کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روحانی: بانک‌ها به سرمایه‌گذاران بورسی وام بدهند


کد خبر : ۸۲۳۰۹دوشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷:۵۸۴۰۹۰ بازدید

بورس در حالی دومین روز کاری هفته را هم با افت قیمت ها و شاخص ها پشت سر گذاشت که قرار است در جلسه امروز سران قوا مسئله ...
روحانی: بانک‌ها به سرمایه‌گذاران بورسی وام بدهندروحانی: بانک‌ها به سرمایه‌گذاران بورسی وام بدهند

بورس در حالی دومین روز کاری هفته را هم با افت قیمت ها و شاخص ها پشت سر گذاشت که قرار است در جلسه امروز سران قوا مسئله بازار سرمایه کشور بررسی شود و رئیس جمهور هم در جلسه ستاد اقتصادی دولت، یک پیشنهاد بانکی برای رونق بورس داد که کمی عجیب است!

به گزارش ایران جیب از خراسان، دیروز شاخص کل بورس 11 هزار واحد دیگر افت کرد و به سطح یک میلیون و 187 هزار واحد بازگشت. حدود 90 درصد بازار صف فروش را تجربه کردند و نقد شوندگی فقط در بخش کوچکی از بازار ملاحظه شد.در پی تداوم شرایط رکودی در بورس، اعتراض ها و درخواست ها برای رسیدگی دولت به وضعیت بازار سرمایه هم ادامه دارد. کمپین ها و نامه نگاری های کارشناسان و همچنین فعالان بازار در آستانه جلسه سران قوا از جمله این موارد است.

قرار است در جلسه امروز سران قوا به موضوع بازار سرمایه رسیدگی شود.البته موضوع بورس، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که دیروز برگزار شد نیز مطرح شد و رئیس جمهور ضمن انتقاد از  ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی به موضوع بورس پیشنهاد داد که بانک ها به سرمایه گذاران وام بدهند تا رونق به بورس بازگردد. پیشنهادی که با توصیه های کارشناسی هم خوانی ندارد.به گزارش سنا، در دویست و بیستمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که روز یکشنبه به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، گزارشی از وضعیت و شرایط بازار سرمایه از سوی رئیس سازمان بورس کشور ارائه شد و راهکارهای پیشنهادی برای ثبات و رونق، ایجاد آرامش و تعادل در این بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

روحانی اظهار کرد: سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار بورس بیاید و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند. وی سیاسی کردن بازار سرمایه و ورود غیر کارشناسی فعالان سیاسی در اظهار نظر درباره بورس را از مشکلات امروز بازار سرمایه برشمرد و گفت: بازار سرمایه، بازار بسیار حساسی است و برخی اظهارنظرهای نسنجیده می تواند بر شرایط این بازار تاثیر گذار باشد.این پیشنهاد رئیس جمهور در حالی است که بارها از مردم خواسته شده است با منابع مازاد خود به بورس بیایند و به هیچ وجه با منابع ضروری، فروش دارایی ها یا استقراض دست به سرمایه گذاری در بورس نزنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها