کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چه عواملی می تواند بهای طلا را افزایش دهد؟


کد خبر : ۸۰۲۷پنجشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵:۴۴۳۴۰۴ بازدید

در شرایطی که افزایش ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا همچنان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده برخی تحلیلگران اقتصادی هنوز امیدوارند که قیمت طلا در بلند مدت با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش نخستین علت برای افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده ادامه روند صعودی تقاضا در بازارهای بزرگ جهان است. یکی از مهمترین عوامل کاهش قیمت طلا در بازارهای بین المللی در شرایط کنونی افت شدید تقاضا در چین و هند به شمار می رود.البته وضعیت واردات طلای هند به حالت عادی بازگشته است و انتظار می رود که تقاضای طلا سال آینده با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد. شورای جهانی طلا انتظار دارد که تقاضای طلای چین تا 5 سال آینده 25 درصد رشد یابد.

دومین علت ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان است. در شش ماه نخست امسال بانک های مرکزی جهان 242 تن طلا خریداری کرده اند و پیش بینی می شود این رقم امسال به طور کلی به بیش از 500 تن برسد. روسیه یکی از کشورهای مهمی است که در ماه های گذشته میزان ذخایر طلای خود را به طور چشمگیری افزایش داده است.

سومین علت برگزاری همه پرسی سراسری در سوییس در خصوص افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور است. 30 نوامبر همه پرسی سوییس در شرایطی برگزار خواهد شد که رای مثبت مردم برای افزایش ذخایر طلا می تواند تاثیر زیادی بر تحولات قیمت این فلز زرد داشته باشد.

این همه پرسی در صورت رای مثبت مردم بانک مرکزی را ملزم خواهد کرد تا میزان ذخایر طلای خود را به 20 درصد افزایش دهد. سوییس برای دستیابی به این هدف باید بیش از 1500 تا 1800 تن طلا خریداری کند. مایکل ویدمر تحلیلگر ارشد بانک آمریکا در این باره تاکید کرد که رای مثبت سوییسی ها می تواند قیمت طلا را به بیش از 1350 دلار در هر اونس افزایش دهد که این رقم 18 درصد بیشتر از قیمت های کنونی طلا است.

چهارمین علت افزایش تنش های سیاسی و نااطمینانی در جهان است. افزایش تنش های سیاسی در خاور میانه و اوکراین تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا خواهد داشت. این مساله می تواند تقاضای طلا را به طور چشمگیری افزابش دهد. علت پنجم برای افزایش احتمالی قیمت طلا، ناکامی و شکست سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو آمریکا است. آلن گرینسپن رئیس سابق فدرال رزرو تاکید کرده است که سیاست های انبساطی پولی آمریکا با شکست روبرو شده و هیچ تاثیری بر وضعیت واقعی اقتصاد نداشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها