کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بحران زدگی قیمت آهن‌آلات


کد خبر : ۸۳۴۲۹چهارشنبه، ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶:۵۷۳۲۸۷ بازدید

بررسی وضعیت بازار آهن در روز گذشته حاکی از تداوم روند صعودی قیمت ها در این بازار می باشد. از یک سو نوسانات نرخ دلار ...
بحران زدگی قیمت آهن‌آلاتبحران زدگی قیمت آهن‌آلات

آهن پرایس: بررسی وضعیت بازار آهن در روز گذشته حاکی از تداوم روند صعودی قیمت ها در این بازار می باشد. از یک سو نوسانات نرخ دلار در کانال ۲۳ و۲۴ هزارتومان و از سوی دیگر رشد ۳درصدی قیمت پایه شمش در معاملات روز گذشته بورس کالا، موجب شدند تا قیمت ها در بازار آهن همچنان سیر صعودی خود را حفظ کنند.

در شرایط پیش رو شواهد حاکی از آن است که عوامل تاثیر گذار بر بازار و همچنین فولادسازان به این مسئله که بازار در برابر رشد قیمت ها و کاهش قیمت های جهانی ناتوان بوده، توجهی نمی کنند و در مقابل وزارت صمت و سایر نهادهای فعال در این حوزه تنها ناظر بر وضعیت موجود هستند و حتی از سوی مجلس نیز واکنشی در این رابطه مشاهده نمی شود.

اینطور به نظر می رسد که در ماه های پایانی دولت فعلی، مجلس و همچنین دولت نسبت به واکنش در رابطه با نابسامانی های موجود عقب نشینی کرده اند؛ البته لازم به ذکر است که پیش از این نیز کسی توانایی مقابله با رانت فولادسازان و انحصار بورس کالا را نداشت. به واسطه اینکه قیمت شمش به ۹۶ درصد قیمت شمش صادراتی ایران و ۹۷ درصد شمش صادراتی CIS رسیده است، از این رو دور از انتظار نیست که مجددا با قیمت های بالاتر از قیمت های جهانی مواجه شویم.

تحت تاثیر عوامل ذکر شده، در قیمت های روزانه میلگرد که از سوی تولیدکنندگان این حوزه اعلام می شود، شاهد افزایش قیمت میلگرد در روز گذشته بودیم، به طوری که اغلب مبادی فروش میلگرد قیمت های خود را چیزی حدود ۵۰ الی ۳۵۰ تومان افزایش دادند و فقط تعداد اندکی قیمت های میلگرد تولیدی خود را بدون تغییر اعلام کردند. لازم به ذکر است که بالاترین قیمت میلگرد ۱۴ با رقم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و کمترین نرخ این محصول با نرخ ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام و روانه بازار شد.

افزایش قیمت در بازار نبشی و ناودانی نیز تداوم داشت، به شکلی که هم قیمت نبشی و هم قیمت ناودانی از سوی تولیدکنندگان این بخش با افزایش حدود ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومانی اعلام و در دسترس خریداران قرار گرفت. افزایش قیمت آهن آلات به بازار تیرآهن نیز رسید؛ قیمت تیرآهن کیلویی ۵۰ الی ۱۰۰ تومان افزایش یافت و قیمت تیراهن شاخه ای نیز با افزایش حدود ۱۰ الی ۴۰ هزارتومان همراه با ثبات مواجه بود.

در بازار پروفیل شاهد نوسان قیمت این محصول بودیم، به طوری که برخی از مبادی فروش، قیمت پروفیل تولیدی خود را حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش دادند؛ در مقابل برخی نیز کاهش ۲۰۰ تومانی را در قیمت محصول خود اعمال کردند و حتی ثبات قیمت نیز از سوی تعدادی از تولیدکنندگان به چشم می خورد.

بی تدبیری و عدم مدیریت صحیح برای ساماندهی وضعیت بازارآهن موجب شده تا شرایط این روزهای این بازار بحرانی تر از قبل شود؛ بحرانی که موجب از بین رفتن تقاضا و عقب نشینی خریداران از خرید انواع آهن آلات شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها