کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هاچ‌بک مورد علاقه خانم‌ها


کد خبر : ۸۰۵شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷:۲۲۸۲۴۰ بازدید

ایتالیایی است و ظریف ابعاد و اندازه آن برای رانندگی شهری بسیار مناسب است ظاهری اسپرت و جوان‌پسند دارد طراحی آن توسط شرکت بزرگ و معروف پینین‌فارینا انجام شده است یک ایتالیایی اصیل و جذاب.
هاچ‌بک مورد علاقه خانم‌هاهاچ‌بک مورد علاقه خانم‌ها

 نام این خودرو آلفارومئو جولیتا است فرصتی پیش آمد تا ملاقاتی با یک دستگاه آلفارومئو جولیتا داشته باشیم خودرویی که ابعاد و اندازه آن برای رانندگی در شهر بسیار مناسب است و پیشرانه درون آن نیز شما را همیشه راضی نگه خواهد داشت.

اگر مرد دست و دلبازی هستید و دوست دارید برای همسرتان یک هدیه ویژه بخرید، حتماً می‌توانید روی خودروی آلفارومئو حساب باز کنید. اگر بعد از چند بار آزمون رانندگی، بالاخره توانستید گواهینامه خود را دریافت کنید و وضع مالی پدرتان بسیار خوب است، حتماً به گزینه خودروی آلفارومئو نیز فکر کنید. این ماشین، دارای طراحی زنانه است. بهتر است بگوییم هر دو مدل آلفارومئو که به ایران وارد شده‌اند، برای خانم‌ها بسیار مناسب‌تر هستند. خیلی از مردها دوست ندارند برای همسرشان ب‌ام‌و سری یک بخرند. گزینه ارزان‌تری هم هست! آلفارومئو جولیتا. چهار متر و 35 سانتی متر طول دارد. پهنا آن یک متر و 79 سانتی‌متر و ارتفاع آن یک متر و 46 سانتی‌متر است. فاصله بین دو محور جلو و عقب نیز دو متر و 63 سانتی‌متر است که فضای خوبی را برای سرنشینان در اختیار گذاشته است. البته آلفارومئو به عنوان یک هاچ‌بک شهری کوچک شناخته می‌شود که در بازار ایران، در حد وسط قرار می‌گیرد.

رقبای مهم در بازار

این خودروی ایتالیایی رقبای مختلفی در بازار ایران دارد. اما مزدا3 هاچ‌بک و ب‌ام‌و سری یک هاچ‌بک را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین رقبای این خودرو به حساب آوریم. ب‌ام‌و سری یک را هم می‌توان به عنوان رقیب لوکس‌تر و گرانقیمت‌تری به حساب آورد. مزدا3 هاچ‌بک را هم می‌توان به عنوان رقیب ارزان‌تر و جوان‌پسندتری برشماریم. سری یک هاچ‌بک پنج‌درب دارای چهار متر و 23 سانتی‌متر طول، یک متر و 74 سانتی‌متر عرض و یک متر و 42 سانتی‌متر ارتفاع است. همچنین مزدا3 هاچ‌بک دارای چهار متر و 46 سانتی‌متر طول، یک متر و 75 سانتی‌متر عرض و یک متر و 47 سانتی‌متر ارتفاع است. نمی‌خواهیم این سه خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم. قصد ما بررسی آلفارومئو جولیتا است. اما در ادامه سعی می‌کنیم نکات قابل توجه بین این سه خودرو را بیان کنیم. البته هیوندایi30 را نیز می‌توان در این قسمت اضافه کرد. اما ب‌ام‌و سری یک و مزدا3‌ هاچ‌بک از فروش بهتر و استقبال بیشتری در میان طرفداران این کلاس قیمت برخوردارند.

همه چیز از اینجا شروع می‌شود

اگر بخواهیم فضای کابین را شرح دهیم، باید گفت، کابین بیشتر حس رانندگی اسپرت را برای شما به همراه دارد. رنگ‌بندی مشکی داخل کابین و رنگ قرمز برخی از دکمه‌ها و کنترل‌ها به همراه دوخت قرمز روکش صندلی‌ها، حس یک رانندگی اسپرت را برایتان به همراه خواهد داشت. طراحی این خودرو توسط شرکت معروف پینین‌فارینا صورت گرفته است. در داخل کابین نیز می‌توانید به خوبی رگه‌هایی از طراحی خودروهای ایتالیایی را مشاهده کنید. جولیتا همانند دیگر خودروهای ایتالیایی طراحی شده است. کابین آن شلوغ و در عین حال ساده طراحی شده، موضوعی که می‌توان در مازراتی نیز مشاهده کرد. دکمه‌ها و کنترل‌ها در جای مخصوصی طراحی شده‌اند و به خوبی از بالای کنسول مرکزی تا ابتدای اهرم دنده قرار گرفته‌اند. اما این طراحی که در عین حال ساده نیز هست، به خاطر وجود دکمه‌های زیاد تا حدی شلوغ به نظر می‌رسد. این موضوع را می‌توان به راحتی در حین رانندگی احساس کرد. نوعی سردرگمی برای راننده ایجاد خواهد شد. به خصوص آنجا که ابعاد و اندازه این کلیدها کمی کوچک در نظر گرفته شده است. ظریف بودن خودرو در اینجا نیز به نوعی احساس می‌شود. با وجود آنکه فاصله بین دو محور جلو و عقب در جولیتا دو متر و 63 سانتی‌متر است اما فضای خوبی برای سرنشینان به همراه دارد. البته این فضا در قسمت عقب برای دو سرنشین بسیار خوب و مناسب است. اما اگر نفر سوم را در این قسمت قرار دهید، فضایی بسیار کوچک و کم جا در قسمت عقب ایجاد خواهد شد. به خصوص آنکه فضای پا برای دو سرنشین عقب نیز تا حدودی کم در نظر گرفته شده است. اندازه جمع و جور خودرو باعث می‌شود جولیتا برای خانم‌هایی که اعتماد به نفس بیشتری در رانندگی دارند، گزینه بسیار مناسبی به نظر برسد. 

لذتی خاص در رانندگی

پیشرانه با سوئیچ روشن می‌شود، نه با دکمه استارت! از همان ابتدا صدای پیشرانه آرام و نرم است. جعبه‌دنده‌ای که درون جولیتا استفاده شده، شش سرعته دوکلاچه است. این جعبه‌دنده علاوه بر تعویض‌دنده در بهترین دور، باعث کاهش مصرف سوخت و اتلاف انرژی نیز می‌شود. بهتر است بگویم درون آلفارومئو جولیتا جدیدترین و بهترین تجهیزات رفاهی و ایمنی قرار داده شده است. در ابتدا وضعیت رانندگی را در حالت معمولی قرار می‌دهیم. خودرو کاملاً نرم و شهری به نظر می‌رسد. رانندگی در شهر با این خودرو مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. جمع و جور و بسیار خوش دست است.در ادامه مسیر، وضعیت رانندگی را در حالت اسپرت قرار می‌دهیم. برای تغییر وضعیت رانندگی در پایین کنسول مرکزی یک اهرم کوچک تعبیه شده است. این اهرم را می‌توانید در سه حالت اسپرت، معمولی و برف و یخ (DNA) قرار دهید. رانندگی در حالت اسپرت تا حدودی متفاوت‌تر است. ارتفاع سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و چند بازویی عقب کمی کاهش پیدا می‌کند و تا حدودی نیز سفت‌تر می‌شود. فرمان نیز در این حالت حساسیت بیشتری نسبت به سرعت پیدا می‌کند و سفت‌تر می‌شود، اما به هیچ عنوان هندلینگ خودرو کاهش نمی‌یابد. رانندگی در این وضعیت کاملاً آسان و قابل کنترل است. جولیتا به لطف بهره‌مندی از یک پیشرانه تویین توربو لذت رانندگی خاصی را برایتان به همراه دارد. پیشرانه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته شده چهار سیلندر خطی است. حجم آن 1.4 لیتر و دارای فناوری مایکرو هیبرید (Stop و Start) است. عملکرد این سیستم به این صورت است که خودرو با توقف در پشت چراغ قرمز و یا ترافیک‌های سنگین، پیشرانه به صورت خودکار خاموش می‌شود. این موضوع باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می‌شود. به همین خاطر است که جولیتا در هر100 کیلومتر رانندگی در شهر تنها 6.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند. البته آلفا اعلام کرده که میانگین مصرف جولیتا 5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی است. برای روشن شدن پیشرانه نیز تنها یک فشار کوچک بر روی پدال گاز کافی است.

پیشرانه‌ای فراتر از انتظار

این پیشرانه کم حجم شاید در ابتدا ناامیدکننده به نظر برسد اما به لطف بهره‌مندی از سیستم تویین توربو قادر به تولید 170 اسب‌بخار قدرت در 5500 دور بر دقیقه است. گشتاور این پیشرانه نیز در 2500 دور بر دقیقه به میزان 250 نیوتن‌متر به دست می‌آید. تمام این اعداد و ارقام را باید در طول رانندگی بسنجید به خصوص زمانی که با پدال گاز بازی می‌کنید و صدای پیشرانه و اگزوزها شما را قلقلک می‌دهد. در آلفارومئو جولیتا خبری از هیجان زیاد و افزایش آدرنالین خون بدن نیست. صدایی به گوشتان نخواهد رسید که برای شما تحریک‌کننده به نظر برسد. اما به راحتی می‌توان لذت رانندگی با یک خودروی هاچ‌بک اسپرت را تجربه کرد. تجربه‌ای که تا قبل از آن تنها در سئات لئون FR برای نگارنده ایجاد شده بود. هر دو خودرو با داشتن پدال‌های تعویض‌دنده در پشت فرمان لذت خاصی از رانندگی را برایتان به همراه دارند.  7.7 ثانیه، مدت زمانی است که جولیتا می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. البته این زمان را باید مدیون پیشرانه تویین توربو و وزن 1310 کیلوگرمی جولیتا بود. در طول مدت زمان آزمایش وجود سه سرنشین در خودرو عملاً امکان آزمایش شتاب صفر تا 100 را غیرممکن می‌کرد. این زمان برای خودرویی نظیر ب‌ام‌و سری یک - 2007 در حدود 9.3 ثانیه ثبت شده است. همچنین مزدا3 هاچ‌بک نیز با وجود وزن کمتر، نیاز به 10.6 ثانیه زمان دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. اما مهم‌ترین موضوعی که در طول رانندگی می‌توان آن را به عنوان نقطه مثبت در این جولیتا برشمرد، شتابگیری بسیار خوب آن است. بهره‌مندی از جعبه‌دنده دوکلاچه باعث می‌شد تا تعویض‌دنده‌ها بدون تأخیر انجام شود. حتی در سرعت‌های مختلف اقدام به شتابگیری کردیم که جعبه‌دنده بدون تأخیر در تعویض‌دنده شتاب قابل قبولی را در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توانید بر روی جولیتا حساب خاصی باز کنید.  درون جولیتا مورد آزمایش سیستم صوتی BOSE با هشت بلندگو، شش کیسه هوا، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم هشداردهنده مواد مخدر، روکش چرم صندلی، صفحه نمایش چندمنظوره و سانروف به عنوان برخی از تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی قرار داشته است. در مجموع می‌توان گفت جولیتا یک گزینه بسیار مناسب برای رانندگی در شهر است. اما قیمت آن تا حدودی بالاتر از حد انتظار است.


kb30dpwcwoxoqjn564i.jpg

4qwz0ddqtxjvti4b0fhd.jpg

uu50b78xgnv1ynho6i17.jpg

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها