کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتوماتیکی در محدوده 60 میلیون تومان


کد خبر : ۸۳۳۴چهارشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱:۴۳۲۲۶۳۱ بازدید

در بازار خودرو‌های زیر 100 میلیون‌تومانی ایران گزینه‌های متنوع و متعددی به چشم می‌خورند اما وقتی برای خرید دست روی هر یک از آنها می‌گذاریم، کمبود امکانات رفاهی یا آپشن‌های فنی ما را در خرید ...

اگر بودجه‌ای حدود 50 میلیون‌تومان داشته باشیم تنها می‌توانیم به سراغ خودرو‌های سدان برویم که بیش از 90 درصد آنها تنها به گیربکس دستی مجهز هستند و برای انتخاب یک خودرو اتوماتیک باید به سراغ بازار 70 میلیونی‌ها برویم. اگر شاسی‌بلند بخواهیم باید بودجه‌مان را فراتر از 65 میلیون‌تومان ببریم و البته باز هم به گزینه‌هایی با گیربکس دستی بر می‌خوریم. دست آخر اگر همه شرایط فنی هم باب میلمان باشد با نگاه به آپشن خودرو‌ها و امکانات رفاهی متوجه می‌شویم که خودرو‌های موجود آنگونه که باید پاسخگوی نیاز ما نیستند‌. اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان خودرو‌هایی را یافت که مجموعه‌ای ایده‌آل و کامل از ایده‌ال‌های فنی و امکانات را با بودجه‌ای مناسب در اختیار مشتری می‌گذارند. بایک سابرینا‌،‌ هاچ‌بکی خانوادگی است که از پیشرانه قدرتمند ساخت میتسوبیشی و گیربکس اتوماتیک طراحی شده توسط شرکت معتبر ژاپنی بهره می‌برد و در بخش امکانات رفاهی و ایمنی تمام رقبا را به مبارزه دعوت می‌کند؛ از نمایشگر 6.5 اینچی مجهز به GPS گرفته تا 6 کیسه هوا و سیستم تهویه اتوماتیک‌.

این‌ هاچ‌بک با در نظر گرفتن ابعادی که در هر جهت حدود 10 الی 20 سانتی‌متر از پژو 206 بیشتر است، فضای مناسبی را برای سواری 4 سرنشین فراهم می‌کند و فضاهای نگه‌دارنده داخل این خودرو و عقب آن پاسخگوی نیاز‌های یک خانواده هستند‌. این خودرو هم‌اکنون با قیمتی حدود 60 میلیون‌تومان به صورت وارداتی در بازار عرضه می‌شود و خودرویی است که از بسیاری جهات می‌تواند پاسخگوی تردید مشتریان در ضعف مشخصات فنی و یا امکانات رفاهی و ایمنی باشد‌. شرکت دیار‌خودرو، نماینده رسمی محصولات گریت وال و بایک چین در ایران وظیفه ارائه این محصول به بازار را دارد‌. کمپانی بایک چین به عنوان پنجمین خودروساز بزرگ این کشور شناخته می‌شود و حدود نیم قرن از تاسیسش همراه با هیوندای کره‌جنوبی و دایملر آلمان می‌گذرد‌. بایک نیز به واسطه همین شراکت طولانی‌مدت وظیفه تولید محصولات مرسدس‌بنز و هیوندای در چین را بر عهده دارد و در کنار این برند‌های معتبر به طراحی و عرضه محصولات سواری با برند خودش می‌پردازد که سابرینا یا E150 نیز یکی از شاخص‌ترین این محصولات است‌. هفته گذشته به واسطه دعوتی از سوی شرکت دیار‌خودرو فرصت آزمایش این ‌هاچ‌بک تازه‌وارد به بازار ایران فراهم شد و تیم آزمایش فنی خودرو امروز به بررسی کامل این خودرو طی آزمایشی 4 ساعته در مسیر‌های شهری و جاده‌های کوهستانی و بزرگراهی پرداخت‌. شما می‌توانید نتایج این آزمایش را برای آشنایی بیشتر با سابرینا در ادامه مطالعه کنید.

قلب میتسوبیشی‌، گیربکس ژاپنی

سابرینای 1090 کیلوگرمی به کمک پیشرانه 1.5 لیتری توانایی دستیابی به حداکثر قدرت 113 اسب بخار در بازه دور موتور 5600 تا 6000 را دارد و حداکثر گشتاور این ‌هاچ‌بک خانوادگی در دور 4000 به 143 نیوتن‌متر می‌رسد‌. این اعداد نتایجی بهتر از سمند EF7 و پژو 206 تیپ 5 و 6 را نشان می‌دهند که به واسطه نام معتبر میتسوبیشی برای سابرینا به ارمغان آمده است‌. پیشرانه این خودرو با کد 4A9 از جدیدترین قلب‌های تپنده طراحی شده توسط میتسوبیشی است که روی مدل‌های لنسر و کلت نیز از آن استفاده می‌شود‌. راندمان و عملکرد این پیشرانه به حدی مطلوب و قابل قبول است که کمپانی مرسدس‌بنز نیز طی سال‌های 2004 تا 2006 آن را روی‌ هاچ‌بک اسمارت fortwo نصب و روانه بازار کرد‌. در کنار میتسوبیشی کمپانی معتبر دایملر نیز در طراحی این پیشرانه نقش مهمی را ایفا کرده است‌. یار قلب 113 اسب بخاری سابرینا در انتقال قدرت به محور جلو گیربکس 4 سرعته اتوماتیکی است که توسط کمپانی معتبر AISIN ژاپن طراحی شده است‌. کمپانی آیسین ژاپن فعالیت خود را از سال 1969 به عنوان شریک گیربکس‌ساز معتبر ژاپنی یعنی BorgWarner آغاز کرد و تا کنون تکنولوژی‌های برتری را برای اولین بار به جهان معرفی کرده است‌. وظیفه تعلیق اتاق و کنترل عملکرد سابرینا در مانور‌های خیابانی بر عهده سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون به همراه میله ضد غلتش در جلو و تعلیق میله‌پیچشی نوع H در عقب است که عملکردی فراتر از حد انتظار را به نمایش می‌گذارد‌.

سیستم ترمز سابرینا در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه‌ای است و تکنولوژی‌های ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجموعه ترمز را برای بهترین عملکرد در توقف خودرو یاری می‌کنند‌. یکی از تکنولوژی‌های ترمز سابرینا که در کمتر خودرو بازار ایران به چشم می‌خورد BOS یا Brake Override System نام دارد‌. این سامانه که به عنوان تقدم ترمز نیز شناخته می‌شود در حالتی که پدال گاز و ترمز همزمان فشرده شوند متوجه می‌شود که رفتار راننده طبیعی نیست و به همین جهت با قطع یا کاهش قدرت گاز‌، عملکرد ترمز را در اولویت وارد مدار می‌کند‌. از این سامانه برای اولین بار ب‌ام‌و در دهه 80 روی لوکس‌ترین محصولش یعنی سری 7 استفاده کرد و کرایسلر نیز در سال 2003 آ ن را به محصولاتش اضافه کرد‌. عملکرد این سیستم در پیچ‌ها و یا مانور‌هایی که با تغییر مسیر همراه هستند باعث می‌شود فشار پدال گاز و استفاده همزمان از ترمز باعث از دست دادن کنترل خودرو نشود‌. وقتی صحبت از یک خودرو‌ هاچ‌بک ساخت چین به میان می‌آید قطعا بررسی و تحقیق در زمینه ایمنی آن به دغدغه مشتریان تبدیل می‌شود‌.‌ هاچ‌بک شهری کمپانی BAIC چین برای این پاسخ تاییدیه موسسه ایمنی VCA انگلستان را در اختیار دارد که به تایید اداره استاندارد ایران نیز رسیده است‌. 

هاچ‌بک خانوادگی

سابرینای 4 متری حدود 20 سانتی‌متر از پژو 206 طویل‌تر است و فاصله بین دو محور 2.5متری آن حدود 10 سانتی‌متر بیشتر از 206 فضا در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و همین اختلاف باعث شده است تا سرنشینان عقب در سابرینا احساس راحتی بیشتری در مقایسه با دیگر ‌هاچ‌بک‌های شهری نظیر پژو 206 داشته باشند‌. ارتفاع 1.5 متری سابرینا همچنین با اختلاف حدود 10‌سانتی‌متری نسبت به پژو 206 فضای بهتری را برای سر در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و همین موضوع در سفر‌های طولانی مدت آسایش بهتری را به ارمغان می‌آورد‌.
 
مجموعه بزرگی از امکانات رفاهی در دل یک ‌هاچ‌بک شهری

سابرینا یک ‌هاچ‌بک خانوادگی تمام‌عیار است و برای اثبات این خصوصیت امکان رفاهی و آپشن‌های درخور توجهی را در دل خود گنجانده است‌. پیش از هر چیز اگر ایمنی برایتان اهمیت دارد بد نیست بدانید که سابرینا 6 کیسه هوا را برای اطمینان خاطر شما در بدنه‌اش گنجانده است‌. کنترل صوت و تصویر بر عهده یک نمایشگر لمسی 6.5 اینچی است که به ورودی‌های USB و AUX مجهز شده و همچنین از سامانه ناوبری GPS به زبان فارسی، مجهز به سخنگوی فارسی و با نقشه‌های کامل ایران بهره می‌برد که کار با آن نیز بسیار آسان و لذت‌بخش است. همچنین شما می‌توانید به سادگی از کلید‌های کنترل سیستم صوتی تعبیه شده روی فرمان استفاده کنید‌. سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع دیجیتال و با قابلیت تنظیم خودکار دمای مورد نظر است و علاوه بر آن سنسور‌های دنده عقب و همچنین سنسور باران و سیستم روشنایی اتوماتیک چراغ‌ها از دیگر امکاناتی هستند که دغدغه‌های یک سواری آسوده را جبران می‌کنند و خودرو به واسطه آنها خودکار به امور مهم رسیدگی می‌کند‌. اگر شما هم از طرفداران سرسخت سانروف روی خودرو‌تان هستید سابرینا با یک سانروف دو حالته پاسخگوی خوبی برای نیاز شماست‌. شیشه‌ها و آینه‌های جانبی(مجهز به گرم‌کن) به صورت برقی کنترل می‌شود و با فشردن کلید بستن در‌ها از روی ریموت آینه‌ها به صورت خودکار جمع می‌شوند و با باز کردن در‌ها نیز به سرعت باز می‌شوند‌. 

مجموعه نمایشگر‌های پشت فرمان سابرینا تمامی اطلاعات مورد نیاز راننده را به صورت دیجیتالی به نمایش می‌گذارند‌. فاصله مانده تا اتمام سوخت‌، مصرف لحظه‌ای خودرو و نشانگر سرعت به صورت دیجیتال از جمله جالب توجه‌ترین اطلاعاتی است که در کامپیوتر سفری سابرینا به نمایش در می‌آیند. 

پشت فرمان سابرینا

طراحی کنسول ساده اما منطقی و اصولی است‌. کلید‌ها‌، امکانات و مجموعه کنترل‌گر‌های فنی در جایگاه خوبی از نظر ارگونومی برای دسترسی مناسب راننده قرار دارند‌. محل قرارگیری راننده مناسب و دید به اطراف قابل قبول است و ارتفاع مناسب سابرینا در این امر موثر است‌. صندلی‌ها عرش زیاد و دربرگیرندگی متوسطی دارند اما روکش پارچه‌ای با کیفیت آنها باعث می‌شود از دردسر‌های فراوان روکش چرم دور باشیم؛ دردسر‌هایی نظیر سرد شدن و گرم شدن سریع در سرما و گرما و همچنین عرق کردن در هنگام رانندگی‌های بلندمدت‌. با قرارگیری پشت فرمان سابرینا و تنظیم صندلی راننده توسط تنظیم‌گر‌های دستی نوبت به بررسی مهم‌ترین تجهیزاتی که در این آزمایش به کارمان می‌آمد، رسید‌. دسته‌دنده عریض آن با کلید رهاسازی که بالایش تعبیه شده نقشه‌ای خطی دارد و برای تعویض دستی دو حالت L به عنوان دنده سنگین و دنده 2 را در اختیار راننده قرار می‌دهد‌. حرکت را با قرار دادن گیربکس در حالت D آغاز کردیم‌. شاید در ظاهر حجم موتور 1.5 لیتری بدون در نظر گرفتن دیگر مشخصات کم و ضعیف به نظر برسد اما وقتی صحبت از گشتاور 143 نیوتن‌متری و 113 اسب بخار قدرت به میان می‌آید، نمی‌توان سابرینا را خودرو ضعیفی دانست‌.

شروع حرکت برخلاف انتظار بدون تاخیر و با قدرت آغاز شد و گیربکس 4 سرعته سابرینا عملکردش را با موفقیت آغاز کرد‌. به دلیل بهره‌گیری از 4 دنده فاصله بین دنده‌ها طولانی به نظر می‌رسید و همین موضوع موجب می‌شد تا با گذر دور موتور از 4000 نفوذ صدا به داخل اتاق افزایش پیدا کند‌. در صورت فشار پدال تا انتها سیستم TCU گیربکس به صورت هوشمند رانندگی اسپرت را وارد مدار می‌کرد و دنده‌ها روی دور 6000 تعویض می‌شدند اما در صورت رانندگی سرگاز و اقتصادی، دنده‌ها روی دور موتور 3500 تا 4000 تعویض می‌شدند‌. شتابگیری سابرینا با توجه به وزن 1.1 تنی آن قابل قبول بود. برای آنکه از توان شتابگیری و کشش سابرینا مطمئن شویم با قرارگیری در شیبی تند و آزاد کردن گاز‌، مجددا گاز را تا انتها فشردیم تا عملکرد خودرو در واکنش به این انتقال سریع قدرت را لمس کنیم‌. پاسخ سابرینا قدرتمند و سریع بود و بدون هیچ‌گونه نشان ضعفی به طی شیب ادامه داد‌. پایداری این‌ هاچ‌بک 1.5 لیتری در پیچ‌ها و مانور‌های سریع به واسطه سیستم تعلیق شهری و تطبیق‌پذیر قابل قبول بود‌.

سیستم فرمان هیدرولیک این خودرو هر چند عملکرد بسیار نرمی را به نمایش نمی‌گذارد اما واکنش خوبی به فرمان‌پذیری‌ها نشان می‌دهد و در مسیر‌های باریک شهری و پارک خودرو عملکرد قابل قبولی دارد‌. پدال‌ها نرم و دقیق عمل می‌کردند و واکنش ترمز به واسطه سیستم‌های ایمنی که در دل سابرینا جای گرفته‌اند، حس اطمینان را القا می‌کرد. در کنار دسته‌دنده سابرینا دو کلید S و نمادی از برف قرار گرفته‌اند که با فشردن هر یک و به نمایش در آمدن نماد مربوطه در پایین نمایشگر پشت فرمان عملکرد گیربکس خودرو متناسب با آن تغییر می‌کرد. برای مثال، در حالت اسپرت تعویض دنده‌ها برای دستیابی به بیشترین قدرت روی دور موتور 6000 انجام می‌شود و در حالت زمستانی نیز هرزگردی و شتابگیری ناگهانی به واسطه تعویض سریع دنده به حداقل می‌رسد. 

پیش از سواری با سابرینا شاید هر کسی با خود فکر کند این ‌هاچ‌بک نیز مانند دیگر همکلاس‌هایش در مواجهه با دست‌انداز‌ها سرنشینان را به هوا پرتاب کند اما در ابتدای آزمایش و با گذر از چند سرعتگیر این تصور کاملا از ذهن ما محو شد و با عملکرد نرم این سیستم که به هیچ وجه سرنشینان را آزار نمی‌داد، مواجه شدیم‌. 

جایگاه سابرینا در بازار 

هم‌اکنون در بازار خودرو ایران اگر با بودجه‌ای حدود 60 میلیون‌تومان به دنبال خرید یک خودرو صفر‌کیلومتر باشید، هیچ خودرو ‌هاچ‌بکی را نخواهید یافت مگر سابرینا‌. همچنین یافتن خودرویی اتوماتیک نیز یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که بار دیگر سابرینا را در صدر گزینه‌های قابل خرید شما قرار می‌دهند‌. سابرینا به عنوان یک ‌هاچ‌بک خانوادگی با بهره‌گیری از امکانات رفاهی‌، ایمنی و فنی مناسب می‌تواند مشتریانی که به دنبال یک خودرو ‌هاچ‌بک متفاوت هستند را راضی کند‌. طراحی خاص و رنگ‌های جذاب این خودرو موجب شده است تا در ماه‌های نخست ورود به بازار ایران طرفداران خاص خودش را پیدا کند‌. این خودرو هم‌اکنون با قیمت 59.2 میلیون‌تومان و گارانتی 5 ساله توسط شرکت‌دیار‌خودرو و به واسطه نماینده فروش این شرکت (نیرو خودرو آسیا) به مشتریان عرضه می‌شود.


0p1in3jbj5facqzhmigm.jpg

0bs0virao35oul5vbd7p.jpg

o5tuos9htt2sxoxfpbn.jpg

ol8otho6lny5f024gwvp.jpg

zws4p08qjr3itw5iw2c.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها