کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرعت گرفتن قطار گرانی های رسمی!


کد خبر : ۸۳۵۴۱سه شنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۴:۳۵۳۸۰۳ بازدید

موج گرانی بعد از لوازم خانگی، خودرو، سیمان، روغن، مرغ، شکر و برخی نوشیدنی ها، به شوینده و بهداشتی ها رسید.
سرعت گرفتن قطار گرانی های رسمی!سرعت گرفتن قطار گرانی های رسمی!

به رغم تاکید دولت و شخص رئیس جمهور مبنی بر افزایش نیافتن قیمت کالاها در روزهای پایانی فعالیت اش، قطار گرانی محصولات ضروری و اساسی همچنان پیش می رود به طوری که در جدیدترین موارد، افزایش تا 25 درصدی قیمت مصوب مواد شوینده اعلام شد.

 در این خصوص، انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران اعلام کرد: شرایط افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی با توجه به تعهد تولیدکنندگان درباره کمبود نداشتن محصولات در سطح عرضه، اعلام شده و درج قیمت های جدید از 17 خرداد انجام  پذیر است. بر این اساس، قیمت مصوب محصولات شوینده شامل مایع دست شویی، مایع ظرف شویی، پودر و مایعات لباس شویی، صابون، خمیر دندان و محصولات دارای تریگر حداکثر 25 درصد و  قیمت مصوب دیگر محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی نیز حداکثر 20 درصد افزایش یافت. طبق اطلاعیه این انجمن، حداکثر درصد تخفیف مجاز در تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برای همه شرکت‌های تولیدکننده این محصولات، برای محصولات پودر‌های دستی، ماشینی و صابون ۱۰ درصد و برای دیگر کالا‌های اساسی ۱۵ درصد خواهد بود.

رشد اخیر قیمت محصولات بهداشتی در شرایطی است که آبان سال گذشته نیز قیمت این محصولات با تایید سازمان حمایت و به دلیل آن چه افزایش قیمت مواد اولیه مطرح شد، افزایش یافته بود به طوری که پودر ماشین لباس شویی، صابون، مایع ظرف شویی، مایع دست شویی، خمیر دندان و شیشه پاک کن رشد 40 درصدی و دیگر محصولات شوینده و بهداشتی نیز رشد 30 درصدی پیدا کردند.

جدای از رشد قیمت محصولات بهداشتی و شوینده، بررسی افزایش قیمت رسمی کالاهای ضروری و مهم، طیفی از افزایش قیمت را از ابتدای امسال نشان می دهد. در این میان می توان به رشد 25 درصدی قیمت مصوب لوازم خانگی در فروردین اشاره کرد. موضوعی که در نامه شرکت پارس خزر به سازمان بورس برای فروش بیشتر محصولات این شرکت به جز ماشین لباس شویی اعلام شد.

خودروهای تولید داخل گروه دیگری از کالاهای مهم بودند که با رشد رسمی قیمت مواجه شدند. بر این اساس ایران خودرو مجوز افزایش به طور متوسط 8.2 درصدی و سایپا نیز مجوز افزایش 8.9 درصدی را از شورای رقابت دریافت کرد. ضمن این که مذاکره خودروسازان با وزارت صمت و مجلس برای آزادسازی قیمت خودرو در جریان است.

از سوی دیگر قیمت مصوب سیمان از تاریخ 31 فروردین، 30 درصد افزایش یافت. در حوزه محصولات خوراکی نیز موجی از افزایش های رسمی قیمت رقم خورد به طوری که قیمت انواع روغن مایع 35 درصد، انواع روغن جامد 30 درصد و مرغ 22 درصد افزایش یافت. همچنین قیمت عرضه هر کیلوگرم شکر درِ کارخانه که در اسفند 99 با افزایش 74.2 درصدی به حدود 10 هزار و 300 تومان رسیده  بود در خرداد امسال به 11 هزار و 500 تومان رسید. گزارش ها از قیمت نان نیز نشان می دهد که با وجود تکذیب مسئولان، در نقاط مختلف قیمت این کالای اساسی خانوار به طور غیر رسمی افزایش یافته است. همزمان، رشد قیمت به نوشیدنی ها هم رسیده، به طوری که  قیمت هر بطری ماءالشعیر طعم دار از 10 هزار و 500 تومان به 13 هزار و 500 تومان رسیده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها