کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شایعه در بامداد پایتخت


کد خبر : ۸۰۱۲۱یکشنبه، ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵:۱۷۱۸۴۴ بازدید

نخستین دقایق بامداد روز شنبه بود که ساکنان غرب تهران با شنیدن صدای آژیر خطر حمله هوایی وحشت زده به‌دنبال علت این صدا و برخی در انتظار ...

نخستین دقایق بامداد روز شنبه بود که ساکنان غرب تهران با شنیدن صدای آژیر خطر حمله هوایی وحشت زده به‌دنبال علت این صدا و برخی در انتظار وقوع حادثه‌ای بودند. با اینکه دقایقی بعد صدا قطع شد اما کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بسرعت شروع به شایعه‌سازی و گمانه زنی در این باره کردند.

شایعاتی از جمله وقوع حمله نظامی، ورود جنگنده f-35 رژیم صهیونیستی به آسمان ایران، حملات سایبری، وقوع انفجار و آتش‌سوزی در فرودگاه امام و... که سبب اضطراب در میان برخی از ساکنان پایتخت شد. هنوز دقایقی از این ماجرا نگذشته بود که خبر دیگری در فضای مجازی منتشر شد: «هواپیمای ترکیش ایر بنا به دلایلی در فرودگاه امام به زمین ننشست و پس از هدایت به شرق تهران راهی باکو شد تا در فرودگاه این شهر فرود آید.»
انتشار این اخبار در کمتر از چند دقیقه در حالی بود که بعضی از کاربران وقوع این دو اتفاق را به یکدیگر ربط داده و شایعات بار دیگر قوت گرفت.
البته دقایقی بعد حمید گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران با عذرخواهی از مردم اعلام کرد که به صدا درآمدن آژیر خطر به خاطر «اختلال در سیستم صوتی یکی از سازمان‌ها در شهرک آزمایش» بوده است و به محض بروز این اشکال اپراتورها در جهت رفع آن برآمدند و بعد از دقایقی هم صدای آژیرها قطع شد. او با صراحت تأکید کرد که هیچ خطری آسمان تهران را تهدید نکرده و موضوع به هیچ عنوان امنیتی نبوده است.
منصور درجاتی، مدیرکل بحران استان تهران نیز دراین باره به شبکه خبر گفت: «به‌علت نفوذ آب ناشی از بارش شدید باران به ساختمان یکی از سازمان‌ها در غرب تهران، سامانه امنیتی فعال شده و صدای آژیر به صدا درآمده بود. مسأله خاصی نیست، مردم نگران نباشند.»
دقایقی بعد نیز روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) بلافاصله درباره هواپیمای ترکیه اطلاعیه‌ای صادر و عنوان کرد که تغییر مسیر پرواز هواپیمای ترکیش‌ایر به‌دلیل شرایط بد جوی در فرودگاه بوده که خلبان تصمیم گرفته به جای فرود در این فرودگاه به باکو برود.
تورج دهقان زنگنه، رئیس سازمان هواپیمــــــــایی کشــــــوری  هرگونه شایعه ای درباره هواپیمای ترکیه ای را تکذیب کرد و گفت: در هر پرواز داخلی و خارجی خلبان می‌تواند دو فرودگاه را به عنوان فرودگاه‌های کمکی اعلام کند تا در صورت بروز شرایط جوی یا دیگر مسائل فنی بتواند در آن مقاصد نیز فرود بیاید. خلبان هواپیمای مورد نظر کاملا قانونی و براساس طرح پروازی خود اقدام به حرکت به سمت باکو کرده است. این خلبان هواپیمای خود را در فرودگاه باکو نشانده و پس از دو ساعت انتظار به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشته است.
در این رابطه، فرشید حسینی مدیر روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی به «ایران» گفت: پرواز شماره ٨٧٤ هواپیمایی ترکیش قرار بود ساعت ۱۵ دقیقه بامداد در فرودگاه امام خمینی فرود آید اما به‌دلیل شرایط نامناسب جوی، خلبان هواپیما تصمیم به حرکت به سمت فرودگاه جایگزین در باکو گرفت و به سمت آنجا پرواز کرد و پس از مساعد شدن اوضاع جوی و انجام سوختگیری، پس از عبور از آسمان استان‌های آذربایجان‌غربی، زنجان و قزوین و دور زدن در آسمان تهران ساعت 4 و 32 صبح در شهر فرودگاهی امام خمینی به زمین نشست.
یک مقام آگاه در نیروهای مسلح نیز به تسنیم گفت: شایعه ورود جنگنده‌های اسرائیلی به آسمان کشور را تکذیب می‌کنم. صدای آژیر خطر هیچ ارتباطی با تهدید هوایی که منجر به فعال شدن سیستم پدافند هوایی کشور بشود نداشته است.
شهرام آدم‌نژاد جانشین وزیر راه و شهرسازی در حوزه مدیریت بحران صدای آژیر را مرتبط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی و فرودگاه امام خمینی ندانسته و گفت: خلبان‌ براساس مقررات و الزامات ایمنی پرواز و به‌دلیل شرایط جوی نامساعد و وجود ابرهای خطرناک CB این تصمیم را اتخاذ کرده و این پرواز ساعاتی پس از مهیا شدن استانداردهای لازم برای فرود در فرودگاه مقصد، به تهران بازگشته و در فرودگاه امام خمینی به زمین نشسته است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها