کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت انواع آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا


کد خبر : ۸۶۱۴چهارشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷:۲۸۴۵۶۵ بازدید

در فاصله کمتر از دو هفته مانده به طولانی‌ترین شب سال و آغاز فصل زمستان، بازار خشکبار و تنقلات طبق سنت هر ساله آماده تامین تقاضای این ایام ...

در فاصله کمتر از دو هفته مانده به طولانی‌ترین شب سال و آغاز فصل زمستان، بازار خشکبار و تنقلات طبق سنت هر ساله آماده تامین تقاضای این ایام می‌شود و اکنون نیز کم‌وبیش بازار آجیل و خشکبار داغ شده و آجیل مخصوص شب یلدا با قیمت متوسط کیلویی 37 هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود.

پس از روز‌های پایانی اسفند که اصلی‌ترین دوره زمانی برای خرید آجیل و خشکبار است، آذر ماه بیشترین تقاضای خرید را روانه بازار آجیل و خشکبار می‌کند.با نزدیک شدن به اواخر آذر ماه و رسیدن شب یلدا، مغازه‌های آجیل فروشی با رفت و آمد بیشتر مردم رو برو هستند و بازار خشکبار رونق بیشتری می‌گیرد.

این روزها که 10 روز مانده به شب یلدا (سی‌ام آذر) اگر به مغازه‌های آجیل فروشی در سطح شهر سری بزنیم با قیمت‌های مختلفی مواجه می‌شویم و تفاوت قیمت‌ها در مغازه‌های مختلف مشهود است.

آجیل شب یلدا که البته هنوز در همه آجیل فروشی‌ها عرضه نشده؛ به طور میانگین به قیمت 37 هزار تومان در برخی مغازه‌ها فروخته می‌شود.

پسته شور که یکی از محبوب‌ترین آجیل‌هاست، کیلویی 40 تا 60 هزار تومان فروخته می‌شود. فندوق نیز کیلویی 50 تا 68 هزار تومان، بادام شور کیلویی 45 تا 55 هزار تومان، بادام هندی کیلویی 45 تا 60 هزار تومان و نخودچی کیلویی 11 تا 13 هزار تومان فروخته می‌شود.

به گفته تعدادی از فروشندگان آجیل و خشکبار، فروش این محصولات در این روز‌ها نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافته است. هر چند که بالا بودن قیمت برخی اقلام خشکبار و آجیل بر میزان خرید و مصرف آن‌ها تاثیر گذاشته است.

به گفته برخی فروشندگان قیمت محصولات خشکبار در این روز‌ها تغییری نداشته است.

البته آن‌ها اظهار امیدواری می‌کنند که قیمت‌ها با نزدیک شدن به شب یلدا افزایش چشمگیری پیدا نکند.

در جدول زیر میانگین قیمت آجیل و خشکبار در مغازه‌های سطح شهر تهران ارائه شده است:

jo63waih0db83w0oek8e.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها