کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آقای ترکان برای صنعت این کشور چه کرده اید ؟


کد خبر : ۸۰۸۷یکشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰:۲۰۳۷۴۴ بازدید

جملاتی که نشان از نظریه آبگوشت و قرمه سبزی در کلام اکبر ترکان دارد و جای سوالات بسیاری را در اذهان عمومی به وجود آورده ...

اکبر ترکان در دولت حسن روحانی نه تنها مشاور ارشد رئیس جمهور است که دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و عضو شورای اقتصاد و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز می باشد.او که در دولت اول هاشمی رفسنجانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروی‌های مسلح بود در دولت دوم سازندگی به وزارت راه و ترابری رفت و جالب اینکه در دولت اول احمدی نژاد نیز به عنوان معاون وزارت نفت مشغول به کار بود و در سال ۸۸ در ستاد میر حسین موسوی فعال شد.

وی مدعی شد که " اگر قرار باشد به دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم . بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم.بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم." 

جملاتی که نشان از نظریه آبگوشت و قرمه سبزی در کلام اکبر ترکان دارد و جای سوالات بسیاری را در اذهان عمومی به وجود آورده است.
نکته اول اینکه آقای ترکان بر اساس سابقه کاری خود مسئولیت های بسیاری داشته است و امروز به جای اینکه پاسخگوی عملکرد خود و دولت سازندگی در زمان هاشمی رفسنجانی در حوزه اقتصاد باشد به حمله به صنعت پرداخته است . 

دوم اینکه این روزها دولت در دست امثال نزدیکان آقای ترکان و هم طیفی های ایشان است ، پس چگونه است به جای پاسخ دادن به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد ایشان اینگونه روحیه ملی کشور را مورد خدشه قرار می دهد.

هر چند که ترکان پس از گفتن این جملات در نمایشگاه مطبوعات گفته بود که مثالی که من زدم به این معنا بود که تکنولوژی ‌های ما جهانی نیستند و ما از سطح تکنولوژی جهانی عقب‌تر هستیم بنابر این باید از صنعت داخلی کشور خود حمایت کنیم.

هر چند ترکان سعی کرد تا با این جملات گفته خود را تعدیل کند اما این نوع ادبیات نشان می دهد متاسفانه تفکرات لیبرالی و تکنوکراتی در دولت وجود دارد و ما با دولت اسلامی فاصله داریم و هنوز برخی ها بدون در نظر گرفتن پیشرفت های گسترده در کشور خود را در مقابل غربی ها عاجز می بینند و به جای حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی آن را مورد سوال قرار می دهند.
آنچه از سخنان اکبر ترکان می توان برداشت کرد اینکه ایشان از تاکتیک " بهترین دفاع حمله است" استفاده کرده تا به جای پاسخگویی وضعیت کشور را بحرانی نشان دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها