کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابراز خوشبینی کلیه طرف‌ها نسبت به پیشرفت مذاکرات وین


کد خبر : ۸۲۱۳۶سه شنبه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲:۴۸۳۱۰۲ بازدید

دور تازه گفتگوهای ایران با 4+1 بر سر از سرگیری تعهدات برجامی در حالی به تازگی با مشارکت غیرمستقیم آمریکا در وین آغاز شده که اظهارات ...
ابراز خوشبینی کلیه طرف‌ها نسبت به پیشرفت مذاکرات وینابراز خوشبینی کلیه طرف‌ها نسبت به پیشرفت مذاکرات وین

دور تازه گفتگوهای ایران با 4+1 بر سر از سرگیری تعهدات برجامی در حالی به تازگی با مشارکت غیرمستقیم آمریکا در وین آغاز شده که اظهارات امیدوارکننده‌ای از سوی هر یک از طرف‌ها به خصوص مقامات تهران و واشنگتن به گوش می‌رسد.

در حالی که عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در پایان دور دوم گفتگوها در کمیسیون مشترک برجام از شکل گیری تفاهم جدید سخن به میان آورد و جو بایدن نیز از پایبندی تهران به گفتگو‌های غیرمستقیم با واشنگتن ابراز خرسندی کرده، مقامات اتحادیه اروپا به عنوان دیگر شرکای برجام نسبت به روند مذاکرات وین ابراز خوشبینی کرده‌اند.

جوزپ بورل، مسئول دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی ضمن اشاره به پیشرفت گفتگوهای جاری در وین در جهت احیای توافقنامه‌ سال ۲۰۱۵ تاکید کرد که شاهد تمایل کلیه طرف‌ها به نجات توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی است.

بورل در حالی نسبت به قرار گرفتن مذاکرات در مسیری درست ابراز خرسندی کرده که خوشبینی نسبت به نتیجه این گفتگوها روز شنبه پس از اظهارات نماینده چین در وین مبنی بر شتاب گرفتن مذاکرات مدام رو به افزایش است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به پیشرفت‌های سریع در مذاکرات بدون ارائه جزئیات بیشتر یادآور شد: «فکر می‌کنم که ایران و ایالات متحده از حسن نیت لازم برای دستیابی به یک توافق برخوردار هستند و این خبر خوبی است.»

جوزپ بول در ادامه تصریح کرد: «به گمان من دو طرف واقعا علاقمند به دستیابی به توافق هستند. آنها از موضوعات کلی عبور کرده و بر موضوعات جزئی، که به وضوح، از یک طرف به لغو تحریم ها و از طرف دیگر، به نحوه اجرای تعهدات مربوط می‌شود، متمرکز شده‌اند.»

بورل همچنین با اشاره به این موضوع که گزارشی از روند مذاکرات در اختیار وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار داده و پیش‌تر با آنتونی بلینکن و محمد جواد ظریف، وزرای خارجه آمریکا و ایران نیز گفتگو کرده، یادآور شد که انریکه مورا، مدیر سیاسی وی به عنوان گرداننده اصلی گفتگوها در کمیسیون مشترک برجام پس از بازگشت به بروسکل بار دیگر عازم وین شده است.

دومین دور گفتگوها میان نمایندگان ایران و ۴+۱ پنجشنبه گذشته در زیرزمین یکی از هتل‌های لوکس شهر وین جریان یافت؛ این در حالیست که نمایندگان اعزامی از ایالات متحده به ریاست رابرت مالی در هتلی دیگر مستقر شده و مذاکره کنندگان اروپایی به عنوان واسط میان دو هئیت در تردد بودند.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها