کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه 3G اجرا نشده باطل شد


کد خبر : ۸۲۴۷یکشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸:۲۴۳۳۲۵ بازدید

تعرفه نهایی استفاده از اینترنت موبایل در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بازنگری قرار گرفته و در نهایت تعرفه 2.5 ریالی در نظر گرفته شده ...

تعرفه نهایی استفاده از اینترنت موبایل در جلسه امروز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بازنگری قرار گرفته و در نهایت تعرفه 2.5 ریالی در نظر گرفته شده برای این بخش به نیم ریال کاهش یافت.

آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای استفاده از هر کیلوبایت اینترنت موبایل تعرفه‌ای معادل نیم ریال را تصویب کرد.بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات، سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب تعرفه جدید ارایه خدمات داده در شبکه تلفن همراه در آخرین جلسه این کمیسیون خبر داد.

علی اصغر عمیدیان در این باره گفت: سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت‌های دائمی مستقل از فناوری برای هرگونه دیتای نسل ۲ و۳ به ازای هر کیلو بایت، نیم (۰,۵) ریال تعیین شد. به این ترتیب تعرفه دیتای نسل ۲ به میزان چشمگیری (حداقل ۵۰ درصد) کاهش یافت.

وی افزود: اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با دریافت نظرات مردم و اپراتورها و پس از بررسی مصوبات شماره ۴۵ و ۱۴۲ که بر اساس آن تعرفه های مختلفی با تفکیک تکنولوژی برای نسل سوم و GPRS برای سیم کارت‌های دائمی از نیم ریال تا ۱۴,۸ ریال وجود داشت، به منظور یکسان‌سازی تعرفه در نسل‌های مختلف تلفن همراه، تعرفه جدید را تصویب کردند.دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد: اپراتورهای تلفن همراه می توانند با شرایط رقابتی و بازه تعرفه ای تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای نیز متناسب با نیاز مشترکان تعریف و ارائه کنند.

عمیدیان با اشاره به اینکه این مصوبه از اول دی ماه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه لازم الاجراست، اظهار کرد: مشترکان تلفن همراه می‌توانند با خرید بسته‌های مختلف تعرفه‌ای متناسب با نیاز خود، از خدمات با تعرفه‌های مناسب بهره‌مند شوند.پیش از این در جلسات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای استفاده از هر کیلو بایت داده تلفن همراه تعرفه ای معادل 2.5 ریال تعیین شده بود که بر این اساس هزینه استفاده آزاد از اینترنت تلفن همراه به گونه‌ای می‌شد که به گفته عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی کاربران برای دانلود یک فیلم با اینترنت آزاد ملزم به پرداخت هزینه معادل 260 هزار تومان می شدند.

به عبارت دیگر، به دنبال ورود اپراتورهای اول و دوم ارتباطی به حوزه ارائه خدمات نسل سوم تلفن همراه، ظرف هفته‌های گذشته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که مسئولیت تعرفه‌گذاری در حوزه ارتباطات کشور را برعهده دارد اینگونه اعلام کرد که از این پس هزینه استفاده از اینترنت موبایل فارغ از اینکه نسل دو باشد یا سه، بر اساس حجم تعریف شده و هر کیلوبایت اینترنت در موبایل تعرفه‌ای معادل 2.5 ریال خواهد داشت.این در حالی است که در گذشته سقف تعرفه مجاز برای استفاده از اینترنت نسل دو کیلوبایتی 14.8 ریال بود که البته که این رقم سقف تعرفه بوده و اپراتورها بر اساس شرایط رقابتی بازار، تعرفه‌ای بین یک تا پنج ریال را اعمال می کردند. هزینه اینترنت نسل سه که پیش از این در انحصار رایتل قرار داشت نیز رقمی بین نیم تا یک ریال تعریف شده بود.

اما این تعرفه ها اعتراضات متعددی را به دنبال داشت و بر همین اساس وزیر ارتباطات از اصلاح این تعرفه ها پیش از اجرایی شدن آن ها خبر داد و به این ترتیب تعرفه هایی که قرار بود از اول آذر ماه اجرایی شوند پیش ازاین که به مرحله اجرا برسند باطل شدند.

اما نکته قابل توجه اینکه در تعرفه های اعلام شده اینگونه تاکید شده است که این تعرفه خاص سیم کارت های دائمی است.بنا بر این این سئوال ایجاد می شود که تعرفه استفاده از اینترنت موبایل در سیم کارت های اعتباری از چه قرار خواهد بود؟در این زمینه طبق آنچه در پروانه اپراتورها اشاره شده اپراتور مجاز است تعرفه خدمات سیم کارت اعتباری را تا 50 درصد بالاتر از قیمت سیم کارت های دائمی اعمال کند .بر این اساس سقف تعرفه مجاز اینترنت در سیم کارت های اعتباری 0/75  ریال خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها