کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رونمایی از جذاب ترین سوپرتراک برقی جهان


کد خبر : ۸۱۶۲۸یکشنبه، ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳:۵۳۴۶۷۱ بازدید

جنرال موتورز از هامر برقی رونمایی کرد. 110 هزار دلار برای این «اس یو وی» برقی قیمت گذاری شده است.
رونمایی از جذاب ترین سوپرتراک برقی جهانرونمایی از جذاب ترین سوپرتراک برقی جهان

به خاطر داشته باشید که این فعلاً رونمایی است و عرضه به مشتری از سال 2023 شروع می شود. فروش هامر پیکاپ هم از پاییز همین امسال آغاز می شود. این نام خوشنام از سال 2010 به خاطر اشتهای زیاد به بنزین متوقف شده بود.

در بیانیه جی ام سی به نقل از دانکن الدرد Duncan Aldred  قائم مقام جهانی این زیربرند جنرال موتورز آمده است: «هامر برقی جی ام سی، قرار است قابل ترین و جذاب ترین سوپرتراک برقی ساخته شده تا به حال باشد.»

از سال 2024 اس یو وی های برقی هامر همان گشتاور خیره کننده 11,500 فوت-پوند شاسی بلندهای بنزینی را خواهد داشت اما باید انتظار 50 مایل پیمایش کمتر و 170 اسب بخار توان کمتر را داشت که فقط روی شتاب آن حداکثر نیم ثانیه تأثیر می گذارد.

انتظار می رود که این سوپرتراک برقی به ازای هر بار شارژ 250 مایل (400 کیلومتر) بپیماید. مدل های دیگر آن تا 300 مایل (480 کیلومتر) هم می پیمایند. صفر تا صد این غول شاسی بلند 3.5‌ ثانیه است و 830 اسب بخار توان دارد.

مدل پایه آن از 80 هزار دلار شروع میشود اما مدل ویژه آن که با ادیشن 1 Edition 1 هم شناخته می شود 110,595 دلار قیمت گذاری شده است. این مدل ویژه مجهز به «پکیج آفرود مفرط»  extreme off-road package است. البته باید در نظر داشت که قیمت گذاری بین 80 تا 110 هزار دلار بستگی تام به امکانات، میزان پیمایش به ازای هر بار شارژ و عملکرد خودرو دارد که تا حدودی به اندازه باتری آن بستگی دارد.

جنرال موتورز ابتدا در سال 2023 گران ترین مدل های هامر برقی را به مشتریان تحویل می دهد و به تدریج مدل های ارزان تر آن از سال 2024 آماده تحویل به مشتری می شود. البته جی ام تعدادی را با قیمت 112,595 دلار پیش فروش کرده که در بهار 2023 تحویل مشتریانش می دهد.

هامر برقی جدید تعداد زیادی از امکانات و قطعات مخصوص آفرود مثل سیستم تعلیق تطبیق پذیر و یک حالت در اصطلاح خرچنگی “crab mode دارد که اجازه می دهد هر چهار چرخ به طور همزمان بچرخند و امکان حرکت اوریب خودرو را فراهم کنند که خیلی در مسیرهای شن و ماسه ای به کار می آید.

اس یو وی هامر مثل وانت آن از سامانه سوپرکروز و کمک به راننده جنرال موتورز بهره می برد. این سامانه به راننده اجازه می دهد که دست از روی فرمان بردارد و در بزرگراه ها کنترل خودرو را به دست بگیرد.

می توان گفت که جنرال موتورز به نوعی برند هامر را نبش قبر کرده و حالا قرار است از این نام خوب دوباره استفاده کند و در کارخانه دیترویت به مونتاژ آن بپردازد.

مارک روس Mark Reuss مدیر عامل جی ام سی در «روز خودروهای برقی» گفت: «ما فرصت را برای وانت ها غنیمت شمردیم و همیشه می خواستیم که هامر را دوباره زنده کنیم. اما اشتهای شدید آن به بنزین هنوز در خاطره ها باقی مانده است، برای همین هم از صفر شروع کردیم.»

پیکاپ هامر که جنرال موتورز آن را در دسته بندی «وانت با کاربرد ورزشی» یا SUT‌ مخفف sport utility truck گنجانده اولین خودرویی است که از نسل جدید پلتفرم برقی با باتری استفاده می کند و بخشی از برنامه سرمایه گذاری 27 میلیارد دلاری جنرال موتورز تا سال 2025 است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها