کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد 17 هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات امروز


کد خبر : ۸۳۳۰۹یکشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸:۴۳۲۶۶۵ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران که از دیروز روند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در یک روند افزایشی با رشد 17 هزار و 377 واحد شاخص کل به ...
رشد 17 هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات امروزرشد 17 هزار واحدی شاخص بورس در پایان معاملات امروز

بورس اوراق بهادار تهران که از دیروز روند رو به رشد به خود گرفته، امروز هم در یک روند افزایشی با رشد 17 هزار و 377 واحد شاخص کل به رقم یک میلیون و 156 هزار و 913 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 93 واحد کاهش یافته و به رقم 385 هزار و 536 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 4 میلیون و 627 هزار میلیارد تومان رسید.

امرزو معامله‌گران در بورس تهران بیش از 7.5 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 700 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 863 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 2 هزار  و 884 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم ارزش معاملات دو بازار به بیش از 8 هزار و 747 میلیارد تومان رسید.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.5 درصد رشد کردند اما این دو شاخص با معیار هموزن فقط 0.2 درصد رشد کردند شاخص آزاد شناور 1.1 درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 1.9 درصد ارتقاء یافت و شاخص بازار دوم بورس یک درصد رشد کرد.

امروز نمادهای مهم شاخص‌ساز در افزایش شاخص بورس تأثیرگذار بوده‌اند که به ترتیب می‌توان نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، شستا،‌گل‌گهر، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و پالایش نفت اصفهان را نام برد.

نمادهای پرتراکش در بورس شامل زرماکارون، ایران‌خودرو، ملی مس ایران ، فولاد مبارکه، سایپا، بهساز کاشانه تهران و دارویی برکت بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 109 واحد افت کرده و به رقم 17 هزار و 841 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 189 هزار میلیارد تومان رسید.

خریداران پالایش یکم هنوز با 27 درصد زیان همراه هستند،‌امروز گرچه رشد 3.3 درصدی پالایش انجام شد، اما هنوز تا رسیدن به 10 هزار تومان 27 درصد فاصله دارد. امروز هر واحد پالایشی یکم 7330 تومان شد. 

معامله‌گران امروز بیش از 1.9 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 317 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 883 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ خلیج‌فارس، آریا ساسول، ذوب‌آهن و فولاد هرمزگان  به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای گهرزمین، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل گسترش صنایع روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین، تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، شیر پاستوریزه پگاه گیلان، ذغال سنگ پروده طبس، توسعه و عمران استان کرمان  و ذوب‌آهن اصفهان بوده‌اند.

برخی کارشناسان دلایل رشد شاخص بورس را اولاً سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار و اجرای مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی مبنی بر اختصاص دو میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای صندوق توسعه بازار همچنین رشد قیمت دلار و همچنین به کف رسیدن قیمت سهام در بازار عنوان می‌شود.

در عین حال سرمایه‌گذاران باید دقت کنند بازار بورس همواره همراه با ریسک و نوسان است و در سرمایه‌گذاری این بازار نهایت احتیاط و دقت همراه با مشاوره و مطالعه انجام دهند تا دچار زیان نشوند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها