کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بلیت‌فروشی سایت‌ها ارتباطی به ایرلاین‌های داخلی ندارد


کد خبر : ۸۲۳۵۹سه شنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰:۰۲۴۱۰ بازدید

با شیوع کرونای هندی نگرانی‌ها از ورود این ویروس به ایران و تکرار داستان ورود ویروس انگلیسی و چینی که با پروازهای ماهان وارد ایران ...
بلیت‌فروشی سایت‌ها ارتباطی به ایرلاین‌های داخلی نداردبلیت‌فروشی سایت‌ها ارتباطی به ایرلاین‌های داخلی ندارد

آرمان‌ملی: با شیوع کرونای هندی نگرانی‌ها از ورود این ویروس به ایران و تکرار داستان ورود ویروس انگلیسی و چینی که با پروازهای ماهان وارد ایران شدند؛ افزایش یافت. این نگرانی‌ها سبب شد تا ستاد ملی مقابله با کرونا دستور توقف همه پروازها به هند و پاکستان را صادر کند و این ابلاغیه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هم تایید و به همه ایرلاین‌ها‌ ابلاغ و برای همه آژانس‌های مسافرتی هوایی لازم‌الاجرا شد، با این حال اتفاق دیگری که سبب شد تا نگرانی از زیرپا گذاشته‌شدن این مصوبه بیشتر شود ادامه بلیت‌فروشی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش بلیت هواپیما بود آن هم با رشد روزانه قیمت! قیمت‌ها به‌قدری افزایش یافته که برخی از بلیت‌ها با قیمت 130 تا 400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند و روند رشد قیمت همچنان هم ادامه دارد.

با این حال برخی‌ها وجود مافیای پروازی را پیش کشیدند که اینها اجازه نمی‌دهند تصمیمات به‌درستی اجرا شود! حال اینکه نظر سازمان هواپیمایی درباره این موضوع چیز دیگری است. با شیوع کروناویروس هندی روند ابتلا و مرگ بیماران در هند از روزانه 24 هزار مبتلا و 2700 عبور کرده به شکلی که حتی سوزاندن اجساد با تاخیر یا به‌صورت دسته‌جمعی صورت می‌گیرد. شدت شیوع این ورژن از کرونا و تهاجمی‌بودن آن باعث شد تا کشورهای همسایه یا نزدیک این کشور(هند) تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از ورود ویروس‌هندی به کشورشان اتخاذ کنند. ایران هم با توجه به همسایگی پاکستان به هند تصمیم به لغو تمام پروازها به این دو کشور به‌صورت رفت‌وبرگشتی گرفت.

اما نگرانی‌های زیادی از زیرپاگذاشتن این مصوبه از سوی برخی از ایرلاین‌ها از جمله ماهان وجود داشت چراکه این ایرلاین در مورد ورود ویروس چینی با انجام پروازهای مستقیم به ووهان و ویروس انگلیسی با پروازهای باری و مسافری به لندن مورد اتهام قرار گرفته بود، این‌بار هم این موضوع پیش آمد که احتمال دارد ماهان برای کسب درآمد بیشتر به بهانه‌های واهی راهی دهلی‌نو و دیگر شهرهای هند یا پاکستان شود! این ابهامات زمانی جدی‌تر شد که برخی از مسئولان و سایت‌های داخلی درباره فروش بلیت هواپیما در سایت‌های فروش بلیت ابراز نگرانی کردند.  سیدغنی نظری، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با غیرعلمی خواندن برخی محدودیت‌ها در جهت مقابله با کرونا درباره ممنوعیت پرواز به هند و در عین حال فروش بلیت، گفته است: «مافیای پرواز اجازه اتخاذ تصمیم درست را نمی‌دهند.

البته من هیچ اعتقادی به محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با کرونا ندارم، زیرا دولت زمانی‌که باید محدودیت ایجاد می‌کرد این کار را نکرد در نتیجه مردم به سفر رفتند و حالا مردم از کسب‌وکار افتاده‌اند.» او ادامه داد: «زمانی پروازها به ترکیه را آزاد گذاشتند و در مقابل عراق و کربلا ممنوع شد، این رفتارها غلط و چندگانه است. دو کشور عراق و ترکیه همسایه ایران هستند مگر می‌شود سفر به عراق ممنوع باشد و سفر به ترکیه بدون مانع انجام شود؟ آیا امکان ورود ویروس از ترکیه وجود نداشت؟ پس این نشان می‌دهد محدودیت‌ها به‌صورت علمی انجام نشده است.

 هیچ‌گونه بلیت‌فروشی نداریم

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری دراین‌باره به «آرمان‌ملی» گفت: «براساس تصمیم وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش‌یافته کرونا در آن کشورها، کلیه پروازها به 2 کشور هند و پاکستان ممنوع می‌شود.» او با تاکید بر اینکه پرواز برنامه‌ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به‌صورت موردی انجام می‌شود، افزود: «بلیت‌فروشی‌هایی که در سایت‌ها انجام می‌شود مربوط به پروازهای کانکشن است و ارتباطی به ایرلاین‌های داخلی ندارد؛ یعنی مسافر می‌تواند برای رفتن به هند بلیت را از ایرلاین‌های خارجی تهیه کند، اما باید به کشوری واسطی مانند امارات برود و بعداز آنجا به هند سفر کند.

پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.» ذیبخش توضیح داد: «اگر مسافری به همین شکل قصد ورود به ایران را داشته باشد هم امکانش وجود ندارد چراکه مسافران حتی اگر از مقاصد مبدا هند و واسط کشور دیگری قصد ورود به ایران را داشته باشند بازهم این ورود امکان‌پذیر نیست چراکه با توجه به ممنوعیت ورود مسافر از هند و پاکستان؛ به آنها بلیت فروخته نخواهد شد.» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به این موضوع که در خبرها گفته شده بود که ماهان برای پرواز به هند اعلام آمادگی کرده است، افزود: «تاکید می‌کنم هیچ ایرلاین و آژانس‌ هواپیمایی مجوز پرواز یا بلیت‌فروشی برای سفر به هند و پاکستان را به مردم ندارد و این کار تخلف است و با‌ آن برخورد می‌شود.

همچنان که با یکی آنها «علی‌بابا» به‌دلیل فروش بلیت هند به مردم برخورد شد.» او در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت صرفا به حمل و جابه‌جایی مسافران مربوط می‌شود یا نه، اضافه کرد: «علاوه بر مسافر هرگونه حمل‌ونقل باری و خدماتی نیز ممنوع است تا زمانیکه وضعیت مشخص شود و هیچ ایرلاینی هم حق تخلف در این زمینه را ندارد و اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد منجر به ابطال مجوز ایرلاین خواهد شد.»

 کرونا؛ «هوانوردی» را فلج کرده 

همانطور که اقتصادهای جهان از شیوع اپیدمی کرونا آسیب دیدند صنعت هوایی و هوانوردی نیز آسیب دید. هرچند که برخی از کارشناسان معتقدند این آسیب‌ها در برخی از کشورها به‌حدی بود که به تعطیلی ایرلاین‌های بزرگ و کوچک منجر شد. صنعت هوایی و هوانوردی ایران هم از این موضوع مستثنی نیست و در این دوران آسیب‌های زیادی را متحمل شد؛ اما مردم مقصر این آسیب‌ها نبودند. اگر در مورد سفرهای ماهان به ووهان و لندن در زمان شیوع کرونا جدی‌تر برخورد می‌شد، شاید امروز وضعیت جور دیگری بود. کرونای هندی هم آمد و ممنوعیت سفرهای هوایی به این هند و پاکستان شاید بهترین تصمیمی باشد که حداقل به‌صورت مقطعی بتواند زمان ورود این ویروس را به کشور کندتر کند تا مردم بیشتری زنده بمانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها