کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرما 25 درصد مرکبات شمال را از بین برد


کد خبر : ۸۵۰۳جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶:۵۴۲۰۱۲ بازدید

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان مازندران چهار میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌کند که به دلیل سرمازدگی محصولات باغی حدود ...

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان مازندران چهار میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌کند که به دلیل سرمازدگی محصولات باغی حدود 25 درصد از محصولات این استان آسیب دیده‌اند.

علی محمد طهماسبی بعد از ظهر دیروز در جلسه شورای کشاورزی و بررسی مشکلات کشاورزی این شهر در فرمانداری ملایر اظهار داشت: با توجه به بازدیدهای انجام شده از طرح‎های کشاورزی در شهرستان ملایر نشان دهنده این است که ملایر دارای پتانسیل بالای کشاورزی است.وی گفت: وزارت کشاورزی با توجه به کاهش منابع آب و سفره‌های زیرزمینی به کشاورزانی که اقدام به تجمیع چاه‌ها و جمع آوری آب در یک استخر کنند، به میزان 85 درصد هزینه‌های خود کمک بلاعوض می‌کند.

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در شهرستان ملایر ظرفیت‌های بالایی در زمینه رشد و پرورش گیاهان دارویی و کشت زعفران وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره برد.وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف در این طرح تجاری سازی بوده و استفاده از ظرفیت‎های موجود در منطقه یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی است.

طهماسبی به تولید مرکبات کشور اشاره و عنوان کرد: در سال جاری 16 میلیون تن محصولات باغی در کشور شده که به دلیل خسارت‌ها که عمدتا سرما است تولیدات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی به آسیب دیدگی 25 درصد از محصولات باغی شمال کشور اشاره کرد و افزود: استان مازندران چهار میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌کند که به دلیل سرمازدگی محصولات باغی حدود 25 درصد از محصولات این استان آسیب دیده‌اند.

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ارز آوری محصولات کشاورزی بسیار مهم بوده و در شهرستان ملایر با توجه به محصول کشمش می‌توان ارزآوری و اشتغال زایی بالایی داشته باشد.وی به خرید تضمینی کشمش اشاره داشت و عنوان کرد: امسال نسبت به دور گذشته خرید تضمینی دو هزار 250 تومان افزایش یافته است و هم اکنون در برخی از استان‌ها آغاز شده است.

طهماسبی تصریح کرد: قیمت امسال کشمش به دلیل عرضه کشمش ترکیه که در انبار داشته است در بازار جهانی با کاهش مواجه شده است و در همین راستا با درخواست‌های نمایندگان در مجلس و وزارت کشاورزی این محصول به صورت تضمینی به قیمت چهار هزار تومان خرید می‌شود.

وی به اجرای طرح فراز در ملایر اشاره کرد و افزود: این طرح به شیوه‌های جلوگیری از سرمازدگی محصولات مربوط است و در شهرستان به صورت یک پایلوت به اجرا درمی‌آید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها