طراحان بامو میگویند انتقادهای گسترده از ظاهر مدلهای جدید کارخانه، تاثیری بر طراحی مدلهای آینده این شرکت نخواهد داشت.
جلوپنجره بزرگ مدلهای بامو در یکی دو سال اخیر باعث انتقادهای زیادی شده است. این انتقادها سال گذشته و پس از عرضه سری ۴ به اوج رسید. اگرچه برخی از طرفداران بامو تصمیم کارخانه را شجاعانه توصیف کردند، اما بسیاری هم این شرکت را به زیادهروی متهم کردند.
دوماگوی دوکک، مدیر طراحی بامو در مصاحبه اخیر خود از فلسفه طراحی کارخانه دفاع کرده و گفته در طراحی ماشین هیچ وقت نمیتوان همه را راضی نگه داشت و برای جلب توجه بعضی از مشتریان باید متفاوت بود.
آقای دوکک میگوید که مدیریت کارخانه هیچ دستوری برای تغییر روش طراحی نداده و این شرکت همچنان به تولید ماشینهای "منحصر به فرد و متفاوت" ادامه خواهد داد.
همزمان آدریان ون هویدونک، مدیر طراحی گروه خودروسازی بامو، واکنشها در شبکههای اجتماعی را بیرحمانه خوانده، اما گفته که از سطح انتقادها تعجب نکرده است. او میگوید بامو این انتقادها را تحلیل و بررسی میکند و نتیجه این تحقیقات در روند طراحی تاثیر خواهد داشت. اما الان معلوم نیست چه سهم از کسانی که این انتقادها را مطرح میکنند مشتری بامو هستند.
بامو قرار است سال آینده نسل جدید لوکسترین سدان خود، سری ۷ را به بازار عرضه کند و گفته میشود ظاهر این ماشین هم جنجالی خواهد بود.