کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای جهانی


کد خبر : ۷۰۲۷۶سه شنبه، ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷:۲۴۱۲۷۳۴ بازدید

در حالی که به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع کرونا سرمایه گذاران همچنان به فروش دارایی های خود در بازارهای مالی ...
بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای جهانیبهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای جهانی

در حالی که به دلیل افزایش نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع کرونا سرمایه گذاران همچنان به فروش دارایی های خود در بازارهای مالی ادامه می دهند، قیمت طلا امروز نیز همچون گذشته روند کاهشی خود را تداوم بخشید و با افت حدودا یک و نیم درصدی مواجه بود.

قیمت فلزاتی همچون پلاتین و پالادیوم نیز که در صنعت خودروسازی استفاده فراوانی دارد در اوایل جلسه امروز رشدی بیش از 5 درصدی را تجربه کردند اما در ساعات بعدی بخش عمده رشد قیمت این دو فلز گرانبها خنثی شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 5.1 درصدی در روز دوشنبه و رسیدن به پایین ترین رقم از نوامبر 2019، امروز هم 1.4 درصد افت داشت و به 1492 دلار و 81 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا امروز 0.2 درصد رشد داشت و به 1490 دلار رسید.

جفری هالی تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «با توجه به سقوط شاخص ها در بازارهای بورس، روند نقد شدن دارایی ها در بازار طلا همچنان ادامه دارد. سرمایه گذاران تمایل دارند سرمایه های خود را نقد کنند و این مسئله بر بازار طلا سایه افکنده است.»

پس از ثبت یکی از بزرگترین افت قیمت های یک روزه شاخص سهام وال استریت در طی جلسه گذشته، ارزش سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز شاهد افت بود. خبرهای منتشر شده در مورد شیوع ویروس کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد جهانی موجب نگرانی های فزاینده در میان سرمایه گذاران شده است. ویروس کرونا تاکنون بیش از 174 هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

در حالی که اقدام هماهنگ بانک های مرکزی جهان در اتخاذ سیاست های پولی انبساطی نتوانسته نگرانی سرمایه گذاران از ویروس کرونا را فرو بنشاند، ارزش ین ژاپن که یک دارایی امن محسوب می شود امروز ثابت ماند، در حالی که ارزش سایر ارزهای پرریسک شاهد کاهش بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها