کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت اولین تویوتای الکتریکی


کد خبر : ۸۲۳۴۶چهارشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲:۱۷۴۰۱۳ بازدید

تویوتا اولین مدل الکتریکی خود را در شانگهای رونمایی کرد. bZ4X اولین مدل از پانزده مدل الکتریکی است که قرار است کارخانه ژاپنی ...
ساخت اولین تویوتای الکتریکیساخت اولین تویوتای الکتریکی

تویوتا اولین مدل الکتریکی خود را در شانگهای رونمایی کرد. bZ4X اولین مدل از پانزده مدل الکتریکی است که قرار است کارخانه ژاپنی در پنج سال آینده تولید کند.

هفت مدل الکتریکی تویوتا تحت زیرمجموعه تازه‌ای به نام bZ به بازار عرضه خواهد شد. bZ مخفف Beyond Zero یا "ورای صفر" است و به ماشین‌هایی اختصاص یافته که هیچ آلودگی تولید نمی‌کنند. این نام همچنین بر روی پروژه‌ای گذاشته شده است که تویوتا با اجرای آن می‌خواهد تولید دی‌اکسید کربن در این کارخانه را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند.

bZ4X فعلا در مرحله کانسپت است اما مدل نهایی با این کانسپت فرق زیادی نخواهد داشت. ماشین فرمی شبیه به مدل RAV4، پرفروش‌ترین شاسی‌بلند تویوتا دارد، اما ارتفاعش کمتر است، جلوپنجره‌اش حذف شده و چراغهایش نازک طراحی شده است.

پلتفرمی که ماشین بر روی آن ساخته می‌شود با مشارکت کارخانه سوبارو ساخته شده است. سوبارو که بیست درصد سهامش در مالکیت تویوتا است، قرار است به زودی ماشین الکتریکی رونمایی کند که روی همین پلتفرم ساخته خواهد شد. تویوتا در ساخت مدل‌های الکتریکی بعدی خود هم با دو کارخانه سوزوکی و دایهاتسو همکاری خواهد کرد.

از جمله امکانات bZ4X باتری خورشیدی است که کمک می‌کند تا مسافتی که ماشین با هر بار شارژ حرکت می‌کند بیشتر شود. اتاق ماشین با الهام از کابین هواپیما طراحی شده و فرمان یک نیم دایره با ارتفاعی پایین‌تر از نمایشگر روبروی راننده است تا دید راننده بهتر شود.

شاسی‌بلند الکتریکی تویوتا در ژاپن و چین تولید خواهد شد و احتمالا سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها