کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه‌های جدید دیتای موبایل منتشر شد


کد خبر : ۸۴۵۵سه شنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷:۳۶۴۹۴۰ بازدید

مصوبه تعرفه آزاد اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت داده نهایتا نیم ریال به اپراتورهای موبایل ابلاغ شد.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پس از گذشت قریب به سه ماه از راه‌اندازی 3G (نسل سوم ارتباطات)، برای اینترنت موبایل که سرویس پایه در این نسل‌ و استانداردهای بالاتر ارتباطی به حساب می‌آید تعرفه گذاشت.

نسل گذشته که از رنج 2 تا 2.75G و بر پایه GPRS و Edge بود، سقف تعرفه‌ای معادل 14.8 ریال برای اینترنت آزاد داشت و اپراتورها نهایتا تا این قیمت می‌توانستند، نرخ‌گذاری کنند.

اما باید این را دانست که سرویس پایه در نسل‌های گذشته مکالمه و صوت بود که اکنون در نسل‌های جدید به دیتا تغییر یافته است؛ لذا لازم بود تا در تعرفه‌های ارتباطی بازنگری صورت گیرد و نرخ 14.8 ریال گذشته تعدیل شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بالاخره توانست با بررسی پیشنهادات اپراتورهای موبایل و تجمیع کل تکنولوژی‌های GPRS، 3G و LTE به نرخ 0.5 ریال برای تعرفه آزاد اینترنت برسد. به این معنی که مشترکان موبایل اگر از بسته‌های اینترنتی برای کاهش هزینه‌ها استفاده نکنند، هر نقطه‌ای به اینترنت متصل شوند به ازای هر کیلو بایت نقل و انتقال داده باید نهایتا نیم ریال بپردازند.

ریزش 96 درصدی سقف تعرفه‌ اینترنت از جمله مزیت‌های نسل جدید ارتباطات است که با قرار گرفتن مصوبه آن روی سایت رگولاتوری به منزله ابلاغ به اپراتورهای موبایل جهت اجرا است.

در این مصوبه آمده است که "سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم‌کارت‌های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلوبایت نیم ریال تعیین می‌شود. اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند با رعایت شرایط رقابتی و بازه تعرفه‌ای تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا براساس کیلوبایت بسته‌های مختلف تعرفه‌ای نیز متناسب با نیاز مشترکان تعریف و ارائه کنند."

براساس دستورالعمل موجود در این مصوبه، اپراتورها از اول دی ماه ملزم به اجرای تعرفه‌ جدید هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها