کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جدول کامل کدهای درون شهری مخابراتی جدید در کشور


کد خبر : ۸۶۱۵چهارشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹:۱۸۱۰۹۴۶ بازدید

پرونده طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی در 31 استان کشور که سابقه ای 3 ساله دارد با اجرای یکسان سازی کدهای درون شهری در استان ایلام به نقطه پایان رسید و بسته شد.

طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی داخل هر استان مصوبه سال 89 دولت دهم بود که از آذرماه سال 90 ابتدا در تهران کلید خورد و پس از آن قرار بود در تمامی استانهای کشور به اجرا درآید.براین اساس مقرر شد، دولت هزینه کرد مخابرات از بابت اجرای این طرح را بپردازد و به همین دلیل در فروردین سال 91 هم کدی در البرز، اردیبهشت 92 هم کدی در قم و در مرداد سال 92 در استان مرکزی به اجرا درآمد. اما از آنجایی که دولت هزینه کرد این طرح را متقبل نشد مخابرات اجرای آن را متوقف کرد و در نهایت با مصوبه دولت یازدهم و افزایش نرخ آبونمان مکالمات تلفنی که بتواند هزینه مخابرات را جبران کند این طرح بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اردیبهشت سال 93 به مخابرات مهلت داد تا مهرماه امسال این طرح را در کل کشور و در راستای عدالت اجتماعی اجرایی کند.


تماس داخل استانی 3 تومان و خارج استانی 33 تومان شد

داوود زارعیان- معاون شرکت مخابرات ایران در گفتگو با مهر، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران از اردیبهشت امسال طرح یکسان سازی کدهای استانی را در دستور کار قرار داد که با اجرای این طرح، مشترکان تلفن ثابت برای ارتباط بین شهرهای داخل استان، دیگر نیازی به گرفتن پیش شماره نخواهند داشت.

وی با تاکید براینکه با اجرای طرح هم کدی تلفن ثابت، تلفن های تمامی مشترکان در کل کشور 8 رقمی شد، افزود: در هر استان یک کد واحد ایجاد شد و نحوه اعمال صورتحساب مشترکان نیز تسهیل شد به این معنی که تماس داخلی در کل استان 3 تومان به ازای هر دقیقه و در بین استانها 33 تومان به ازای هر دقیقه تعیین شد.

معاون شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه با اجرای این طرح هزینه مشترکان درون استانی کاهش و میزان مکالمات درون استانی افزایش یافت تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح 185 کد اصلی و 12 هزار کد تلفنی در کشور وجود داشت که با اجرای طرح یکسان سازی کدهای مخابراتی شمار این کدها به 31 کد رسید؛ به عبارت دیگر چنانچه یک مشترک ایرانی قصد داشت با تمام شهرهای کشور در تماس باشد باید یک دفترچه 12 هزار شماره ای را با خود همراه داشت اما با اجرای طرح هم کدی استانی، مشترک تنها به 31 کد نیاز دارد.


هزینه 200 میلیاردی مخابرات برای تجهیزات هم کدی

زارعیان با اشاره به اینکه در مجموع بالغ بر 3 هزار نفر بر روی پروژه هم کدی مخابرات کار کردند و این طرح کمترین اختلال را در ارتباط مشترکان به همراه داشت گفت: هزینه تجهیزات برای اجرای این طرح در کل کشور حدود 200 میلیارد تومان برآورد می شود و با توجه به سایر هزینه ها که هنوز برآورد نشده نمی توان پیش بینی کرد که این هزینه ها از محل آبونمان جبران شود.

وی گفت: در مجموع ساختار تعرفه ای تعیین شده برای تلفن ثابت، امکان جبران هزینه های مخابرات در اجرای طرح هم کدی را نخواهد داشت.

تغییر در قبوض تلفن های ثابت تمامی مشترکان

با اجرای مصوبه یکسان سازی کدهای مخابراتی، شرکت مخابرات ایران مجاز است کارکرد مشترکان را براساس نرخ های جدید مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات محاسبه کند.

براساس نرخ های جدید، کارکرد صورتحساب مشترکان از زمان یکسان سازی کدها براساس نرخ های جدید یعنی به ازای هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، هر دقیقه مکالمات ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به همراه شرکت ارتباطات سیار 625 ریال و هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به سیار اپراتورهای تلفن همراه 625 ریال محاسبه می شود؛ همچنین مبلغ آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت در استانهایی که هم کد شده اند تغییر می یابد.


جدول آبونمان ماهیانه هر خط تلفن ثابت

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مصوبه مبلغ آبونمان ماهیانه خطوط تلفن ثابت را بر مبنای منطقه و شهر مشترکان و نیز میزان کارکرد ماهیانه آنها تعیین کرده است.
 

  شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز سایر شهرهای مراکز استان سایر شهرها بخش ها و روستاها
آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت (ریال) 3600 3000 2100 1000
آبونمان متغییر براساس مبالغ کارکرد ماهیانه خط تلفن کارکرد تا 10 هزار ریال 2400 2000 1900 0
کارکرد بیشتر از 10 هزار ریال تا 100 هزار ریال 5400 5000 3900 0
کارکرد بیشتر از 100 هزار ریال 8400 7000 4900 0


این آبونمان برای اعمال در سال 93 و به صورت ماهیانه است که از آغاز اولین دوره صورتحساب پس از اجرای طرح مذکور محاسبه خواهد شد و آبونمان قابل دریافت از مشترکین تلفن ثابت، مجموع آبونمان ثابت و متغیر است.

جدول تغییر کدهای مخابراتی بعد از هم کدسازی در کشور

با یکسان سازی کدهای درون استانی در 31 استان کشور کد تلفنی استانهای کشور تغییر یافت و شماره تلفن ها در کل کشور 8 رقمی شد که اطلاع رسانی در مورد شماره های جدید از طریق شرکتهای مخابرات استانی و پرتال ارائه دهندگان این خدمات اعلام شده است.

جدول تغییر کدهای مخابراتی بعد از اجرای طرح هم کدی به شرح زیر است:

an0yxa1k0r40xzwkoc04.png

با اجرای این طرح، برای ارتباطات داخل استان، دیگر نیازی به گرفتن پیش‌شماره یا کد نیست و مشترکان درون هر استان با نرخ یکسان و بدون پرداخت هزینه ارتباط بین‌شهری می توانند با یکدیگر تماس بگیرند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها