کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاسخ جدی آئودی به تسلا


کد خبر : ۸۰۵۳۵یکشنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱:۰۲۸۸۹۸ بازدید

آئودی از لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود، ئی-ترون جی‌تی‌ (e-tron GT) رونمایی کرد. ئی-ترون، نزدیک‌ترین مدل کارخانه آلمانی برای رقابت ...
پاسخ جدی آئودی به تسلاپاسخ جدی آئودی به تسلا

آئودی از لوکس‌ترین مدل الکتریکی خود، "ئی-ترون جی‌تی‌" (e-tron GT) رونمایی کرد. ئی-ترون، نزدیک‌ترین مدل کارخانه آلمانی برای رقابت با تسلا است و از بهار آینده به بازار عرضه خواهد شد.

آئودی برای ساخت ئی-ترون از پلتفرمی استفاده کرده که قبلا از آن برای ساخت پورشه تایکان، اولین مدل الکتریکی پورشه به کار گرفته شده است. استفاده از این پلتفرم باعث شده تا فرم دو ماشین کم و بیش به هم شبیه باشد. طراحان آئودی در چارچوب همین فرم، جلوپنجره و چراغ‌های ماشین را با شکلی تازه طراحی کرده‌اند که می‌گویند الگویی برای مدل‌های بعدی آئودی خواهد بود.

ئی-ترون دو موتور الکتریکی دارد. قدرت قوی‌ترین مدل ۵۹۰ اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعتش به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۸۷ کیلومتر حرکت کند و به گفته کارخانه تنها در ۲۳ دقیقه باتری تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

با وجود این اعداد خیره‌کننده، ئی-ترون رقابت سختی با تسلا خواهد داشت. قوی‌ترین مدل S تسلا که به تازگی به‌روز شده، سه موتور الکتریکی با قدرت بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت تسلا S کمتر از ۲/۱ ثانیه و حداکثر سرعتش ۳۲۲ کیلومتر در ساعت است. حداکثر مسافتی که تسلا با هر بار شارژ حرکت می‌کند هم ۸۳۷ کیلومتر است. قیمت پایه تسلا ۱۳۳ هزار و ۹۹۰ دلار است.

ارزان‌ترین مدل آئودی با قیمت ۹۹ هزار و ۸۰۰ یورو (حدود ۱۲۰ هزار دلار) فروخته می‌شود. قیمت پایه گران‌ترین مدل ئی-ترون جی‌تی ۱۳۸ هزار و ۲۰۰ یورو (حدود ۱۶۷ هزار دلار) است.

ئی-ترون جی‌تی در کارخانه‌ای ساخته می‌شود که آئودی قوی‌ترین مدل بنزینی خود R8 را در آنجا می‌سازد. گفته می‌شود که کارخانه آلمانی قصد دارد تولید R8 را به خاطر آلودگی زیاد موتور ده سیلندرش متوقف کرده و ئی-ترون را به عنوان قوی‌ترین مدلش جایگزین کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها