کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اختلاف 17 ساله بر سر بوئینگ و ایرباس حل شد


کد خبر : ۸۳۸۲۵سه شنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷:۲۵۱۸۱۹ بازدید

رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید آمریکا و اتحادیه اروپا مناقشه 17 ساله خود بر سر سوبسید شرکت‌های هواپیماسازی را حل کرده‌اند.
اختلاف 17 ساله بر سر بوئینگ و ایرباس حل شداختلاف 17 ساله بر سر بوئینگ و ایرباس حل شد

رئیس کمیسیون اروپا می‌گوید آمریکا و اتحادیه اروپا مناقشه 17 ساله خود بر سر سوبسید شرکت‌های هواپیماسازی را حل کرده‌اند.

اورزولا فون در لاین پیش از جلسه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در بروکسل گفت که این توافق "فصل تازه‌ای" در روابط دو طرف باز می‌کند.

ایالات متحده و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۰۴ درگیر پرونده‌های شکایت به سازمان تجارت جهانی در ارتباط با سوبسیدهایی هستند که بوئینگ، شرکت هواپیماسازی آمریکایی و ایرباس، رقیب اروپایی آن دریافت می‌کنند.

دو طرف در ماه مارس هم توافق کرده بودند که به مدت چهار ماه تعرفه‌های ۱۱ و نیم میلیارد دلاری روی صادرات کالا مانند شراب از اروپا و سیگار از آمریکا را که بعد از تنش تجاری در دوره دونالد ترامپ وضع شده بود، تعلیق کنند.

امروز واشنگتن و بروکسل قرار بود درباره تمدید این تعلیق به مدت پنج سال توافق کنند و هم‌زمان درباره مجوز ارائه سوبسیدها به توافقی کلی برسند.

به گزارش رویترز خانم فون در لاین گفت که جلسه او با بایدن در حالی برگزار می‌شود که پیشرفت مهمی درباره شرکت‌های هواپیماسازی به دست آمده است.

او گفت: "این در واقع فصل تازه‌ای در روابط ما باز می‌کند چون بعد از ۱۷ سال مناقشه، از اقدام حقوقی به همکاری در زمینه هواپیماها رسیدیم."

این توافق به دو طرف اجازه خواهد داد که روی تهدیدی تمرکز کنند که چین به عنوان رقیب تازه در صنعت هواپیماهای تجاری برای آنها ایجاد کرده است.

علاوه بر این یکی از دو مشکل بزرگ تجاری بازمانده از دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بین دو طرف حل می‌شود.

مناقشه دیگر به تعرفه‌ واردات فولاد و آلومینیوم از اتحادیه اروپا مربوط می‌شود که آمریکا به دلیل نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی در زمان آقای ترامپ وضع کرده بود.

کمیسیون اروپا که بر سیاست‌های تجاری اتحادیه نظارت می‌کند، ماه گذشته میلادی تصمیم قبلی برای دو برابر کردن تعرفه‌های مربوط به واردات موتورهای هارلی دیویدسون، ویسکی آمریکایی و قایق موتوری از آمریکا را تعلیق کرد و از وضع تعرفه جدید روی کالاهای بیشتر آمریکایی مانند کفش‌های ورزشی و لوازم آرایشی خودداری کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها