کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتمام رکود بازار آهن در نیمه بهمن ماه


کد خبر : ۸۰۰۵۹پنجشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴:۱۷۵۱۶۵ بازدید

چیت ساز، از کارشناسان بازار فولاد بیان کرد: به نظر می رسد شرایط رکود حال حاضر بازارآهن از تاریخ 15 یا نهایتا 20 بهمن ماه با تغییراتی روبه رو شود و ...
اتمام رکود بازار آهن در نیمه بهمن ماهاتمام رکود بازار آهن در نیمه بهمن ماه

چیت ساز، از کارشناسان بازار فولاد بیان کرد: به نظر می رسد شرایط رکود حال حاضر بازارآهن از تاریخ 15 یا نهایتا 20 بهمن ماه با تغییراتی روبه رو شود و بازار فعالیت بیشتر خود را آغاز کند و حتی در این بین این احتمال وجود دارد که بازار سهام نیز در کنار بازار فولاد از نیمه بهمن ماه تا اواخر اسفند با شرایط بهتری روبه رو شود.

به گزارش ایران جیب به نقل از آهن پرایس، با تاکید بر احتمال رشد تقاضای مصرفی محصولات فولادی طی هفته های آتی، پیش بینی شده است که شرایط رکودی موجود در بازار آهن در نیمه بهمن ماه به پایان می رسد. به گزارش خبرنگاران، با توجه به التهابات ارزی و همچنین نوسانات متعدد نرخ دلار در سامانه نیما، صرافی ملی و حاشیه بازار، این روزها بازار فولاد کشور در اکثر حوزه ها شاهد ثباتی نسبی می باشد و تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات فولادی بدون توجه به نوسانات نرخ ارز، به علت عدم تقاضا و رکود شدیدی که در بازار حکم فرماست، معمولا قیمت محصولاتشان را ثابت یا همراه با کاهشی اندک اعلام می کنند.

در این بین برخی از فعالان بازار بر این باورند که به علت کاهش شدید تقاضا، شرایط رکود کنونی بازار تا نیمه بهمن ماه ادامه خواهد داشت و در روزهای آینده نیز با وجود رکود معاملات، احتمالا شاهد ثبات نسبی قیمت ها و کاهش های اندک و حتی اعمال تخفیف جهت جذب مشتری در وضعیت حال حاضر بازار باشیم. اما این احتمال وجود دارد که از نیمه بهمن به بعد، جهت تامین تامین نیازهای عمرانی و به ویژه ساخت وسازهای اردیبهشت سال آینده، موج افزایش تقاضا، بازار آهن را از شرایط کنونی یعنی رکودی که بر بازار حکم فرماست، خارج سازد.

محمد صادق چیت ساز، یکی از کارشناسان بازار فولاد در گفت وگو با خبرنگاران در رابطه با پیش بینی خود از شرایط آینده این بازار بیان کرد: اینطور به نظر می رسد که شرایط رکود حال حاضر بازارآهن از تاریخ ۱۵ یا نهایتا ۲۰ بهمن ماه با تغییراتی روبه رو شود و بازار فعالیت بیشتر خود را آغاز کند و حتی در این بین این احتمال وجود دارد که بازار سهام نیز در کنار بازار فولاد از نیمه بهمن ماه تا اواخر اسفند با شرایط بهتری روبه رو شود.

وی افزود: در حال حاضر، به علت توقف فعالیت های ساختمانی و انباشت انبارهای بنگاه داران از محصولات فولادی، معاملات بسیاری در بورس کالا و بازار آزاد انجام نمی شود. البته افزایش صادرات فولاد طی ماه های اخیر و رشد قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی موجب شد تا به واسطه آن قیمت فولاد و آهن در بازار داخلی افزایش یابد و همین مسئله عامل رکود بازار و کاهش معاملات بوده است.

چیت ساز در ادامه بیان کرد: در حال حاضر با کاهش قیمت های جهانی، نرخ محصولات فولادی در بورس کالا نیز افت محسوسی پیدا کرده است و اینطور به نظر می رسد که تداوم کاهش قیمت ها همراه با ایجاد موج جدیدی از تقاضا از میانه بهمن ماه، رونق معاملات را طی هفته های آتی مجددا به بازار آهن بازگرداند. وی در پایان تاکید کرد: در مجموع این احتمال وجود دارد که با توجه به تقاضای مصرفی موجود برای محصولات فولادی در آغاز سال جدید، بازار آهن از نیمه دوم بهمن رونق بگیرد و متقاضیان فولاد، اقدام به خرید کنند و تا اردیبهشت سال آینده وضعیت رونق نسبی بازار فولاد تداوم یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها