کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

استقبال از وام ودیعه مسکن، فقط 28 درصد


کد خبر : ۸۰۱۶۰دوشنبه، ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳:۴۷۱۲۳۸ بازدید

به رغم گذشت حدود پنج ماه از آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن، آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان وزارت راه، از استقبال نه چندان زیاد مستاجران ...

به رغم گذشت حدود  پنج ماه از آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن، آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان وزارت راه، از استقبال نه چندان زیاد مستاجران از این طرح خبر می دهد. به طوری که از میان 828 هزار واجد شرایط دریافت وام ودیعه مسکن، عملاً 233 هزار نفر معادل 28 درصد آن ها تشکیل پرونده داده اند.

پروانه اصلانی مدیرکل اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در یک برنامه رادیویی با بیان این که وام ودیعه مسکن تا پایان بهمن به متقاضیان ادامه خواهد یافت،خاطر نشان کرد: با آغاز به کار پرداخت وام ودیعه مسکن حدود ۹۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند که ۸۲۸ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند. تعدادی نیز به دلیل کامل نبودن استعلام‌های لازم و همچنین نداشتن مدارک مستدل از دریافت وام ودیعه مسکن، جا ماندند. اصلانی ادامه داد: هم اکنون کسانی که بانک خود را برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن انتخاب کردند ۳۵۵ هزار نفر هستند و این افراد نیز با پیامک‌هایی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به آن ها اعلام شد به بانک‌ها برای دریافت وام مراجعه کردند.

به گفته وی، از حدود ۳۵۵ هزار نفری که بانک خود را برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن انتخاب کردند، حدود ۲۳۰ هزار نفر در بانک‌ها تشکیل پرونده دادند و ۱۹۱ هزار نفر نیز وام ودیعه مسکن را دریافت کردند که مجموع رقم پرداخت شده طبق تازه‌ترین آمار،3.9هزار میلیارد تومان است.مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در بیان استقبال کم مردم از اجرای این طرح گفت: خیلی از مردم پیامک‌های ارسالی را ندیده یا بی توجه به آن بودند.

در عین حال با توجه به این که یکی از شروط داشتن کد رهگیری بود و تعدادی از مستأجران کد رهگیری نداشتند عملاً از دریافت این تسهیلات جاماندند. در عین حال یکی از شروط مهم پرداخت این وام توسط سیستم بانکی ارائه گواهی درآمدی توسط مستأجران است که به دلیل نداشتن این گواهی، بخش عمده دیگری نیز عملاً این امکان را نیافتند.به گزارش خراسان، یکی از تدابیر ستاد کرونا در سال 99، ارائه وام ودیعه اجاره مسکن به مستاجران بود. به رغم آغاز این طرح در تابستان، تلاش ها برای پرداخت این وام به درصد قابل قبولی از مستاجران تا پایان فصل نقل و انتقالات مستاجران به فرجام نرسید. ضمن این که سه دلیل مطرح شده از سوی مقام وزارت راه نیز مزید بر علت شد تا عملاً 28 درصد از واجدان شرایط برای دریافت وام پا پیش بگذارند. همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که فضا برای مستاجران در سال 99 بیش از پیش تنگ شده و طبق گزارش مرکز آمار ایران، متوسط نرخ اجاره بها در کل کشور در تابستان 99 نسبت به تابستان سال قبل 63.8 درصد افزایش یافته است. به موازات، قیمت مسکن نیز دچار جهش بیش از 95 درصدی شده  است .



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها