کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حتی در صورت توافق، صدها تحریم علیه ایران باقی می‌ماند


کد خبر : ۸۳۵۷۱چهارشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰:۵۳۳۸۷۶ بازدید

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که واشنگتن حتی در صورت دستیابی به توافق با ایران در مذاکرات وین ...
حتی در صورت توافق، صدها تحریم علیه ایران باقی می‌ماندحتی در صورت توافق، صدها تحریم علیه ایران باقی می‌ماند

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه هشدار داد که واشنگتن حتی در صورت دستیابی به توافق با ایران در مذاکرات وین «صدها تحریم» وضع شده علیه تهران را حفظ خواهد کرد.

سخنان وزیر خارجه ایالات متحده در حالی بیان شد که ایران و آمریکا از دو ماه پیش تاکنون گفتگوهای غیرمستقیم با یکدیگر برای احیای برجام را آغاز کرده اند. آنتونی بلینکن در مورد تعهدات واشنگتن پس از توافق احتمالی با ایران گفت: «مسئولیت ما لغو تحریم هایی خواهد بود که ناقض [برجام] هستند.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بر عزم کشورش برای حفظ تحریم هایی که با مفاد توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ منافات ندارند تاکید کرد. وی اظهار داشت: «پیش بینی می کنم که حتی در صورت پایبندی به توافق صدها تحریم از جمله تحریم های وضع شده از سوی دولت ترامپ در صورت عدم تناقض با برجام پابرجا خواهند ماند. این تحریم ها تا زمانی که ایران رفتارش را تغییر دهد اجرا خواهند شد.»

آنتونی بلینکن در عین حال احتمال لغو تحریم های وضع شده علیه بانک مرکزی و بخش نفت ایران را رد نکرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که کشورش در صورت پایبندی ایران به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ آماده بازگشت به برجام است. دو طرف در جریان گفتگوهای وین که قرار است طی روزهای آینده از سر گرفته شود در حال مذاکره برای تعیین تحریم هایی که آمریکا در صورت دستیابی به توافق موظف به لغو آن خواهد بود هستند. تهران و واشنگتن همچنین به طور غیرمستقیم بر سر جدولی زمانی برای بازگشت ایران به تعهداتش در چارچوب برجام مذاکره می کنند.

یکی از چالش های پیش روی دولت جو بایدن در صورت دستیابی به توافق با ایران ساختار تحریم هایی است که در دوران زمامداری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا وضع شده اند.

دولت پیشین ایالات متحده بسیاری از اشخاص حقیقی و نهادهای ایرانی را به چند دلیل مختلف از جمله «مشارکت در برنامه هسته ای»، «کمک مالی به تروریسم» و «نقض حقوق بشر» تحریم کرد. به این ترتیب به نظر می رسد مقامات ایران لزوما با لغو آن دسته از تحریم های آمریکا که تنها به دلیل برنامه هسته ای وضع شده اند شاهد تغییری که به دنبال آن هستند نخواهند بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها