کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لزوم توجه بیشتر به کیفیت ساختمان‌ها


کد خبر : ۸۰۳۸جمعه، ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۴:۱۸۱۷۹۳ بازدید

مساله تضمین کیفیت ساختمان‌های ساخته شده در قانون پیش‌بینی شده است، اما متاسفانه تا امروز هیچ نهادی حاضر به تضمین کیفیت ساختمان‌ها ...

مساله تضمین کیفیت ساختمان‌های ساخته شده در قانون پیش‌بینی شده است، اما متاسفانه تا امروز هیچ نهادی حاضر به تضمین کیفیت ساختمان‌ها نبوده است.

فرشید پورحاجت - دبیر کانون انبوه‌سازان کشور درباره‌ی صندوق کیفیت ساختمان اظهار کرد: در قانون، صندوق کیفیت ساختمان در نظر گرفته شده، اما هیچ نهادی حاضر به تضمین کیفیت ساختمان‌ها نبوده است.

وی تاکید کرد: انبوه‌سازان به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده‌اند که بابت کالایی که تولید می‌کنند کیفیت‌اش را تضمین کنند.

دبیر کانون انبوه‌سازان کشور با بیان این‌که اجرا شدن این مساله احتیاج به سازماندهی و تعریف کلی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ اجرایی هیچ نهاد و سازمانی حاضر ورود به این قضیه نشده است.

پورحاجت خاطر نشان کرد: در هر صورت هر ساختمانی باید عمر مفید داشته باشد و سازندگان و تولید‌کنندگان هم باید به مشتریان خود گارانتی کالای تولیدی‌شان را بدهد.

چندی پیش آخوندی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: صندوق کیفیت ساختمان برای تضمین عملکردهای اساسی ساختمان مانند ضمانت نم ندادن سقف ساختمان در مدت پنج یا ده سال می‌تواند راه‌اندازی شود. همچنین از آنجایی که تا به امروز مساله‌ی ضمانت ساختمان‌های ساخته شده توجه نشده، سازندگان مسکن به ویژه انبوه‌سازان باید ضمانت را برای واحد‌هایشان در نظر داشته باشند تا بدین ترتیب تعداد ساختمان‌های با کیفیت افزایش یابد و عمر مفید ساختمان‌ها نیز در کشور بالاتر رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها