کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا کاهش یافت


کد خبر : ۸۰۳۵جمعه، ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹:۴۱۱۹۷۶ بازدید

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی 9 دلار کاهش یافت و در بازار معاملات آنلاین نیویورک هر اونس طلا در این روز در برابر 1153 دلار معامله شد.

در حالی که بالا بودن ارزش دلار و آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا جذابیت بازار فلز زرد را کاهش داده است، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت و احتمالا سومین هفته متوالی کاهشی را پشت سر خواهد گذاشت.
قیمت دلار در برابر ین روز جمعه به بالاترین رقم در طی 7 سال گذشته رسید و در نزدیکی بالاترین رقم 4 سال اخیر در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی باقی ماند.بر اساس این گزارش، قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی 9 دلار کاهش یافت و به 1153 دلار در هر اونس رسید. قیمت فلز زرد از ابتدای هفته تاکنون 2 درصد کاهش یافته است.

یک تاجر طلا در سنگاپور گفت: «طلا در حال واکنش نشان دادن به رابطه جدید ین و دلار است. افزایش ارزش دلار در برابر ین در طی 2 هفته اخیر عاملی کلیدی بوده است.»به دلیل روند ثابت خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری، قیمت طلا نتوانسته از پایین ترین رقم 4 سال و نیم اخیر (1131 دلار و 85 سنت) که هفته گذشته به ثبت رسید، فاصله زیادی بگیرد.آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در روز پنجشنبه نیز دیگر عامل تضعیف طلا بود. تعداد ادعاهای بیکاری جدید در آمریکا در هفته گذشته افزایش داشت، اما همچنان در نزدیکی پایین ترین رقم 14 سال اخیر باقی ماند. این آمار نشان داد که بازار کار آمریکا در حال حرکت به سمت سلامت کامل است.

ترمیم قوی اقتصاد آمریکا می تواند فدرال رزرو را متقاعد سازد تا زودتر از موعد قبلی نرخ بهره را افزایش دهد و  این موجب لطمه دیدن بازار طلا خواهد شد.حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.3 درصد کاهش یافت و به 720.62 تن رسید که هشتمین روز متوالی کاهشی بود و این رقم پایین ترین حجم دارایی در 6 سال اخیر محسوب می شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها