کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیستم خودران تویوتا


کد خبر : ۸۱۸۵۷دوشنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷:۵۶۳۴۰۵ بازدید

تویوتا اعلام کرده که از سال آینده لوکس‌ترین مدل‌ لکسوس را به سیستم خودرانی مجهز خواهد کرد که به راننده اجازه می‌دهد در شرایطی خاص ...
سیستم خودران تویوتاسیستم خودران تویوتا

تویوتا اعلام کرده که از سال آینده لوکس‌ترین مدل‌ لکسوس را به سیستم خودرانی مجهز خواهد کرد که به راننده اجازه می‌دهد در شرایطی خاص دست خود را از روی فرمان برداشته و رانندگی را به ماشین بسپرد.

این سیستم که نامش "هم‌تیمی" است، برای بررسی اطراف راننده از رادارهای لیزری، سیستم راه‌یاب ماهواره‌ای و هوش مصنوعی استفاده می‌کند. با فعال کردن این سیستم هوش مصنوعی با دنبال کردن ماشین‌های جلو، سرعت را تنظیم کرده و بدون نیاز به راننده می‌تواند از ماشین‌های دیگر سبقت بگیرد.

استفاده از این سیستم در تعداد مشخصی از بزرگراه‌ها امکانپذیر است. یک دوربین تمام مدت راننده را زیر نظر دارد تا مطمئن شود حواس او به جاده است و می‌تواند به سرعت کنترل ماشین را در دست بگیرد. در برخی موارد مانند تغییر خط، دست راننده باید روی فرمان باشد.

این سیستم فعلا یک امکان سفارشی در مدل لکسوس LS500h در ژاپن است، اما قرار است به مرور در کشورهای دیگر نظیر آمریکا هم عرضه شود. ماشین دیگری که به این امکان خودران مجهز شده، مدل هیدروژنی تویوتا به نام "میرای‌" است که فروش آن از این هفته در ژاپن آغاز می‌شود.

تویوتا اولین کارخانه‌ای نیست که سیستمی خودران در این حد ساخته است. در حال حاضر تسلا با سیستم "اتو پایلوت" و جنرال‌موتورز با سیستمی به نام "سوپر کروز" سرویسی مشابه به خریداران در آمریکا عرضه می‌کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها