کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثبت نام موتورسیکلت‌های برقی از هفته آینده


کد خبر : ۸۰۲۱پنجشنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸:۳۱۱۲۵۷۷ بازدید

وتوسیکلت های برقی که از وسایل نقلیه پاک به شمار می‌روند، سرانجام به تهران رسیدند. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از آغاز ثبت نام متقاضیان خرید این موتورها از هفته آینده خبر داده است.
ثبت نام موتورسیکلت‌های برقی از هفته آیندهثبت نام موتورسیکلت‌های برقی از هفته آینده

حسین افشین، مدیر پروژه موتورهای برقی و حمل و نقل هیبرید از آغاز ثبت نام برای اولین سری موتورسیکلت های برقی در تهران خبر داد و گفت: بررسی انواع موتورسیکلت های برقی در شرکت به پایان رسیده است. این موتورها به اصطلاح موتورهای بی باک هستند.

​وی ادامه داد: بسیاری از موتورهایی که برای بررسی آمده بودند، استانداردهای لازم را نداشتند. ما سخت‌گیرانه نگاه کردیم؛ چرا که معتقدیم تکنولوژی که برای اولین بار قرار است وارد کشور شود، باید موفق باشد و اینطور نباشد که موتور برقی وارد تهران شود و بعد همه بگویند این مشکلات را دارد و شما نمی دانستید. بنابراین موتورهایی که تاییدیه گرفتند، کیفیت بالایی دارند.

افشین افزود:20 نوع موتور به ما معرفی شده بود که در نهایت پس از بررسی ها 6 نوع آنها که متعلق به 4 شرکت است، تاییدیه گرفته اند و در تست ها موفق بوده اند. 5 شرکت دیگر هم هستند که تاییدیه مشروط به آنها داده شده و قرار است اشکالاتی که داشته اند را رفع کنند و دوباره از آنها تست بگیریم تا بتوانند محصولاتشان را به مردم عرضه کنند.
به گفته افشین، موتورهایی که وارد ایران شده اند، موتورهای با کیفیتی هستند و به همین دلیل است که قیمت نهایی آنها از قیمت موتورهای بنزینی بیشتر و بین 7 تا 11 میلیون برآورد شده است.

مدیر پروژه موتورهای برقی اضافه کرد: شهرداری تهران تا سقف 80 درصد تسهیلات برای خرید موتورهای برقی را به صورت وام صفر درصد بهره به خریداران ارائه می‌کند.
به گفته وی، بانک شهر به عنوان بانک عاملی در نظر گرفته شده که این تسهیلات را تا سقف هفت میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می دهد.وی در ادامه گفت: از هفته آینده اسامی شرکت هایی که مجوزهای لازم و تاییدیه شرکت کنترل کیفیت هوا را داشته باشند، روی سایت بانک شهر قرار می گیرد و سازمان ها و افراد می توانند برای استفاده از این تسهیلات و خرید این موتورها اقدام کنند.

به گفته افشین؛ منطقه 12 تهران به عنوان منطقه پایلوت برای نصب زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده از موتور برقی در نظر گرفته شده و در منطقه، ایستگاه های شارژ موتورهای برقی و پارکینگ به صورت رایگان در اختیار راکبان و صاحبان موتورسیکلت های برقی قرار می گیرد.مدیر پروژه موتورهای برقی اعلام کرد: در مرحله اول منطقه 12 تهران برای استفاده از موتور سیکلت های برقی انتخاب شده، اما در آینده و پس از پایان زمان اجرای این طرح به صورت پایلوت و تامین زیرساخت ها در سایر مناطق، به تدریج استفاده از موتورسیکلت های بنزینی در مناطق مختلف تهران، به ویژه مناطقی که از نظر آلودگی هوا مشکلات بیشتری دارند، محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، اولین شرکتی است که اعلام آمادگی کرده تا همه موتورهای مورد استفاده در ناوگانش را به موتورهای برقی و در واقع موتورهای پاک تبدیل کند.موتورهای برقی یا به اصطلاح موتورهای بی باک نه تنها در کاهش آلاینده های هوا بسیار موثرند، بلکه موتورهایی بی صدا هستند و در صورتی که استفاده از آنها در تهران فراگیر شود، در کاهش آلودگی صوتی نیز که یکی از مشکلات اصلی پایتخت به شمار می رود، بسیار موثر خواهند بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها