کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دولت یازدهم تقصیر را گردن قبلی‌ها انداخت !


کد خبر : ۸۵۳۷یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲:۲۹۲۳۷۱ بازدید

با وجودی که متقاضیان مسکن مهر از سر ناچاری حاضر شده‌اند که در حومه کلانشهرها آن هم با کمترین امکانات لازم زندگی کنند اما این قشرضعیف و کم‌درآمد برای تحویل واحدهای ...

 با وجودی که متقاضیان مسکن مهر از سر ناچاری حاضر شده‌اند که در حومه کلانشهرها آن هم با کمترین امکانات لازم زندگی کنند اما این قشرضعیف و کم‌درآمد برای تحویل واحدهای مسکونی خود همچنان با مشکلات عدیده روبه‌رو هستند که افزایش 12 میلیون تومانی اخیر قیمت مسکن شهر پردیس نمونه‌ای از آن است تا آنها با محدودیت شدید تامین آورده جدید برای تکمیل خانه‌هایشان مواجه شوند اما جالب اینجاست که مسؤولان دولت یازدهم این افزایش قیمتی را به تصمیم‌گیری‌های دولت گذشته ربط می‌دهند، در حالی که مطابق اظهارات مسؤولان وزارت راه و شهرسازی دولت دهم، اینچنین نیست و افزایش قیمت ساخت واحدهای مسکونی مهر پردیس در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

در این باره معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه افزایش اخیر قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی به دولت دهم ندارد، گفت:‌ هرگونه تغییر قیمت در دولت دهم همان زمان اجرا شد و مسکن مهر را با آورده ۹۰درصدی متقاضیان تحویل دولت جدید دادیم. سیدعلی لطفی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه «پروژه‌های مسکن مهر را با پیشرفت فیزیکی 70درصدی به دولت یازدهم تحویل دادیم» اظهار کرد: اخیراً یکی از معاونان وزیر راه و شهرسازی گفته افزایش قیمت مسکن مهر که به‌تازگی روی داده (فاز 11 مسکن مهر پردیس) براساس مصوبه دولت قبل بوده است، این اظهارات را 100 درصد رد می‌کنم، چراکه افزایش قیمت مسکن مهر براساس دستورالعمل ابلاغی دی‌ماه سال 1392 معاون آقای آخوندی در حال انجام است.

وی با انتقاد از اینکه بعد از یک سال و اندی از فعالیت دولت یازدهم، برخی مسؤولان دولتی، دولت دهم را مسبب افزایش قیمت مسکن مهر معرفی می‌کنند، تصریح کرد: بنده نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر پردیس بودم و با قاطعیت اعلام می‌کنم افزایش قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی با دولت گذشته ندارد. لطفی‌زاده با بیان اینکه تمام هم و غم دولت دهم تحویل مسکن به مردم با کمترین قیمت و بهترین کیفیت بوده و دست‌اندرکاران مسکن مهر این خدمت را عبادتی خالصانه می‌دانسته و می‌دانند، تصریح کرد: متأسفانه دولت یازدهم با نگاه سیاسی به طرح مسکن مهر که طرحی مبتنی بر قانون و گفتمان حضرت امام(ره) است، تلاش می‌کند یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی در خدمت به مردم بویژه اقشار کم‌درآمد را با حاشیه‌سازی‌های مختلف مخدوش کند اما مردمی که این واحدها را تحویل گرفته یا در انتظار تحویل آن هستند همچنین عموم مردم کشور که از خانه‌‌دار شدن هموطنان خود صمیمانه خوشحال می‌شوند، فریب این القائات را نمی‌خورند. وی گفت: در قانون ساماندهی و مصوبات دولت دهم، نحوه تأمین مالی برای احداث تأسیسات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر کاملاً مشخص است و اظهارات برخی مسؤولان دولت کنونی در این رابطه صحت ندارد. معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه دولت یازدهم درباره افزایش قیمت مسکن مهر، یادآور شد: ‌دی‌ماه سال 92 مصوبه جدیدی از سوی معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تایید وزیر راه و شهرسازی (آقای آخوندی) رسید که براساس آن تا مبلغ 110 هزار تومان به قیمت هر مترمربع مسکن مهر افزوده شد.

لطفی‌زاده با تأکید بر اینکه براساس این مصوبه که ربطی به دولت دهم ندارد، مجوز افزایش قیمت مسکن مهر صادر شد، گفت: متأسفانه برخی مسؤولان جدید وزارت راه و شهرسازی به‌دنبال عوام‌‌فریبی بوده و با متهم کردن دولت دهم درصدد سرپوش گذاشتن به ناکارآمدی خود هستند. آنها به‌جای گزارش عملکرد خود و بیان دستاوردهای دولت یازدهم، مدام به‌دنبال فرافکنی هستند و این کار صحیحی نیست. وی با اشاره به ادعای مظلومیت دولت یازدهم از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مظلوم مردمی هستند که به‌احترام نظام اسلامی، بی‌توجهی مسؤولان جدید به حق مسلم خود، یعنی خانه‌دار شدن را که در قانون اساسی هم آمده است با خویشتنداری تحمل می‌کنند و مصائب ناشی از تأخیر مسؤولان جدید در تکمیل و تحویل خانه‌های خود را با بزرگ‌منشی تحمل کرده تا بی‌تدبیری عده‌ای، لطمه به نظام اسلامی وارد نسازد. به گزارش تسنیم، چندی پیش مدیرعامل شرکت عمران پردیس از افزایش 12میلیون تومانی مسکن مهر پردیس (فاز 11) خبر داده و برای واریز این مبلغ تا 30 آذرماه سال جاری به متقاضیان مهلت داده بود. ولی‌پور یکی از دلایل این افزایش قیمت را مصوبه دولت دهم اعلام کرده بود. به‌تازگی نیز نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران نیز با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در بحث مسکن مهر «مظلوم» واقع شده، مسبب افزایش قیمت مسکن مهر را دولت دهم معرفی کرده بود.  

رشد 6 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به آمار بانک مرکزی، میزان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن از 38 درصد در سال 1385 به 3/44 درصد در حال حاضر رسیده است و این رقم بسیار قابل توجه است اما مسیر صعب استانداردسازی و افزایش کیفیت ساختمان‌ها مساله‌ای است که باید به آن توجه شود. فریبرز واحدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت صنعت ساختمان‌سازی در کشور اظهار کرد: همگان می‌دانند که صنعت ساختمان تاثیر زیادی بر اقتصاد کلان، همچنین اشتغال و سایر فاکتورهای یک زندگی آرام و معقول دارد اما متاسفانه آمارهای هرز رفتن سرمایه‌ها در این صنعت، خبری است که تقریباً همیشه از تریبون‌های رسمی و غیررسمی اعلام شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه مصالح استاندارد اولین و مهم‌ترین رکن در صنعت ساختمان محسوب می‌شود، گفت: امروز در تهران مصالح غیراستاندارد بازار را پر کرده است و در شهرستان‌ها وضعیت به مراتب بدتر گزارش می‌شود. واحدی تاکید کرد: سازمان استاندارد باید ضمن جلوگیری گسترده و منسجم از تولید مصالح غیراستاندارد، بررسی برنامه‌ریزی شده و ماهانه از واحدهای دارای نشان استاندارد را نیز در دستور کار خود قرار بدهد. مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: ادعا می‌شود 40 درصد ساخت‌وسازها در کشور به صورت صنعتی‌سازی صورت می‌گیرد که بنده به این آمار اعتقادی ندارم اما هنوز هم شاهد هیچ پیشرفتی در این زمینه نیستیم زیرا عمر ساختمان‌های ما حدود 20 سال است در حالی که در صنعتی‌سازی باید عمر مفید ساختمان‌ها به 60 تا 70 سال افزایش یابد.

 افزایش مجدد وام خرید مسکن در دست بررسی است

مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه در حال بررسی و کارشناسی افزایش سقف وام خرید مسکن هستیم، گفت: افزایش سقف وام مسکن که از دی‌ماه سال گذشته صورت گرفت به دلیل اجرای مناسب هیچ شوک قیمتی و تورمی در بازار مسکن ایجاد نکرد. محمدهاشم بت‌شکن در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که از ابتدای حضور شما به عنوان مدیرعامل بانک مسکن، سقف وام خرید مسکن افزایش پیدا کرد و شما اعلام کردید که این افزایش سقف بازار مسکن را دچار شوک نمی‌کند و اگر اینطور شد ما باز هم پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن را به بانک مرکزی ارائه خواهیم کرد، گفت: از دی‌ماه سال گذشته که سقف وام خرید مسکن افزایش پیدا کرد میزان استفاده از تسهیلات بانک مسکن سه‌برابر شده است و چون افزایش سقف وام به صورت کارشناسی صورت گرفت و به شکل مناسبی هم از سوی بانک مسکن اجرا شد اتفاق خاصی در تورم بخش مسکن رخ نداد. وی ادامه داد: حدود 27 درصد تسهیلاتی که تاکنون اضافه پرداخت شده مربوط به تهران بوده است. بت‌شکن در پاسخ به این سوال که آیا بانک مسکن باز هم درصدد ارائه پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن است و آیا در این باره با بانک مرکزی جلساتی داشته‌ است، گفت: در حال کارشناسی این موضوع هستیم، برای اینکه ببینیم در حال حاضر زمان مناسبی برای افزایش سقف وام خرید مسکن هست یا خیر و اینکه آیا منابع و مصارف بانک مسکن هم اجازه این کار را می‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها