کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوشی موبایل دوباره گران شد!


کد خبر : ۸۰۲۸۷شنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶:۴۱۴۹۵۴ بازدید

با افزایش نرخ ارز در میانه سال‌جاری، از آنجایی که به قول برخی صاحب نظران، اقتصاد ایران دلاریزه هست، قیمت‌ها در سایر بازارها نیز ...
گوشی موبایل دوباره گران شد!گوشی موبایل دوباره گران شد!

 با افزایش نرخ ارز در میانه سال‌جاری، از آنجایی که به قول برخی صاحب نظران، اقتصاد ایران دلاریزه هست، قیمت‌ها در سایر بازارها نیز روند افزایشی در پیش گرفتند و در این میان انواع موبایل نیز در بازار تلفن همراه ایران با افزایش قیمت مواجه شدند.

فعالان این صنف در چنین شرایطی اذعان می‌کردند که واردکنندگانی که به دنبال کسب سود بیشتر و البته نامتعارف هستند، هرچند با ارز ۲۰ هزار تومانی ثبت سفارش خود را انجام می‌دهند اما با توجه به روند افزایشی نرخ ارز و رسیدن قیمت دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی، فروش خود را با این نرخ انجام داده و حتی توقف در عرضه نیز اتفاق می‌افتد. اما با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز و ورود بهای دلار به کانال ۲۱هزار تومان در دی‌ماه، به‌دنبال برخی تحولات سیاسی و اظهاراتی مبنی بر کاهش بهای دلار و ورود آن به کانال ۱۵ هزار تومان، قیمت انواع موبایل نیز با کاهش همراه شد و مسئولان صنفی مربوطه طی سخنانی از کاهش ۲۰ تا ۲۵درصدی قیمت‌ها خبر دادند.

همزمان با این اتفاقات، رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تلفن همراه شهر تهران ادامه کاهش قیمت‌ها را منوط به ادامه کاهش نرخ دلار عنوان کرد. محبی همچنین اعلام کرد که با توجه شرایط کنونی بازار بهترین زمان برای خرید موبایل است که این گفته او افزایش مراجعه مردم به این بازار برای خرید موبایل و دیگر لوازم جانبی را به دنبال داشت. درباره وضعیت تامین موبایل در بازار هم، گفته شد که شرایط تامین این کالا در بازار مطلوب است و شرکت‌های واردکننده توانسته‌اند پاسخگوی نیاز بازار باشند. با اینحال، برخی واکنش‌ها به کاهش قیمت‌ها در بازار موبایل در فضای مجازی به‌گونه‌ای دیگر بود.

گروهي از شهروندان کاهش قيمت‌ها را محسوس نمي‌دانستند و معتقد بودند که کاهش به حدي نيست که بتوان نام آن را ارزاني گذاشت. عده‌اي ديگر هم به رفتار فروشندگان انتقاداتي را وارد مي‌دانستند، در اين زمينه که همزمان با گراني دلار قيمت موبايل به سرعت بالا مي‌رود و جهش زيادي پيدا مي‌کند اما با کاهش بهاي دلار، فروشندگان (که البته اين رفتار تنها مختص فروشندگان موبايل نيست) قيمت اجناس خود را پايين نمي‌آورند. حال چند روزي است که بازار ارز دچار نوساناتي شده و طي بروز اين نوسانات که به گفته فعالان اقتصادي بسيار خطرناک است و قدرت پيش‌بيني تحولات را از آنها مي‌گيرد، قيمت موبايل هم اندکي رو به افزايش گذاشته است.

شرايط بازار موبايل تابع نرخ ارز

رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه شهر تهران روز پنج‌شنبه از افزايش پنج درصدي قيمت موبايل در بازار خبر داد. مهدي محبي در گفت‌وگو با ايلنا درباره آخرين وضعيت تامين و قيمت موبايل در بازار اظهار کرد: شرايط تامين موبايل در بازار مطلوب است و مردم مي‌توانند انواع موبايل در برندهاي متنوع را در بازار پيدا کنند. او ادامه داد: شرکت‌هاي وارد کننده انواع برندهاي موبايل از گران‌ترين تا ارزان‌ترين را تامين و در بازار عرضه کرده‌اند و اکنون در دسترس مردم است. او، از افزايش پنج درصدي قيمت موبايل در يک هفته اخير خبر داد.

محبي گفت: در پي کاهش نرخ دلار قيمت‌ انواع موبايل نيز کاهشي شد به نحوي که در کمتر از 20 روز  شاهد کاهش 20 تا 25 درصدي قيمت‌ها بوديم، اما طي يک هفته اخير قيمت‌ها حدودا پنج درصد افزايش يافت. محبي، شرايط بازار موبايل را براي روزهاي آينده تابع نرخ ارز دانست. رئيس اتحاديه صنف دستگاه‌هاي مخابراتي و ارتباطي و لوازم جانبي تلفن همراه شهر تهران ابراز اميدواري کرد شاهد ثبات بازار موبايل در ايام منتهي به نوروز باشيم. محبي تاکيد کرد: اين افزايش قيمت در برندهاي موبايل پرمتقاضي بيشتر بوده است. او، درباره نحو مقابله با گران‌فروشي اظهار کرد: مردم در صورت مواجه با گران‌فروشي يا مشکلات ديگر مربوط به خريد و تعميرات موبايل شکايات خود را به اتحاديه گزارش دهند. محبي راه‌هاي دريافت شکايات را ثبت آن در سايت اتحاديه و يا تماس با شماره 66763035 اعلام کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها