کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاهی اجمالی به رنو مگان در مقایسه با جیلی امگرند 7


کد خبر : ۸۶۶۰جمعه، ۲۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶:۵۷۲۲۲۶۸ بازدید

امگرند 7 نخستین خودرو چینی بود که با ورود به بازار ایران کمی از تفکر عمومی و منفی در مورد چهارچرخ‌های سرزمین اژدها فاصله گرفت و برای اولین ...

امگرند 7 نخستین خودرو چینی بود که با ورود به بازار ایران کمی از تفکر عمومی و منفی در مورد چهارچرخ‌های سرزمین اژدها فاصله گرفت و برای اولین بار عبارت با‌کیفیت در کنار نام آن به کار گرفته شد.

بازار ایران تا زمان ورود امگرند 7 تنها مگان را به عنوان محصولی از یک خودروساز داخلی در کلاس متوسط شهری پیش روی مشتریان قرار می‌داد اما امگرند 7 معادلات مگان را به هم زد و توانست به عنوان خودرویی وارداتی قیمتی مشابه مگان را ارائه کند و همین موضوع باعث شد بخش زیادی از مشتریان در غیاب مگان روی خط تولید پارس خودرو به سراغ این وارداتی جدید از چین بروند که قطعات مشترک زیادی در پلت‌فرم آن با تویوتا کرولا به چشم می‌خورد. در حالی که پارس خودرو با قطره‌چکان مشغول عرضه مگان به بازار ایران بود، مشتریان از فرصت استفاده کردند و عطش بازار را با امگرند 7 سیراب کردند.

اکنون در زمانی که مگان 2000 در بازار آزاد به سختی و با قیمتی حدود 115 میلیون تومان یافت می‌شود‌، امگرند 7 دنده‌ای همچنان قیمتی حدود 70 میلیون تومان دارد و مدل اتوماتیک این خودرو حداکثر به مرز 85 میلیون تومان می‌رسد‌. با این حساب اگر هنوز هم اصرار دارید که این دو خودرو در بازار می‌توانند با هم رقابت کنند، این سوال پیش می‌آید که هزینه‌های جانبی بعد از خرید مگان و امگرند 7 چگونه است‌؟ کدام‌یک خودرو پر‌هزینه و پر‌خرج‌تری هستند‌؟ برای دریافت پاسخ این سوالات می‌توانید در این مطلب همراه ما باشید‌.

wwqswoxyrw6ra0hbhz5.jpg
 

نگاهی کوتاه به رنو مگان

رنومگان و جیلی امگرند 7 دو خودرویی هستند که با استقبال خوبی در بازار خودروی کشور مواجه شدند‌. حدود 8 سال پیش بود که واردات رنو مگان از ترکیه به کشور آغاز شد و در ابتدای کار رنو مگان در نمونه‌های وارداتی در دسترس بود و بعد از مدتی و با توجه به استقبال از این خودرو، پارس خودرو وارد‌کننده این خودرو را بر آن داشت تا تولید و عرضه این خودرو در کشور را در دست بگیرد و اوایل سال 87 بود که این خودرو‌ساز تولید خودرو مگان با پیشرانه 1.6 لیتری و مجهز به گیربکس دستی و همینطور سطح پایینی از امکانات را آغاز کرد و حدود یک سال بعد پارس خودرو تولید مگان با پیشرانه 2 لیتری 134 اسب بخاری که مجهز به گیربکس اتوماتیک و همینطور سطح بالاتری از امکانات بود را آغاز کرد و تا این زمان تولید رنو مگان ادامه داشته است و هنوز هم این خودرو روی خط تولید پارس خودرو قرار دارد که با توجه افت تولید این روز‌های مگان، رنو مگان صفر کیلومتر قیمتی در حدود 100 میلیون تومان در بازار کشور دارد.
 

xu60ufpmpmihtzq7pnr4.jpg

نگاهی مختصر به جیلی امگرند7

شهریور ماه سال 91 بود که جیلران موتور نماینده انحصاری جیلی خبر از واردات و عرضه محصولات این کمپانی چینی را داد و با معرفی خودرو جیلی EC7 کار خود را در زمینه واردات خودرو‌های این برند آغاز کرد. بعد از گذشت یک سال و با تغییر نام این خودرو از سوی کمپانی مادر، نام این محصول از جیلی EC7 به جیلی EMGRAND7 تغییر کرد. حدود 2 سال است که از حضور جیلی امگرند7 در بازار خودرو کشور می‌گذرد و این خودرو توانسته لقب پر‌فروش‌ترین خودرو چینی را از آن خود کند و البته جزء خودرو‌های پر‌فروش وارداتی باشد. جیلی امگرند7 وارد‌شده به کشور دارای یک پیشرانه 1.8 لیتری بوده و مجهز به سیستم زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌ها (‌CVVT‌‌) است که قادر به تولید 139 اسب بخار است. واردات جیلی امگرند7 به کشور کماکان صورت می‌پذیرد و با توجه به استقبال خوب از این خودرو، جیلی امگرند 7 هم‌اکنون در نمونه دنده‌ای 70 میلیون و در نمونه اتوماتیک قیمتی در حدود 86 میلیون تومان دارد.


نگاهی به هزینه‌های پس از خرید خودروهای جیلی امگرند 7 و رنو مگان

پس از خرید هر خودرو مالکان همیشه با 2 نوع از هزینه‌های خودرو روبه‌رو هستند؛ نوع اول این هزینه‌ها را می‌توان به هزینه‌هایی که بابت سرویس‌ها و قطعات مصرفی بوده، نسبت داد که در این دسته از هزینه‌ها قطعات مصرفی همچون فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر تهویه، فیلتر بنزین، لنت‌ها و دیسک و صفحه کلاچ قرار می‌گیرند. دسته دوم هزینه‌ها که به طور متوسط برای هر خودرو نیاز بوده شامل قطعاتی است که معمولا بعد از هر تصادف یا برخوردی این قطعات شکسته شده و نیاز به تعویض دارند که در این دسته می‌توان گفت قطعاتی همچون سپر جلو و عقب، جلو پنجره، چراغ جلو و عقب، آینه‌های بغل خودرو و‌... قرار می‌گیرند. برای پیداکردن این هزینه‌ها سری به نمایندگی‌ها و بازار قطعات این دو خودرو می‌زنیم که در این خصوص هم باید گفت قطعات خودرو‌های جیلی فقط در نمایندگی‌های جیلران موتور وجود داشته و فقدان آنها در بازار قطعات احساس می‌شود که این موضوع هم به خاطر انحصاری بودن شرکت جیلران در زمینه فروش و قطعات خودرو‌های جیلی در ایران است. در ابتدای کار سری به عاملیت جیلران موتور در خیابان شهید مخبری پونک می‌زنیم و قیمت قطعات مصرفی و قطعاتی را که در تصادف‌ها نیاز به تعویض پیدا می‌کنند، جویا می‌شویم. در این خصوص متوجه می‌شویم که جیلران موتور به‌تازگی و در اقدامی جالب قیمت برخی از قطعات پر‌مصرف خودروهای جیلی را بین 15 تا30 درصد کاهش داده است. بعد از کسب این اطلاعات به سراغ مسئول پذیرش و قطعات این نمایندگی می‌رویم که ایشان هم با در اختیار دادن قیمت قطعات مورد نظر به ما کمک می‌کنند. در ابتدا به بررسی قیمت قطعات مصرفی خودروی جیلی امگرند7 می‌پردازیم.

oaayq1t3qkywjyk7vtt.jpg


مروری بر قیمت‌های قطعات مصرفی جیلی امگرند 7 و رنو مگان

 طبق اعلام نمایندگی، فیلتر هوای موتور این خودرو 22 هزار تومان، فیلتر تهویه مطبوع 24 هزار و 100 تومان، فیلتر روغن 12 هزار و 400 تومان، فیلتر بنزین 19 هزار و 600 تومان، لنت ترمز جلو 126 هزار و 600 تومان، لنت ترمز عقب 126 هزار و 600 تومان و دیسک و صفحه نمونه دنده‌ای این خودرو به قیمت 390 هزار تومان در عاملیت‌های جیلران موتور توزیع می‌شود. با توجه به اینکه قطعات خودرو مگان در بازار و نمایندگی‌ها یافت می‌شود ابتدا راهی خیابان ملت شده و از قطعه‌فروش‌های این خیابان قیمت قطعات مورد نیاز را به دست می‌آوریم و بعد از آن نیز برای دریافت قیمت قطعات شرکتی راهی نمایندگی پارس خودرو در بلوار آیت آلله کاشانی می‌شویم. طبق اعلام قطعه‌فروشان خیابان ملت، قطعات خودرو مگان با 2 جنس متفاوت عرضه می‌شوند که یکی جنس اصلی و دیگری جنس غیر اصلی است که در این مقاله به قیمت هر دو جنس فابریک و غیر‌فابریک اشاره خواهیم کرد.

بنا بر اعلام شرکت شیوه سبز شیرازی که در خیابان ملت قطعات یدکی و بدنه اتومبیل را تهیه و تولید می‌کند، فیلتر هوای موتور اصلی مگان 40 هزار تومان، فیلتر هوای غیرفابریک مگان 15 هزار تومان، فیلتر تهویه مطبوع متفرقه 20 هزار تومان، فیلتر روغن اصلی 20 هزار تومان، فیلتر روغن متفرقه 10 هزار تومان، فیلتر بنزین اصلی 25 هزار تومان، لنت جلو اصل 180 هزار تومان، لنت جلو متفرقه 80 هزار تومان، لنت عقب اصل 140 هزار تومان، لنت عقب متفرقه 55 هزار تومان و قیمت دیسک و صفحه نمونه دنده‌ای 1600 این خودرو نیز 450 هزار تومان برای جنس اصلی و 250 هزار تومان برای جنس متفرقه بود. پس از اخذ این قیمت‌ها نگاهی نیز به قیمت‌های نمایندگی‌های مگان می‌اندازیم. طبق اعلام نمایندگی پارس خودرو، تمامی اقلام عرضه شده در نمایندگی‌های پارس خودرو جنس اصل بوده و قطعات متفرقه در نمایندگی‌های پارس خودرو وجود ندارند. بنا بر اعلام نمایندگی پارس خودرو فیلتر هوای موتور مگان 27 هزار تومان، فیلتر تهویه مطبوع 19 هزار تومان، فیلتر روغن 18 هزار تومان، فیلتر بنزین 24 هزار تومان، لنت جلو 120 هزار تومان، لنت عقب 75 هزار تومان (‌عدم موجودی لنت در نمایندگی) و دیسک و صفحه صفحه نمونه 1600 این خودرو نیز بین 550 تا 600 هزار تومان متغیر است.

مروری بر قیمت قطعات بدنه و تزئیناتی جیلی امگرند 7 و رنو مگان

طبق اعلام نمایندگی جیلران موتور، گلگیر جلو خودروی امگرند7 دانه‌ای 200 هزار تومان، چراغ جلو دانه‌ای 400 هزار تومان، چراغ عقب دانه‌ای 193 هزار تومان، آینه بغل 148 هزار و 800 تومان، سپر جلو 264 هزار و 900 تومان، سپر عقب 296 هزار و 300 تومان، مه‌شکن جلو دانه‌ای 113 هزار تومان، جلو پنجره با آرم 187 هزار و 600 تومان و آرم صندوق عقب 28 هزار و 600 تومان است. پس از اخذ قیمت قطعات خودروی جیلی امگرند7، به قیمت‌های شرکت شیوه سبز شیرازی که در خیابان ملت دارای فروشگاه قطعات یدکی و بدنه اتومبیل است، نگاهی می‌اندازیم. طبق اعلام این شرکت گلگیر جلو خودرو مگان دانه‌ای 200 هزار تومان برای نوع رومانیایی و دانه‌ای 380 هزار تومان برای نوع فرانسوی آن است، چراغ جلو اورجینال مگان دانه‌ای 480 هزار تومان و نوع متفرقه آن دانه‌ای 230 هزار تومان است و همچنین چراغ عقب اورجینال 180 هزار تومان بوده که نوع متفرقه آن نیز 100 هزار تومان قیمت دارد.

در ادامه باید گفت که آینه بغل اصلی 250 هزار تومان، آینه بغل متفرقه 150 هزار تومان، سپر جلو اصلی 600 هزار تومان، سپر عقب اصل 650 هزار تومان، مه‌شکن جلو نوع اصلی دانه‌ای 75 هزار تومان، مه‌شکن جلو نوع متفرقه دانه‌ای 35 هزار تومان و آرم صندوق عقب نیز 25 هزار تومان قیمت دارد. بعد از دریافت قیمت قطعات مگان در خیابان ملت نگاهی نیز به قیمت‌های قطعات در نمایندگی پارس خودرو می‌اندازیم. طبق اعلام نمایندگی گلگیر جلو مگان دانه‌ای 310 هزار تومان، چراغ جلو دانه‌ای 450 هزار تومان، چراغ عقب دانه‌ای 160 هزار تومان، آینه بغل دانه‌ای 217 هزار تومان، سپر جلو 670‌هزار تومان، سپر عقب 720 هزار تومان، مه‌شکن جلو دانه‌ای 100 هزار تومان و آرم صندوق عقب نیز 27 هزار تومان قیمت دارد که در نمایندگی نیز موجود نبود.

snr5ru5ah81dwqd9frg.jpg
 

سخن پایانی

با توجه به این قیمت‌ها باید گفت که قیمت قطعات خودروی جیلی امگرند7 به نسبت رقیبش یعنی رنو مگان مناسب‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه رنو مگان خودرویی شناخته‌شده و محبوب در بازار کشور به حساب می‌آید اما باید اذعان کرد که جیلی امگرند7 با این وضع در شرایط بهتری قرار می‌گیرد و قیمت قطعاتش منطقی‌تر است.  



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها