‌ها، قادر به مهاجرت روی آنها و استفاده از خدمات ارتباطی با کیفیت بالاتر هستند.در حالیکه هر دو اپراتور ارتباطی اول و دوم کشور رقابت سختی را برای راه‌اندازی سایت‌های مربوط در این نسل‌ها با یکدیگر دارند اما ایرانسل به واسطه مجوز تجاری 3G و نسل‌های بالاتر ارتباطی، یک گام جلوتر حرکت می‌کند و اکنون نیز با گذر از 3G سایت‌های 4G را در مراکز استان نیز راه‌اندازی کرده است.

سقف انتقال اطلاعات و دسترسی به اینترنت در نسل سوم 21 مگابیت بر ثانیه و در نسل چهارم 150 مگابیت بر ثانیه است.

همراه اول هم تمامی تلاش خود را برای احصاء شاخص‌های کیفی شبکه در نسل‌های جدید ارتباطی انجام می‌دهد تا بتواند نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را جلب کرده و مجوز نهایی بهره‌برداری از خدمات 3G و نسل‌های بالاتر ارتباطی را دریافت کند.اما تمام این صحبت‌ها منوط به راه‌اندازی کامل و پوشش مناسب این خدمات در استان‌ها نمی‌شود و برای مشخص شدن وضعیت 3G و 4G در کشور، تنها به بررسی موقعیت پایتخت و شهرهای استان تهران طبق جدول مناطق تحت پوشش‌ اپراتورها می‌پردازیم.

اکنون، شبکه 3G ایرانسل تنها برای شهرهای " اندیشه، تهران، رودبار قصران و ری"، شبکه 4G ایرانسل تنها برای "تهران" و خدمات اینترنت نوترینو (نسل‌های جدید) همراه اول برای شهرهای "تهران، لواسان، ورامین، دماوند و ری" راه‌اندازی شده است.ایرانسل استان تهران را شامل 43 شهر دانسته که در آنها پوشش GPRS را به صورت کامل دارد؛ حال اگر این لیست را معیار در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که این همه تبلیغات بر سر راه‌اندازی 3G تنها برای حدود 9 درصد از شهرهای پایتخت است.

در حالیکه 91 درصد از شهرهای استان تهران همچنان 3G ندارند.

وضعیت همراه اول هم همین‌گونه است با این تفاوت که 12 درصد از شهرهای استان تهران را دارای اینترنت نوترینو کرده است و همچنان 88 درصد از شهرها دارای خدمات جدید ارتباطی نیستند.
میانگین این میزان پوشش‌دهی توسط همراه اول و ایرانسل، عدد 10.5 درصد را به عنوان میزان پوشش‌دهی 3G برای استان تهران نشان می‌دهد.

8xfs3n7l8mqjcfuu4ml.jpg

dovs0isslw4mx4tfecu1.jpg

x20hp1t5q6ju86wgo.jpg

h82dw7g80dijux2lu4wh.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها