کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه اینترنت سیم‌کارت‌های اعتباری اعلام شد


کد خبر : ۸۲۶۰دوشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲:۲۶۲۸۹۱ بازدید

سقف اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی در حالت آزاد 0.5 ریال شد و از این طریق و طبق فرمول از پیش نوشته شده می‌توان نرخ خدمات سیم‌کارت اعتباری را هم استخراج کرد.

سقف نرخ استفاده از خدمات اینترنت تلفن همراه در جلسه روز گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کیلوبایتی 0.5 ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر چنین مصوبه‌ای را اینگونه داد: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت‌های دایمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل 2 و3 به ازای هر کیلو بایت، نیم (0,5) ریال  تعیین شد.

عمیدیان افزود: به این ترتیب تعرفه دیتای نسل 2 به میزان چشمگیری (حداقل 50 درصد) کاهش یافت.

اما این نرخ برای سیم‌کارت‌های دائمی است و چیزی از سیم‌کارت‌های اعتباری که درصد بالایی از مشترکان اپراتورها را شامل می‌شود، گفته نشده است.

لذا برای روشن شدن وضعیت سیم‌کارت‌های اعتباری و سقف نرخ اینترنت این سیم‌کارت‌ها، باید نگاهی به مصوبات قبلی این کمیسیون‌ها که در قالب بند در پروانه اپراتورها نیز دیده شده، نگاهی انداخت. اپراتورها براساس مجوز از پیش صادر شده اختیار دارند که تعرفه سیم‌کارت اعتباری را تا 50 درصد گران‌تر از سیم‌کارت دائمی لحاظ کنند.

بنابراین سقف تعرفه آزاد اینترنت موبایل برای سیم‌کارت‌های دائمی 0.5 ریال است که با احتساب تعرفه 50 درصد گران‌تر برای سیم‌کارت‌های اعتباری، سقف نرخ استفاده از دیتای آزاد اعتباری‌ها نهایتا کیلوبایتی 0.75 ریال می‌شود.

مصوبه اخیر به شکل یکپارچه دیده شده به این معنی که نرخ GPRS با 3G یکی شده است و از این جهت کلیه خدمات دیتای آزاد موبایل نهایتا باید با نرخ‌های 0.5 و 0.75 ریال برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری محاسبه شود.

اپراتورها یک ماه فرصت دارند تا خود را با شرایط جدید تطابق دهند و نرخ‌های تازه تصویب شده را در شبکه خود اعمال کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها