کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با سرمایه‌گذاری تسلا، ارزش بیت‌کوین به 50 هزار دلار می‌رسد؟


کد خبر : ۸۰۴۲۲سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰:۰۲۴۱۱۴ بازدید

پس از آن که بهای بیت‌کوین در روز دوشنبه به حدنصاب بی‌سابقه‌ای رسید، تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که روند صعودی این رمزارز ادامه ...

پس از آن که بهای بیت‌کوین در روز دوشنبه به حدنصاب بی‌سابقه‌ای رسید، تحلیل‌گران پیش‌بینی کردند که روند صعودی این رمزارز ادامه خواهد داشت.

پس از آن‌که شرکت تسلا اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری می‌کند، ارزش این رمزارز در عرض چند دقیقه ۱۴ درصد افزایش یافت و به حدود ۴۴ هزار دلار رسید. تسلا که باارزش‌ترین خودروسازی جهان است همچنین اعلام کرد که قصد دارد برنامه فروش بیت‌کوینی خودروهای برقی خود را نیز آغاز کند.

سیمون پترز تحلیل‌گر شرکت سرمایه‌گذاری مجازی ای‌تورو در مصاحبه با ایندپندنت گفت: "اگر تا کنون هر گونه تردیدی در مورد پذیرش بیت‌کوین در روند اصلی کسب‌وکار وجود داشت این سرمایه‌گذاری بی‌گمان به آن پایان داده است. چندین نام تجاری دیگر هم فروش بیت‌کوینی محصولات‌شان را آغاز کرده بودند و پیش‌بینی‌ می‌کنیم با گذشت زمان سایر شرکت‌های بزرگ نیز تسلا را سرمشق خود قرار دهند.

جهان هرچه بیش‌تر به فعالیت‌های مجازی روی می‌آورد و بیت‌کوین هم در بطن تراکنش‌های مجازی قرار دارد. با توجه به آن که شرکتی چند میلیارد دلاری به چنین حمایتی از بیت‌کوین دست زده است بعید نیست که ارزش آن تا پایان هفته به ۵۰ هزار دلار برسد."

تحلیل دیگری که بر مبنای داده‌های تجاری شرکت تبادلات رمزارز سی‌ای‌ایکس.آی‌او لندن است و کنسانتین آنسیموف رییس این شرکت به انجام رسانده، حاکی از رشد سرسام آور مشابه است.

او می‌گوید:" همه چیز حاکی از این واقعیت است که روند صعودی بیت‌کوین با موج جدیدی از افزایش تداوم خواهد داشت و ممکن است بهای آن در فوریه به ۵۰ هزار دلار برسد. ولی نزدیک‌ترین هدف‌گذاری ما ۴۸ هزار و ۵۱ دلار است. این رقمی تقریبی و مبتنی بر تحلیل فنی عملیاتی است. بنابراین اگر در پی سرمایه‌گذاری تسلا موج جدیدی از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در بیت‌کوین رخ دهد این تراز به سرعت پشت سر گذاشته می‌شود."

سرمایه‌گذاری‌های مهم نهادی نیز طی ۱۱ ماه گذشته، بهای بیت‌کوین را افزایش داده است طوری که با وجود عدم‌ثباتی که همه‌گیری کرونا در اقتصاد جهان پدید آورده است، صندوق‌های وال‌استریت رمزارز را به مجموعه دارایی‌ها خود اضافه کرده‌اند.

تنها تا مارس سال گذشته، بهای بیت‌کوین کم‌تر از ۵ هزار دلار بود اما ارزش آن طی فرازونشیب‌های پی در پی، به حدنصاب بی‌سابقه رسیده است. ارزش بیت‌کوین بعد از آن که برای نخستین بار در ماه گذشته از مرز ۴۰ هزار دلار گذشت دچار سقوط شد و به ۳۰ هزار دلار کاهش یافت و سپس دوباره رو به افزایش گذاشت.

علی‌رغم فراز و نشیب‌های به وجود آمده، شماری از کارشناسان رمزارز، بیت‌کوین را به دلیل محدود بودن عرضه آن به "طلای دیجیتالی" تشبیه کرده‌اند. طبق یک یادداشت پژوهشی که اقتصاددان بانک مرکزی سنگاپور در ماه ژانویه منتشر کرد، بیت‌کوین در آینده می‌تواند جای طلا را به عنوان پشتوانه بگیرد.

ارزش بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ با ۳۰۰ درصد رشد، ۱۰ برابر مجموعه رشد ارزش طلا(۲۳.۴ درصد) و بازار بورس داو جونز(۶.۸ درصد) را داشت.

این رشد بها، سومین افزایش بزرگ ارزش بیت‌کوین در تاریخ آن بود(آخرین مورد در سال ۲۰۱۷ رخ داد) و برخی تحلیل‌گران گوشزد کرده‌اند که شاید دستخوش همان دو روند افسارگسیخته قبلی شود.

پس از بهای سرسام‌آور ۲۰ هزار دلاری بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ ارزش آن به حدود ۳ هزار دلار کاهش یافت. در سال ۲۰۱۳ نیز در روندی مشابه بهای آن به اوج جدید ۱۰۰۰ دلار رسید و سپس حدود ۲۰۰ دلار کاهش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها