کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توقف تولید دو محصول از خانواده 206 در سال 1400


کد خبر : ۸۰۳۸۳دوشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۴۰۳۸۴۸۸ بازدید

در سال 1400 دو خودرو از سبد محصولات ایران خودرو خارج می شوند و خانواده پژو 206 با برخی از اعضای خود خداحافظی خواهد کرد.
توقف تولید دو محصول از خانواده 206 در سال 1400توقف تولید دو محصول از خانواده 206 در سال 1400

 در سال 1400 دو خودرو از سبد محصولات ایران خودرو خارج می شوند و خانواده پژو 206 با برخی از اعضای خود خداحافظی خواهد کرد.

به گزارش ایران جیب از اسب بخار، با توجه به سیاست های فروش گروه صنعتی ایران خودرو، قرار است تا در سال ۱۴۰۰ تولید پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو ۲۰۶ صندوق دار V8 به شکل محسوسی کاهش پیدا کند. همچنین گفته می شود که به مرور زمان، تا پایان سال ۱۴۰۰ رانا پلاس جایگزین پژو ۲۰۶ صندوق دار خواهد شد و از سویی با افزایش تولید پژو ۲۰۷i دنده ای، مونتاژ ۲۰۶ تیپ ۵ هم متوقف می شود. با این اتفاق عملاً در ماه های آتی تنها یک عضور از خانواده پژو ۲۰۶ در ایران خودرو باقی می ماند که آن هم نسخه هاچ بک تیپ ۲ است.

باید توجه داشت که در سال های قبل هم، ایران خودرو برای حفظ مدیریت تولید و ایجاد ساختار منظم در عرضه محصول، به صورت دوره ای و موقت تولید برخی خودروها را به شدت کاهش داده و یا متوقف کرده است. به عنوان مثال در برخی سال ها پژو ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۶ تیپ ۲، رانا LX و افت تولید شدیدی را تجربه کرده بودند و این اتفاق به خاطر کاهش تقاضا از سوی بازار نبوده است. بلکه ایران خودرو برای جهت دهی به بازار، با کاهش شدید عرضه برخی خودروهای مشابه، مشتریان را به سمت خودروی مورد نظر هدایت کرده است.

در سال های گذشته شاهد بودیم که به مرور زمان تولید تیپ های V1، V2، V9، V10، V19، V20 و… پژو ۲۰۶ صندوق دار در ایران خودرو متوقف شد و در نهایت تنها نسخه فول آپشن دنده ای این سدان کلاس B ( تیپ V8 ) در خط تولید این کارخانه باقی ماند. حال با توقف دوره ای و یا دائم ۲۰۶ صندوق دار V8، عملا خانواده پژو ۲۰۶ بدون گزینه سدان در بازار ایران باقی خواهد ماند. همچنین نبود تیپ ۵ در میان ۲۰۶ها، سبک می شود که دیگر این هاچ بک پرفروش در نسخه TU5 به بازار نیاید و تنها نمونه ۱٫۴ لیتری ۸ سوپاپ ( TU3A ) این خودرو تولید شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها