کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حصول نتیجه و توافق قابل قبول طرفین دور از دسترس است


کد خبر : ۸۲۷۳دوشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲:۴۰۳۶۰۲ بازدید

یک شبکه رادیویی فرانسوی طی گزارشی با اشاره به بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه 1+5 در وین اعلام کرد که این مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و حصول نتیجه ...

یک شبکه رادیویی فرانسوی طی گزارشی با اشاره به بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه 1+5 در وین اعلام کرد که این مذاکرات راه به جایی نخواهد برد و حصول نتیجه و توافق قابل قبول طرفین همچنان دور از دسترس قرار دارد. 

شبکه رادیویی فرانسوی «سود رادیو» همزمان با برگزاری مذاکرات جاری میان ایران و گروه 1+5 در وین اتریش طی گزارشی اعلام کرد: وین از روز سه‌شنبه 18 نوامبر میزبان مذاکرات ایران و گروه 1+5 در راستای دستیابی به توافق در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور است اما آنطور که هم‌اینک به نظر می‌رسد، مذاکرات راه به جایی پیدا نخواهد کرد و حصول نتیجه همچنان دور از دسترس قرار دارد.

ایران و قدرت‌های بزرگ شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان بمنظور دستیابی به توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران در وین گرد هم آمده‌اند اما به نظر می‌رسد که مذاکرات گرفتار بن‌بست شده است.

جامعه بین‌الملل خواستار کاهش ظرفیت و توان هسته‌ای ایران است و این در حالیست که تهران بر حق خود برای داشتن انرژی هسته‌ای کاملا غیرنظامی تأکید دارد و خواستار لغو تحریم‌های بین‌المللی بر اقتصاد ایران است.

این شبکه رادیویی فرانسوی در ادامه گزارش خود با اشاره به اظهارات سخنگوی کاخ سفید در خصوص تداوم اختلافات مهم میان طرفین مذاکرات افزود: آنطور که به نظر می‌رسد مذاکرات مهم جاری نیز به حصول توافق قابل قبول منتهی نمی‌شود. بنابراین خطر آن وجود دارد که هفت کشور تا پایان ضرب‌الاجل تعیین شده دیگر موضع واحدی نداشته باشند و هر یکی با زبانی متفاوت از دیگری سخن بگویند.

امروز سوم آذر پایان ضرب‌الاجل یک ساله ایران و 1+5 برای حل اختلافات است.تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) روز سه‌شنبه در حالی در شهر وین اتریش آغاز شد که طرفین برای رسیدن به توافق جامع تنها تا پایان امروز سوم آذر زمان دارند.

بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در شهر ژنو سوئیس به دست آمد، طرف غربی متعهد شده است تمامی تحریم‌های ایران را پس از حصول توافق جامع، لغو کند. بر اساس آن توافق که یکبار در تیر ماه تمدید شد، طرفین برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند و گفته می‌شود عدم پایبندی واشنگتن و سه کشور اروپایی برای لغو تحریم‌ها بر اساس توافق ژنو، اصلی‌ترین مانع حصول توافق است.

شبکه خبری العربیه مدعی شد که احتمالا مذاکرات میان ایران و گروه 5+1 در نیمه دوم ماه آینده در مسقط برگزار شود.این ادعا در حالی مطرح می‌شود که منابع ایرانی گفته‌اند که ایران به دنبال تمدید مذاکرات نیست.

شنیده‌ها از تمدید توافق ژنو حکایت دارد ولی هنوز مدت زمان آن در حال رایزنی است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها