کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاسی بلند عضلانی در تهران


کد خبر : ۸۶۲۷چهارشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷:۳۱۱۴۱۷۸ بازدید

کمپانی ب‌ام‌و در سال 2008 خودرویی تحت عنوان «کوپه‌ای برای فعالیت‌های ورزشی» معرفی کرد، که تصویری مبهم از یک خودروی شاسی‌بلند و یک خودروی ...

کمپانی ب‌ام‌و در سال 2008 خودرویی تحت عنوان «کوپه‌ای برای فعالیت‌های ورزشی» معرفی کرد، که تصویری مبهم از یک خودروی شاسی‌بلند و یک خودروی کوپه اسپرت در ذهن علاقه‌مندان ایجاد کرد. چند سالی است که طراحی اسپرت و کوپه، بسیار جذاب و مد شده است اما این موضوع در مورد یک شاسی‌بلند چندان خوشایند به نظر نمی‌رسد. اما این مساله برای X6 صادق نیست. طراحی هوشمندانه و منحصربه‌فرد X6 یکی از دلایل اصلی محبوبیت این خودروی آلمانی در بین شاسی‌بلندهای اسپرت شده است. اگرچه X6 یک خودرو چهار درب، مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک، با وزن خالص ۲,۲۶۸ کیلوگرم است که از طریق یک درب هاچ‌بک بزرگ می‌توانید به فضای بار آن دسترسی پیدا کنید، اما کمپانی ب‌ام‌و آن را به عنوان یک کوپه اسپرت روانه بازار کرده است. با وجود سطح شیب‌دار سقف، صندوق عقب کوچک‌تر، و صندلی عقب دو نفره، X6 در زمره خودروهای شاسی‌بلند نیز قرار نمی‌گیرد، با این وجود نمی‌توان از هندلینگ بسیار خوب و هم چنین اتاق بسیار مجهز این خودرو بزرگ و سنگین چشم‌پوشی کرد. حال این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که آیا رانندگی برای راننده X6، به اندازه رانندگی با یک کوپه یا سدان اسپرت، لذت‌بخش است؟ جواب این سوال مثبت است، زیرا X6 در تست‌های شتابگیری و هندلینگ کاملاً موفق و سربلند بوده است. به همین دلیل است که به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین مدل‌های ب‌ام‌و تبدیل شده است.

ب‌ام‌و X6 یک خودروی ۴ نفره به صورت استاندارد است که در دو تیپ xDrive35i و xDrive50i عرضه می‌شود. لازم به ذکر است این عناوین مشخص‌کننده تیپ و مدل X6 هستند، عبارت xDrive بیانگر سیستم چهارچرخ متحرک و دو رقم آخر نشان‌دهنده نوع پیشرانه انتخابی این خودرو است که در ادامه به صورت مفصل به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. خودروی تست شده توسط تیم هفته‌نامه دنیای‌خودرو از نوع xDrive50i است که با رنگی بسیار زیبا و خاص چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.
 
امکانات رفاهی

باواریایی مورد نظر از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی در سطح قابل قبولی است، حتی می‌توان گفت از این حیث از بسیاری از خودروهای موجود در بازار مجهزتر و کامل‌تر است.از جمله امکانات و آپشن‌های موجود بر روی مدل xDrive35i می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، چراغ‌های جلو زنون با قابلیت تنظیم اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های حرکت در روز  (DAY LIGHT)، سنسورهای پارک عقب و جلو، آینه‌های جانبی الکتروکرومیک با قابلیت جمع‌شوندگی اتوماتیک، برف پاک‌کن‌های اتوماتیک، سانروف، درب صندوق عقب برقی. از دیگر تجهیزات این مدل می‌توان به سیستم دسترسی بدون کلید، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک (دو نقطه‌ای)، صندلی‌های جلو مجهز به سیستم گرمایشی و با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت، صندلی راننده با قابلیت ذخیره وضعیت در حافظه و روکش‌های چرم اشاره کرد. این خودرو همچنین دارای سیستم‌های الکترونیکی زیادی است که می‌توان به سیستم iDrive، سیستم هوشمند ارتباط اضطراری ب‌ام‌و، امکان اتصال بلوتوث تلفن همراه، سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو به همراه امکان پخش سی‌دی، رادیو HD، ورودی iPod و USB و یک ورودی صوتی اضافی. در مدل xDrive50i  علاوه بر موتور قوی‌تر، امکاناتی از جمله صندلی‌های جلو از نوع multicontour با قابلیت تنظیم در ۱۴ جهت و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای مجهز به کنترل ترافیک لحظه به لحظه و امکان اعلام پیغام صوتی وجود دارد که این موارد در مدل xDrive35i، در دسته آپشن‌های سفارشی قرار می‌گیرند. در پکیج Premium، امکاناتی از جمله سیستم دسترسی بدون کلید، کنترل آب و هوای اتوماتیک (چهار نقطه‌ای)، دوربین‌های پارک با امکان دید عقب و بالا، آفتاب‌گیر دستی عقب، و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای مجهز به کنترل ترافیک لحظه به لحظه و امکان اعلام پیغام صوتی وجود دارد. در پکیج Luxury Seating، صندلی‌های مجهز به تهویه و ماساژور وجود دارد.

shprtv5tw3g88kot0gpm.jpg
 

تنوع در طراحی و تولید

کمپانی ب‌ام‌و برای تمامی سلیقه‌ها و نیاز مشتریان خود تدابیری اندیشیده است، به گونه‌ای که خدمات و امکانات رفاهی را در قالب پکیج‌هایی ارائه کرده است که در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم. به عنوان مثال پکیج آب و هوای سرد که شامل گرم‌کن برای فرمان و صندلی‌های عقب، و هم چنین شیشه‌شور چراغ‌های جلو می‌شود. پکیج تکنولوژی که امکانات بیشتری از جمله دوربین پارک با امکان دید بغل، سیستم نمایشگر مجازی (Head-Up-Display)، و سیستم نوربالای اتوماتیک را در اختیار راننده قرار می‌دهد. از آپشن‌های موجود در پکیج Dynamic Handling، می‌توان به سیستم تعلیق قابل تنظیم و فرمان جدید حساس به سرعت اشاره کرد. پکیج Premium Sound، دربردارنده رادیو ماهواره ای و سیستم صوتی مجهز به ۱۶ بلندگو می‌باشد که خروجی صدا را تا ۸۲۵ وات افزایش می‌دهد.

پکیج BMW Individual Composition، امکان انتخاب رنگ بیشتر، همچنین داشبورد با روکش چرم و صندلی‌های multicontour را برای شما فراهم می‌آورد. رینگ‌های ۱۹ اینچی (که با پرداخت مبلغی قابل تبدیل به رینگ‌های ۲۰ اینچی هستند)، قطعات‌تریم تیره‌تر برای بدنه خارجی، صندلی‌های اسپرت و صندلی‌های multicontour (برای مدل xDrive35i)، از جمله آپشن‌های پکیج Sport Activity می‌باشند.
در پکیج M Performance، علاوه بر موارد بالا، رینگ‌های ۲۰ اینچی، لاستیک‌های چهارفصل، و فرمان اسپرت نیز وجود دارد. آپشن‌های مستقل عبارتند از: چراغ‌های جلو LED، سیستم هشدار عبور از خط، درب‌های برقی، رکاب، کروز کنترل قابل تنظیم، سیستم دسترسی بدون کلید، صندلی‌های اسپرت، نمایشگر مجازی، تزئینات چرمی، سیستم سرگرمی صندلی عقب، رادیو ماهواره‌ای و سیستم کامپیوتری هماهنگ‌سازی شده ب‌ام‌و با تلفن‌های هوشمند.کمپانی ب‌ام‌و یک سری از آپشن‌ها را برای تمامی مدل‌های X6 در نظر گرفته و بر روی آن‌ها نصب می‌کند. به طور مثال می‌توان به سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمزهای ضدقفل (طبق آزمایشات انجام شده بر روی سیستم ترمز، xDrive35i توانست با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، پس از طی ۳۴ متر متوقف شود.)، سیستم خشک‌کن اتوماتیک دیسک‌های ترمز، کیسه هوای جانبی برای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای جلو و عقب، و چراغ‌های ترمز قابل تنظیم اشاره کرد. از دیگر آپشن‌های استاندارد X6 می‌توان به سیستم هوشمند ارتباط اضطراری ب‌ام‌و اشاره کرد که در صورت بروز تصادف، مراکز اورژانس را در جریان قرار می‌دهد و هم چنین امکان ردیابی خودروی سرقت شده را برای راننده فراهم می‌آورد.
 
طراحی کابین و داشبورد

طراحی داشبورد X6 شباهت بسیار زیادی به ب‌ام‌و X5 دارد، به طور کلی این مساله در خصوص تمامی مدل‌های کمپانی ب‌ام‌و صدق می‌کند، زیرا شکل و طراحی کلی آنها به یک صورت می‌باشد و تنها در جزئیات با یکدیگر تفاوت دارند. اما صندلی‌های اسپرت و کنسول وسط مجهز به ضربه‌گیر، تنها مختص X6 است. کیفیت متریال مورد استفاده در طراحی و ساخت این مدل، بسیار عالی بوده و تمام قطعات به زیبایی با یکدیگر هماهنگ شده‌اند. تمامی تجهیزات و آپشن‌های الکترونیکی موجود بر روی این مدل به وسیله سیستم پیچیده و در عین حال قابل تنظیم و آسان iDrive، کنترل و تنظیم می‌شوند. یکی از نکات منفی در طراحی این خودرو، سطح شیب‌دار سقف آن است که همین امر، حدود ۵ سانتی‌متر از فضای سر سرنشینان عقب کاسته است. همچنین این پدیده، فضای بار این مدل از ب‌ام‌و را نیز تحت تاثیر قرار داده و حجم آن را به ۰٫۷۱ متر مکعب ( در صورت باز بودن صندلی عقب) و ۱٫۷۰ متر مکعب (در صورت جمع کردن صندلی عقب) کاهش داده است. در حالت استاندارد، صندلی عقب این خودرو، به دلیل وجود کنسول وسط، گنجایش ۲ سرنشین را دارد، که در صورت تمایل و به انتخاب مشتری می‌توان آن را با مدلی که ظرفیت ۳ سرنشین را دارد، تعویض کرد. اگرچه صندلی‌های عقب قابل تنظیم نیستند اما راحتی مطلوبی را برای سرنشینان فراهم می‌آورند.

7nyee7xhlw3os3v6z7c5.jpg
 
قدرت و عملکرد پیشرانه

X6 قرمز رنگ تست شده توسط تیم هفته‌نامه دنیای‌خودرو مدل xDrive50i بوده که با داشتن یک موتور  ۴٫۴ لیتری ۸ سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر، می‌تواند ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۶۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ این مدل از ب‌ام‌و، چیزی در حدود ۵٫۲ ثانیه، و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر/ بزرگراه/ ترکیبی به ترتیب معادل ۲۰/۱۴/۱۷ لیتر می‌باشد. همچنین ب‌ام‌و X6 xDrive35i  دارای یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی مجهز به توربوشاژرر است که می‌تواند نیرویی معادل ۳۰۰ اسب‌بخار و ۴۰۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید ‌کند. همچنین سیستم چهارچرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته نیز، به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل‌های ب‌ام‌و X6 وجود دارد. براساس تست‌های انجام شده توسط کمپانی ب‌ام‌و، شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو، چیزی در حدود ۶٫۳ ثانیه است. همچنین مصرف سوخت این مدل، ۱۷ لیتر در شهر، ۱۲ لیتر در بزرگراه، و ۱۴ لیتر به صورت ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.
 
تجربه رانندگی

با توجه به ابعاد بزرگ و وزن نسبتاً زیاد ب‌ام‌و X6، می‌توان گفت که این خودرو از هندلینگ و عملکرد بسیار خوبی در هنگام رانندگی برخوردار است. این موضوع به لطف توزیع متناسب وزن، لاستیک‌های پهن، سیستم چهارچرخ متحرک، و تجهیزات الکترونیکی فراوان، میسر شده است. همچنین این ب‌ام‌و از قابلیت مانور بسیار بالایی در سر پیچ‌ها برخوردار است. البته فرمان این خودرو در سرعت کم کمی سفت و سخت است، اما در سرعت زیاد عملکرد بسیار خوبی دارد. بدیهی است که نباید X6 را به عنوان یک کوپه اسپرت شاسی بلند تلقی کرد؛ هر دو مدل X6 از شتاب سریع و قدرت ترمزگیری بسیار خوبی برخوردار هستند. هرچند X6 ظاهری اسپرت و تیون شده دارد اما این موضوع راحتی و آسایش سرنشینان را به هیچ‌وجه تحت تاثیر قرار نداده است. کابین این خودرو کاملاً نرم و بی‌صدا بوده به گونه‌ای که هنگام رانندگی در سرعت‌های بالا هیچ صدایی داخل کابین احساس نمی‌شود، همچنین سیستم تعلیق بکار رفته در آن به خوبی عمل کرده و نهایت آسایش را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.


مطلب فوق برگرفته شده از هفته نامه دنیای خودرو می‌باشد و سایت ایران جیب صرفا آن را بازنشر نموده است .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها