کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خشک‌ترین دی‌ ماه ۱۰ سال گذشته را تجربه کردیم


کد خبر : ۸۰۴۱۱سه شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰:۱۸۹۷۷ بازدید

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص بحران کم آبی در ایران توضیحاتی را ارائه داد.

یوسف رضاپور سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص وضعیت منابع آبی کشورمان تصریح کرد: به دنبال تراکم جمعیت متاسفانه منابع آبی ما محدود است.

او ادامه داد: طبق پیش بینی‌های انجام شده در افق ۱۴۱۰ جمعیت تهران به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید و این تعداد از نظر شرب و بهداشت و افزایش شاخص‌های بهداشتی نیاز مصرف را در بخش خانگی بیشتر خواهند کرد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران  افزود: با توجه به منابع محدود آبی در کشور ما باید برنامه دقیق و درستی داشته باشیم به طوری که تامین آب سالم در دستور کار وزارت نیرو است.

رضاپور بیان کرد: مشارکت مردم لازم است تا ما بتوانیم این بحران کم آبی را در کشور مهار کنیم تا از قطع شدن آب در افق ۱۴۰۰ جلوگیری شود، خوشبختانه بارندگی در دو سال گذشته مطلوب بوده است ولی با توجه به خشکسالی‌های گذشته در کشور این موضوع نگران کننده است.

او گفت: امسال هم نسبت به سال گذشته وضعیت بارندگی در مدت مشابه بلند مدت ما نزدیک ۳۶ درصد مثبت بوده است، ولی امیدواریم تا با هماهنگی با شرکت آب و فاضلاب به جیره بندی آب نرسیم و وضعیت ذخیره سد‌های تهران تا امروز مطلوب گزارش شده است، اما ذخایر آبی سد‌های تهران ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: در حال حاضر ذخایر آبی استان تهران ۵۸۲ میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته ما ۶۱ میلیون متر مکعب کمتر از گذشته است، اما بر اساس اعلام هواشناسی دی ماه امسال خشک‌ترین ماه را نسبت به ۱۰ سال گذشته داشتیم  و وضعیت بارش‌ها در بهمن ماه بهتر است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها