کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نرخ پیشنهادی آپارتمان‌ها برای واحدهای اداری زیر 50 متر


کد خبر : ۸۴۶۶چهارشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶:۰۲۲۷۷۸ بازدید

همان معضلی که در بازار اجاره واحدهای مسکونی گریبانگیر مستاجران است در بازار اجاره واحدهای اداری هم خودنمایی می‌کند؛ این مساله مربوط به ...

همان معضلی که در بازار اجاره واحدهای مسکونی گریبانگیر مستاجران است در بازار اجاره واحدهای اداری هم خودنمایی می‌کند؛ این  مساله مربوط به «نرخ‌های دلخواه» مالکان می‌شود و موجران راضی نمی‌شوند تا میزان اجاره بها را منصفانه و حتی طبق عرف تعیین کنند. در حال حاضر 70 درصد مالکان اجاره بهای واحدهای اداری خود را به دلخواه خود محاسبه می‌کنند. 

 نرخ فروش واحدهای اداری نسبت به واحدهای مسکونی به علت نوع کاربری اغلب بیشتر بوده است و بالا بودن نرخ قیمت فروش واحد اداری نسبت به واحد مسکونی همتای خود، در اکثر نقاط تهران حکمفرما است. تعیین قیمت برای واحدهای اداری براساس متراژ، موقعیت کاربری، موقعیت محلی، سن بنا و امکانات صورت می‌گیرد. در کنار این ویژگی‌های تعیین‌کننده قیمت خرید و فروش آپارتمان‌های اداری یک دلیل مهم دیگر هم برای بالابودن قیمت آپارتمان‌های اداری در پایتخت وجود دارد. 

برخی از مدیران شهری معتقدند پایین بودن سرانه واحدهای اداری در شهر تهران یکی از دلایل بالابودن قیمت خرید و فروش این نوع کاربری است. معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران هم این آمار را تائید می‌کند. مطابق آمار مشاور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در سایر کشورهای دنیا به ازای هر سه نفر یک نفر در فضای اداری و ارائه خدمات وجود دارد اما در حال حاضر در شهر تهران به ازای هر 8 نفر یک نفر وجود دارد.  

علیرضا نادری، معاون شهردار تهران در این باره می‌گوید: در کلانشهر تهران بیش از آنکه به برج‌های تجاری نیاز باشد به ساختمان‌های اداری نیاز است، چراکه پایتخت کشور ما درمقایسه با سایر کلانشهرهای دنیا از نظر کسب‌و‌کار و فعالیت در رده پایینی قرار دارد. او ادامه می‌دهد: این آمار تاکید می‌کند که در شهر تهران به فضاهای اداری نیاز داریم. چنانکه اگر پروانه‌های صادره برای ساخت‌وسازهای اداری وارد چرخه ساخت و عرضه به بازار شوند، شاید به استاندارد جهانی برسیم.

اما فعالان بازار خرید و فروش آپارتمان‌های اداری دلیل دیگری را برای بالا بودن قیمت این نوع آپارتمان‌ها عنوان می‌کنند. به گفته آنها متفاوت بودن ارزش سند این نوع آپارتمان‌ها با آپارتمان‌های مسکونی بازه قیمتی آنها را در رده بالاتری قرار داده است. یکی از فعالان این بازار درباره ارزش متفاوت واحدهای اداری به دنیای اقتصاد می‌گوید: واحدهای اداری با سند اداری در مقایسه با واحدهای اداری با موقعیت اداری گران‌تر و علاوه براین واحدهای اداری با موقعیت اداری نسبت به واحدهای مسکونی با کاربری اداری گران‌تر است.
 

7mzgfotuwbywurknugbm.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها