کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهامداران عدالت چگونه کارت اعتباری بگیرند؟


کد خبر : ۸۰۴۲۶سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴:۲۵۵۹۹۶ بازدید

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌ها برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت آماده شده و پیش‌بینی ...

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: زیرساخت‌ها برای کارت‌های اعتباری سهام عدالت آماده شده و پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال برخی بانک‌ها بتوانند این کارت ها را ارائه دهند.

به گزارش ایران جیب به نقل از شرکت فرابورس ایران، سمیه محمدی درباره جزئیات و نحوه دریافت کارت اعتباری توسط سهامداران عدالت افزود: خرداد سال ۹۹ آزادسازی سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام و ۶۰ درصد سهام آزاد و قابل معامله شد، اکنون سهامداران می‌توانند سهام خود را در توثیق بانک گذاشته و کارت اعتباری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توثیق، فرآیندی است که وقتی فرد می‌خواهد تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت کنند در مقابل مبلغ ریالی، وثیقه‌ای به بانک ارائه می‌دهد که اکنون سهامداران عدالت می‌توانند با وثیقه کردن برگه‌های سهام خود این تسهیلات را دریافت کنند.

محمدی تاکید کرد: اقدام مزبور با هدف ایجاد مشوق برای نگهداری اوراق سهام عدالت و همچنین ارائه تسهیلات به کسانی که این برگه‌ها را نگهداری می‌کنند، ایجاد شده است.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به اینکه سهامداران عدالت جامعه هدف بالایی دارند، گفت: بر اساس این تدبیر آنها می‌توانند علاوه بر استفاده از تمام مزیت‌های سهامداری، با نگهداری این اوراق تسهیلات اعتباری دریافت کنند.

وی به جمعیت نزدیک به ۴۸ میلیون نفری سهامدار عدالت اشاره کرد و گفت: همه این افراد می‌توانند با طی مراحل قانونی با وثیقه کردن همان ۶۰ درصد سهامی که آزاد شده، کارت اعتباری دریافت کنند.


ارائه کارت اعتباری سهام عدالت پروژه ملی است

محمدی، ارائه کارت اعتباری به سهامداران عدالت را یک پروژه ملی و بسیار بزرگ دانست و گفت: بر اساس این برنامه، به همه بانک‌ها اطلاع‌رسانی شده و تفاهم‌نامه از طرف شرکت سپرده‌گذاری ارسال شده و تا امروز بیش از ۱۰ بانک اعلام آمادگی کردند و در حال عملیاتی ساختن این فرآیند هستند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت کارت اعتباری در گام اول به شعب بانک‌های مشخص شده مراجعه کنند، گفت: در ابتدا باید احراز هویت توسط سجام انجام شود که این فرآیند به صورت حضوری و غیر حضوری قابل انجام است و سپس اقدام به توثیق سهام می‌کنند.

به گفته وی در مجموع همان شرایط عمومی و اختصاصی که هر فردی برای دریافت تسهیلات باید احراز کند در این خصوص هم باید اجرا شود و جایگزین ضامن در این پروسه اوراق سهام عدالت است. بعد از دریافت کارت اعتباری نیز افراد می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مشخص شده اقدام به خرید کنند.


ارزش کارت‌های اعتباری سهام عدالت

محمدی گفت: با توجه به دارایی و ارزش ریالی سهام عدالت افراد که تا این لحظه ۶۰ درصد آن قابل معامله و آزاد شده و با توجه به قدرت بازپرداخت، بانک مشخص می‌کند فرد چقدر می‌تواند وام دریافت کند. ضمانت در این فرآیند، برگه‌های سهام عدالت است.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: بانک‌ها در تلاش هستند تا هرچه زودتر این فرآیند را اجرایی کنند و به محض آماده‌سازی زیرساخت‌ها هر بانکی اعلام خواهد کرد.

محمدی افزود: سهامداران دقت کنند که بازپرداخت اعتبارها مهم است و چنانچه سهامداران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، سهام عدالت آنها توسط بانک به فروش می‌رسد، وقتی بازپرداخت و اقساط به شکل منظم پرداخت شود، عایدی سهام مثل سود، حضور در مجمع و حق رأی متعلق به سهامدار است و می‌توانند از همه آنها استفاده کنند.

مدیر پروژه کارت اعتباری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: سهامداران به هیچ عنوان به شکل حضوری برای احراز شرایط دریافت کارت‌های اعتباری مراجعه نکنند، زیرا تمامی فرایندها به شکل غیر حضوری و مراجعه الکترونیکی انجام می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها