کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

6 ویژگی جدید که احتمالا به گوشی آیفون 13 اضافه می‌شود


کد خبر : ۸۳۴۳۳چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴:۳۱۸۱۸۶ بازدید

تنها چند ماه به عرضه گوشی‌های آی‌فون 13 باقی مانده و به زودی طرفداران برند اپل، با قدرتمندترین آی‌فون این شرکت آشنا خواهند شد.
6 ویژگی جدید که احتمالا به گوشی آیفون 13 اضافه می‌شود6 ویژگی جدید که احتمالا به گوشی آیفون 13 اضافه می‌شود

اگرچه اپل همه ساله از این عبارت یعنی «قوی‌ترین آی‌فون» برای مدل‌های جدید خود استفاده می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد امسال قضیه کمی‌ فرق کند. چراکه طبق شایعات و شنیده‌هایی که به گوش رسیده، آی‌فون ۱۳ قطعا از لحاظ مشخصات و تغییرات ظاهری، یک سروگردن بالاتر از نسخه‌های پیشین آی‌فون خواهد بود. تغییراتی همچون ناچ کوچک‌تر، طراحی بدون درگاه و بدنه‌ای ضخیم‌تر که در کنار هم می‌توانند آی‌فون ۱۳ را به قوی‌ترین و متفاوت‌ترین آی‌فونی که تاکنون تولید شده، تبدیل کنند. در ادامه قصد داریم به ۶ ویژگی مورد انتظار برای نسل جدید گوشی‌های آی‌فون نگاهی بیندازیم.

  دوربین قوی‌تر 
سال گذشته، دوربین آی‌فون ۱۲ پرو شباهت زیادی به مدل‌های آی‌فون ۱۲ و آی‌فون ۱۲ مینی (به استثنای لنز تله‌فتو) داشت، اما به‌نظر می‌رسد این مساله در آی‌فون ۱۳ پرو متفاوت خواهد بود. طبق آخرین شنیده‌ها، اپل از دوربین با برآمدگی بزرگ‌تر و ضخیم‌تر در آی‌فون جدید خود استفاده خواهد کرد که این برآمدگی در مدل‌های پرو، بزرگ‌تر خواهد بود. این مساله به آن جهت است که در آی‌فون ۱۳ پرو، سنسوری بزرگ‌تر و مجهز به قابلیت لرزشگیر اپتیکال را تعبیه خواهد کرد. این درحالی است که قابلیت مذکور تنها در مدل آی‌فون ۱۲ پرو مکس وجود دارد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که این شرکت بخواهد از یک سنسور کاملا متفاوت در این محصول استفاده کند. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین فوق عریض آی‌فون ۱۳ پرو نیز از لحاظ فیزیکی بزرگ‌تر خواهد بود و این یعنی می‌تواند تصاویر بهتری را در محیط‌هایی با نور کم ثبت کند.

  باتری بزرگ‌تر
علاوه بر برآمدگی دوربین، مدل‌های آی‌فون ۱۳ احتمالا با بدنه‌ای ضخیم‌تر عرضه خواهد شد که این مساله ناشی از به‌کارگیری یک باتری بزرگ‌تر خواهد بود. اگرچه آی‌فون ۱۲ به یک باتری قوی مجهز شده، اما در مدل جدید، این باتری بهتر از اینها خواهد بود. درحال‌حاضر، آی‌فون ۱۲ از یک باتری تقریبا ۲۸۱۵ میلی‌آمپری بهره می‌برد که در مقایسه با استاندارد امروزی، ظرفیت چندان بالایی محسوب نمی‌شود. از طرف دیگر، گوشی‌های سامسونگ این روزها با باتری‌هایی ۵‌هزار میلی‌آمپری عرضه می‌شوند.

  طراحی بدون درگاه
حتی قبل از آنکه آی‌فون ۱۲ وارد بازار شود، شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای عرضه آی‌فونی بدون درگاه (Portless) به گوش می‌رسید. اما در آی‌فون ۱۲، خبری از این طراحی نشد و در عوض شاهد عرضه ویژگی مگ سیف بودیم. در خبرها آمده که اپل امسال قصد دارد تمامی‌ درگاه‌های موجود روی بدنه گوشی جدید یعنی آی‌فون ۱۳ را حذف کند. برخی منابع خبری از اعمال این تغییر تنها در یک مدل خبر می‌دهند اما هنوز نام این مدل اعلام نشده است.

  اضافه شدن تاچ آی‌دی
تقریبا چهار سال از زمانی که اپل قابلیت تاچ آی‌دی را از گوشی‌های آی‌فون خود حذف کرده، می‌گذرد (البته اگر آی‌فون SE را در نظر نگیریم). حال طبق آخرین شنیده‌ها، آی‌فون ۱۳ احتمالا این دو قابلیت را در خود جای خواهد داد با این تفاوت که تاچ آی‌دی در زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد. طراحی که پیش‌تر در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی مشاهده شده است.گفته می‌شود  مهندسان اپل این روزها درحال کار روی این ویژگی و اضافه کردن آن به نسل جدید گوشی‌های آی‌فون هستند. البته برخی منابع خبری نیز از احتمال اضافه شدن تاچ آی‌دی در دکمه پاور خبر داده‌اند که نمونه آن را پیش‌تر در مدل ۲۰۲۰ آی‌پد ایر دیده‌ایم.

  قابلیت پرو موشن
بسیاری از منابع خبری، از اضافه شدن قابلیت پرو موشن به گوشی‌های جدید آی‌فون ۱۳ خبر می‌دهند. با کمک این ویژگی، نمایشگر دستگاه می‌تواند تا نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را پشتیبانی کند و در مواقع غیرضروری نیز، نرخ رفرش را کاهش دهد تا شارژ باتری حفظ شود. درحال‌حاضر، بسیاری از گوشی‌های اندروید گران‌قیمت و همچنین مدل‌هایی با قیمت‌های متوسط، از این نرخ رفرش پشتیبانی می‌کنند. اما آی‌فون‌های اپل هنوز چنین قابلیتی را به خود ندیده‌اند.

  حالت پرتره در فیلم‌برداری
عکاسی با حالت پرتره، طرفداران زیادی دارد. در عکس‌هایی که با این حالت ثبت می‌شوند، فوکوس روی سوژه خواهد بود و نمای زمینه سوژه، به صورت تار یا مات درخواهد آمد. اما این قابلیت تاکنون تنها در حالت عکاسی گوشی‌های آی‌فون وجود داشته که به‌نظر می‌رسد چیزی به عرضه آن در حالت فیلم‌برداری باقی نمانده است./ دنیای اقتصاد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها