کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز پنجشنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۸۴۱۷۰پنجشنبه، ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱:۳۱۱۵۰۷ بازدید

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۷۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۷۸۳ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز جاری در بالاترین حد ۱۱ هفته اخیر ایستاد.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: بازار درباره تورم و دورنمای سیاست پولی نگران مانده و بنابراین طلا بمحض افزایش قیمت، با فروش روبرو می شود.

پس از این که روز سه شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا نگرانیهای تورمی را کم اهمیت شمرد و اعلام کرد نرخهای بهره سریعا افزایش پیدا نخواهند کرد، دو مقام بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند دوره تورم بالا در آمریکا ممکن است طولانیتر از حد انتظار ادامه پیدا کند. با این حال رافائل بوستیک، رییس فدرال رزرو آتلانتا گفت: انتظار دارد نرخهای بهره در اواخر سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کنند زیرا تورم بالاتر از هدف دو درصد بانک مرکزی آمریکاست.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود که نتیجه اجرای سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکاست اما افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه خواهد زد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمار تورم قیمت تولیدکننده آمریکا در روز جمعه و همچنین آمار متقاضیان بیمه بیکاری هستند که روز جاری اعلام می شود. گزارش اشتغال ماهانه آمریکا هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به کاهش متمایل است و ممکن است حمایت در سطح ۱۷۶۹ دلار را تست کند و اگر این سطح شکسته شود راه برای نزول به محدوده ۱۷۳۴ تا ۱۷۴۴ دلار هموار خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۵ دلار و ۸۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۶۱۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۰۷۶ دلار و ۱۴ سنت رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها