کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پس از گذشت حدود یک هفته کانال سوئز باز شد


کد خبر : ۸۱۵۲۵دوشنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰:۳۰۵۳۵۶ بازدید

رسانه‌های بین‌المللی از باز شدن کانال سوئز خبر داده‌اند. انحراف مسیر کشتی اور گیون باعث مسدود شدن این کانال شده بود. پس از یک ...
پس از گذشت حدود یک هفته کانال سوئز باز شدپس از گذشت حدود یک هفته کانال سوئز باز شد

رسانه‌های بین‌المللی از باز شدن کانال سوئز خبر داده‌اند. انحراف مسیر کشتی "اور گیون" باعث مسدود شدن این کانال شده بود. پس از یک هفته تلاش، متخصصان موفق شدند با آزاد کردن این کشتی تردد کشتیرانی را ممکن سازند.

کشتی کانتینری "اور گیون" با ۴۰۰ متر طول و ۶۰ متر عرض روز سه‌شنبه ۲۳ مارس از مسیر خود در کانال سوئز منحرف شده و باعث انسداد مسیر تردد کشتی‌ها در این کانال شده بود.

بامداد دوشنبه ۲۹ مارس (نهم فروردین) مسئولان نظارت و اداره کانال سوئز (SCA) اعلام کردند که این کشتی مجددا به حالت شناور درآمده است.

در اثر انحراف مسیر این کشتی باری، کانال ۱۹۳ کیلومتری سوئز که کوتاه‌ترین و در عین حال مهم‌ترین مسیر بازرگانی دریایی بین آسیا و اروپا است، مسدود شده بود.

بخش اعظم نفت مورد نیاز اروپا نیز از طریق عبور نفتکش‌ها از کانال سوئز تامین می‌شود. کشتی کانتینری "اور گیون" متعلق به ژاپن بوده و به بزرگی ساختمان امپایر استیت نیویورک است.

علت انحراف مسیر این کشتی باری وزش شدید باد اعلام شده، اما کارشناسان احتمال "خطای انسانی" را نیز منتفی نمی‌دانند.

درباره احتمال آلودگی آب کانال سوئز یا زیان‌های وارده به محصولاتی که توسط این کشتی حمل می‌شده‌اند، گزارشی منتشر نشده است.

باید یادآور شد که ۹۸ درصد کشتی‌های کانتینری که بین آلمان و چین در تردد هستند، از کانال سوئز عبور می‌کنند. تنها در سال ۲۰۲۰ عوارض ناشی از عبور ۱۸ هزار و ۸۰۰ کشتی باری از کانال سوئز درآمدی بالغ بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به همراه داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها